Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Benzyna w dieslu...


KubaM97

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Dziś miałem pewną niemiłą przygodę. Mianowicie, pożyczyłem swój samochód mamuśce. Mama przyzwyczajona do swojego silnika benzynowego, nalała benzyny również mi i tu zaczyna się problem, ponieważ ja posiadam silnik wysokoprężny. Mój motor ma pojemności 1.9, 110 koni mechanicznych oraz jest to jeszcze ta wersja bez pompowtryskiwaczy. Czyli pompa i wtryski osobno, co w tym przypadku wpływa na moją korzyść. Samochód miał wlane ok. 8-10 litrów ropy (tak przed rezerwą) i zostało dolane mu jeszcze ok. 10 litrów benzyny bezołowiowej 95. Mamuśka przyjechała ok. 100 km (gdzie jak mówi samochód nie dawał niepokojących oznak) i zgasiła go. Owy problem jest w tym, że teraz samochód nie chce odpalić. Drodzy internauci, co robić? Czy wymieniać na własną rękę filtr paliwowy, zalewając go ropą oraz wlewając po sam korek w baku paliwa? Oczywiście tym razem już ropy. Czy od razu holować go na warsztat? Z góry dziękuję za każde pomocne odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypompować wszystko ze zbiornika, zmienić filtr paliwa i wszystko zalać czyściutkim ON, odpowietrzyć a jak nie odpali to do mechanika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomysł z wymianą filtra i zalaniem do pełna jak najbardziej trafiony warto spróbować przed oddaniem do warsztatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zalejesz już ropę do baku to możesz też odpić wąż zasilający przy filtrze paliwa i przepompować paliwo aby spuścić resztę beny.
Poluzuj też przewody zasilające wtryski i spuść z nich paliwo(pokręć rozrusznikiem trochę jak już zalejesz czyste paliwo i zmienisz filtr).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic mu nie bedzie, odkręc dekiel baku jest albo w bagazniku albo pod tylna kanapą. Wyciągnij całe paliwo, opróżnij filtr ze starego paliwa, zalej świeże paliwo, odpowietrz i próbuj uruchomić silnik. Jesli nie bedzie chciał zapalić psikaj plaka do filtra powietrza i odpali.

Silnik puki był ciepły podgrzewał paliwo tak aby powstał zapłon, gdy ostygł nie było juz odpowiedniej temp aby powstał zapłon na mieszance ropy i benzyny. Nie daj naciągnąć sie na płukania itp bo jest to zbędne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za wszelkie porady. Jutro zaciągnę auto do kolegi mechanika na warsztat i zrobimy wszystko co trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...