Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z DPF


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam.

Wczoraj przejechałem przeszło 200km, żeby wypalić DPF, niestety bez pozytywnego rezultatu.

Silnik, ma być dogrzany i był, bo mieszkam w terenie raczej górzystym, więc parametry do wypalenia były na pewno dobre.

Dzisiaj rano znów się załączył do wypalania, mimo iż na polu było -2 a ja tyle co z domu wyjechałem do pracy. Wiem, że jest to nie normalne, bo wcześniej wystarczyło 10-15 minut.

Na silniku nie ma żadnych błędów związanych z DPF, czy czujnikiem ale są inne:

4698 - Function Restriction due to Faults in Other Modules
U1113 00 [032] - -
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 1
Mileage: 224750 km
Date: 2015.11.30
Time: 18:02:12
4699 - Function Restriction due to Faults in Other Modules
U1113 00 [032] - -
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 1
Mileage: 224750 km
Date: 2015.11.30
Time: 18:02:12
5168 - Altitude Sensor / Boost Pressure Sensor
P1592 00 [168] - Implausible Correlation
MIL ON - Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 21
Mileage: 225856 km
Date: 2015.12.15
Time: 20:17:55
5170 - Manifold Pressure / Boost Sensor (G31)
P0237 00 [032] - Signal too Low
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 5
Mileage: 225833 km
Date: 2015.12.14
Time: 20:22:51
5282 - Intake Air Temp. Sensor (G42)
P0113 00 [032] - Signal too High
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 224886 km
Date: 2000.00.00
Time: 00:00:00
czy One mają wpływ na wypalanie się DPFa? Czy raczej szukać innej przyczyny, bądź też myśleć o wycięciu.
Dodam jeszcze, że te objawy zaczęły się kilka dni po zrobieniu programu.
Bardzo proszę o pomoc, bo już mnie się nie chce poświęcać tyle czasu i paliwa, na jego wypalenie... Na dodatek załącza się co 300-400km.
Po trasie też dość dużo jeżdżę, więc nie jest problemem miejska jazda.
Pozdrawiam
Janusz
Edytowane przez bajcy
Opublikowano

sprawdz czujnik doładowania cisnienia oraz okablowanie do sterownika silnika

masz go koło pompy ABS na rurze od coolera

Opublikowano

5168 czujnik różnicy ciśnień do wymiany Nie możesz mieć błędów w silniku bo się nie wypali Dpf

To jest nie ważne że przyjechałeś 200KM i filtr się nie wypalił może na drugi dzień się wypalić jak dostanie z czujnika sygnał, właśnie czujnik różnicy ciśnień za to odpowiada

5168 czujnik różnicy ciśnień do wymiany Nie możesz mieć błędów w silniku bo się nie wypali Dpf

To jest nie ważne że przyjechałeś 200KM i filtr się nie wypalił może na drugi dzień się wypalić jak dostanie z czujnika sygnał, właśnie czujnik różnicy ciśnień za to odpowiada

A piszesz ze się wypala co 300-400m właśnie dla tego że czujnik jest uwalony Wymień go jak najszybciej
Opublikowano

OK, zasugerowałem mechanikowi gdzie ma szukać, zobaczymy co z tego wyjdzie...

a to, że wypala sie tak często to też może być powodem?


sprawdz czujnik doładowania cisnienia oraz okablowanie do sterownika silnika

masz go koło pompy ABS na rurze od coolera

czujnik był już wymieniany dwukrotnie. Ale przy nim coś jest na rzeczy, bo jest zaizolowany taśmą, a na pewno przez jakiś okres u poprzedniego właściciela, pod maską mieszkał jakiś gryzoń.

Opublikowano

Tak częste wypalanie właśnie jest przez ten czujnik

Kup nowy 200-250zeta skasuj błędy i zrobić adaptację czujnika wypali się jeszcze raz i będzie ok

Opublikowano

Mam jeszcze jedno pytanie, bo ten błąd od czujnika pojawił się pierwszy raz.

czy jest jakaś możliwość sprawdzenia go, żeby zdiagnozować czy problemem jest ten czujnik?

Opublikowano

Ja miałem taki objaw że Dpf się wypalił i za następnym razem kiedy odpaliłem znowu zaczął się wypalić

Błąd był 5168 wymiana na nowy i wszystko ok Skasuj błędy po wymianie i adaptacja

Opublikowano

Czy ktokolwiek z was zadal sobie chociaz troche trudu zeby sprawdzic co to sa za bledy i czego (moga) dotyczyc? Poki co padla propozycja wymiany G450 ktory nie ma nic wspolnego z bledem P1592. W taki sposob to Panowie raczej niczego nie naprawicie.

Opublikowano

Ja miałem taki objaw że Dpf się wypalił i za następnym razem kiedy odpaliłem znowu zaczął się wypalić

Błąd był 5168 wymiana na nowy i wszystko ok Skasuj błędy po wymianie i adaptacja

jest gdzies na forum adaptacja tego czujnika?

nie bylo pytania, znalazlem ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...