Lukasz_200616 2 Opublikowano 22 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2015 (edytowane) Witam mam dosyć dziwny problem mianowicie podczas ruszania z 1 biegu auto zaczyna poszarpywać tak jak by silnik podskakiwał sprawdziłem synchronizację i była w granicy 1.7CF postanowiłem wiec pobawić się ustawieniami najpierw na -1.7 efekt tylko się pogłębił, następnie przewaliłem synchro na +5.5CF i o dziwo poszarpywanie prawie zniknęło a silnik odpala i chodzi dużo ciszej nie stracił na mocy a spalanie na postoju wynosi 0.6l (dawka wtrysku 5.5mg) a przy -1.7CF wynosiło 1.2l (dawka wtrysku 12mg) i tu pytanie czy mogę jeździć na takiej synchronizacji i dlaczego im bliżej zera według Vag tym bardziej poszarpuje i spalanie wzrasta? pozdrawiam Edytowane 22 Grudnia 2015 przez Lukasz_200616 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukaszooo 20 Opublikowano 22 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2015 Inżynierem mechaniki nie jestem ale juz pare razy nad tym myślałem i wydaje mi się ze po przestawieniu na duzy + zawory wydechowe szybciej sie otwierają względem cyklu a dolotowe są otwarte krócej i dlatego silnik chodzi ładniej/miekko. Wiem też ze fachowcy zalecają ustawić na ok -0,5 i ja tak staram sie ustawiać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukasz_200616 2 Opublikowano 22 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2015 (edytowane) Inżynierem mechaniki nie jestem ale juz pare razy nad tym myślałem i wydaje mi się ze po przestawieniu na duzy + zawory wydechowe szybciej sie otwierają względem cyklu a dolotowe są otwarte krócej i dlatego silnik chodzi ładniej/miekko. Wiem też ze fachowcy zalecają ustawić na ok -0,5 i ja tak staram sie ustawiać. no tak zalecane jest niby lekko na minus z tym że jak ustawię na -0.6 to auto zaczyna poszarpywać przy ruszaniu i to tylko w momencie samego ruszania z miejsca ( Nie są to tzw żabki ) no i te spalanie ponad 1.2l/h przy ustawieniu na +5.5 poszarpywanie jest minimalne a spalanie spada do 0.6l/h nadmienię jeszcze że mam niby uszkodzoną lewą poduszkę silnika ( błąd na vag ) Edytowane 22 Grudnia 2015 przez Lukasz_200616 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukaszooo 20 Opublikowano 22 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2015 Wiecej ci nie pomoge, moze wypowie sie ktos madrzejszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev 1443 Opublikowano 22 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2015 To nie wina synchro, sprawdz korekcje na wtryskach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CzarekJ 2 Opublikowano 22 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2015 (edytowane) Ja na Twoim miejscu ustawiłbym kąt na 0,0 a następnie wyregulował luz na pompo wtryskiwaczach. Jeżeli napięcie paska rozrządu jest poprawne i pompa wody jest odpowiednia to nie ma co grzebać z ustawieniem kąta synchronizacji. Teoretycznie czujnik na kole od rozrządu jest tylko po to by sterownik mógł zidentyfikować cylindry i ich fazy rozrządu. Praktyka pokazuje jednak (i jest to tylko moja teoria), że przestawiając koło do wskazań na + mamy moment wtrysku jakby mechanicznie opóźniony z czym wiąże się wzrost spalania na postoju, przegrzewanie silnika, brak pełnej mocy, brak "szpunku" przy starcie i cichsza praca silnika. silnik pracuje ciszej gdyż w komorze spalania moment wtrysku paliwa następuje po maksimum ciśnienia powietrza. W takim przypadku korekcje w kanale 13 wyjdą Ci duże, nawet przy sprawnych wtryskach. Dzieje się tak dlatego, że sterownik mierzy przyspieszenie kątowe wału już po ZZ i jeżeli moment wtrysku nastąpi za późno sterownik będzie starał nadrobić utraconą wartość przyspieszenia. Moim skromnym zdaniem przy takim ustawieniu koła rozrządu możliwa jest wstępna ocena stopnia kompresji w cylindrze. Przestawiając koło do wskazań na - mamy moment wtrysku jakby mechanicznie przyspieszony z czym wiąże się mniejsze niż poprzednio spalanie na postoju, dobra dynamikę przy ruszaniu i niestety twardszą pracę. W takim przypadku korekcje w kanale 13 wyjdą Ci nadzwyczaj małe, nawet przy nie do końca sprawnych wtryskiwaczach. Dodatkowo dochodzi kwestia stanu dolnych oringów uszczelniających, jeżeli będą przepuszczały spaliny do magistrali zasilającej pompo wtryski, a tak się może dziać przy odpowiednim ustawieniu luzu na wtryskiwaczach ( i dobra kompresja cylindrów) niestety spalanie będzie wzrastało gdyż sterownik stara się wydłużyć czas podawania paliwa by wtrysnąć jego odpowiednią ilość. Wskazania spalanie chwilowego najlepiej jest rozpatrywać w kategoriach wydłużenia lub skrócenia otwarcia wtryskiwacza. Oczywiście są to tylko dywagacje mechanika amatora i poproszę mądrzejszych o ocenę. Edytowane 22 Grudnia 2015 przez CzarekJ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukasz_200616 2 Opublikowano 23 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2015 CzarekJ z tymi korekcjami to u mnie jest dziwnie jak dam w okolicy +1.7 to najgorzej wypada 3 wtrysk korekcja +0.9mg, gdy ustawię na 0 to jest jeszcze gorzej coś +1.3mg a jak idzie na minus to znowu jest około +0.9mg z tym że spalanie na postoju odpowiednio 0.8l/h, 1l/h, 1.2l/h no i pojawia się poszarpywanie, po nowym roku umówię się z mechanikiem w celu podmiany kompletu wtryskiwaczy i zobaczymy czy poszarpywanie zniknie, oczywiście synchro dam tak na -0.6CF Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CzarekJ 2 Opublikowano 23 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2015 Taniej będzie zacząć od sprawdzenia i wymiany uszczelniaczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukasz_200616 2 Opublikowano 5 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2016 (edytowane) Panowie nowa poszlaka zauważyłem wyciek oleju na łączeniu skrzyni biegów z korpusem silnika, podejrzewam że uszkodzony jest uszczelniacz wału korbowego gdyż przez otwory w obudowie skrzyni wycieka olej nie dużo ale zawsze kilka kropelek rano jest, jak myślicie czy przez tę nieszczelność olej może dostawać się na koło zamachowe i dlatego sprzęgło się poślizguje i poszarpuje ? Edytowane 5 Stycznia 2016 przez Lukasz_200616 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się