Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przod auta skacze podczas przyspieszania..


AuSeR

Rekomendowane odpowiedzi

Hej wszystkim

Mam problem z moja Audicą, model tak jak w profilu.

Problem jest taki że przy gwałtowniejszym przyśpieszeniu mam wrażanie jakby przednie kola odrywały się od ziemi (buksowały) do tego stopnia ze cały przód po prostu skacze, dzieje ze tak dopóki nie odpuszczę gazu, inaczej samochód z trudem w ogóle ruszy z miejsca. W czym jest problem? Dodam jeszcze ze przy skręconych kolach (nie musi byc mocno) efekt jest spotęgowany.

Amortyzatory nowe (sachs), opony rowniez (avon zz5)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z włączonym esp:

- od 0km/h do oporu - przod skacze bo esp działa

- od 5-10km/h do oporu - nic nie skacze przyspiesza normalnie

z wylaczonym esp:

- od 0 km/h do oporu - koła bedą mielić :D (tzn zalezy czy mu strzelisz ze sprzegla czy ruszysz w miare plynnie)

przynajmniej u mnie tak to wyglada i raczej masz wszystko w porzadku. oczywiscie te moje obserwacje to na prostej i równej drodze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie raz ruszałem z kopyta z włączonym ESP a tak właściwie to w takim wypadku działa ASR i przód nie skakał tylko było czuć jak auto odejmuje gazu aby zapobiec buksowaniu kół.

Za to przy wyłączonym systemie koła podczas buksowania skakały aż całą budą trzepało. dzieje się tak powodu zużytych przednich amortyzatorów które nie mają siły utrzymać kół dociśniętych do nawierzchni. Koła ślizgają się, naprzemiennie tracą i odzyskują przyczepność co powoduje ich podskakiwanie.Sczególnie jest to odczuwalne przy przednim napędzie który jest odciążany podczas szybkiego ruszania, Przy skręconych kołach efekt bedzie spotęgowany ponieważ wewnętrzne koło jest odciażone i ma jeszcze mniejszy kontakt z nawierzchnią. Skoro jednak twierdzisz, że amorki nowe to nic takiego nie powinno się dziać.

Edytowane przez iwadrian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, dziekuje za odpowiedzi, amory byly wymienione bo wlasnie ten caly problem wskazywal wlasnie na nie, po wymianie w sumie nic sie nie zmienilo, jesli chodzi o te skakanie

jesli chodzi o ESP, na wlaczonym i wylaczonym jest to samo

ma ktos jeszcze jakies pomysly?

moze na dniach uda mi sie nagrac filmik zeby zobrazowac wam o co chodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chciałem napisać nowy temat ale widzę że masz podobny problem,

u mnie problem jest bardzo podobny, podczas przyspieszania słychać i czuć jak coś telepie (do tego stopnia że kokpit sie trzęsie) ale to tylko podczas przyspieszania bo jak puszczę pedał gazu lub nawet jak jadę na luzie to nic takiego się nie dzieje.

przy skręcaniu w lewo słychać takie skrzypienie i też tak jakby przod auta podskakuje

auto ma obniżone zawieszenie, jak byłem dwa miesiące temu na wymianie oleju to mechanik mowil ze niedlugo będzie trzeba wymienic dolny sworzeń wachacza z przodu czy to może mieć związek lub być efektem tego zaniedbania? No ale z tym telepaniem przy przyspieszaniu to raczej na półoś/przegub bym stawiał, amortyzator też wątpliwa sprawa bo przegląd był trzy miesiące temu i wszystko było ok 70% życia amortyzatory miały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojedź na szarpaki do SKP może coś wyjdzie. Ja przed Świętami byłem u mechanika by sprawdził/ustawił geometrię i zastrzegłem przy tym, by obadał gruntownie zawieszenie bo przegląd mi się kończy. Przy okazji wymieniali koła więc mieli bardzo dobry wgląd na wszystkie elementy zawiechy.

Nie mieli żadnych uwag a jak podjechałem na stację to diagnosta nie chciał mi początkowo podbić przeglądu :facepalm:

Wg. niego mam luzy na sworzniach górnych wahaczy po stronie kierowcy i luzy na drążkach kierowniczych oraz na bananach po obu stronach... najlepsze, że nic nie szarpie a luzów nie wyczuwam :)

Morał z tego (oczywisty :P ) taki, że inaczej zachowuje się zawieszenie na podnośniku a inaczej na stanowisku testowym.

Opony w jakim masz stanie? Koledze już przy 5mm bieżnika (Conti SportContact2) często ASR się włączał przy ruszaniu (ma też auto FWD o mocy pow. 200KM), po wymianie na nowe elektronika przestała reagować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego nie wiem. Może to tylko nadgorliwy diagnosta, bo już 1,5 roku temu jeden mechanik też miał jakieś zastrzeżenia... a jak podjechałem zaraz po tym do ASO to stwierdzili, że wszystko jest w normie (żeby nie było - sprawdzali najpierw na szarpakach a potem brechą) :)

Podjadę jeszcze do innego warsztatu... albo ponownie do tego ASO. Bądź co bądź tu chodzi o bezpieczeństwo. I to nie tylko moje :exclamation:

W każdym razie "nic nie puka, nic nie stuka" nawet przy największych dziurach i przejazdach przez garby :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki BeyerBrown, miałeś racje. Po wymianie opon problem ustąpił okazało się jedna opona miała "balon" na bieżniku i kupiłem pare nowych

Edytowane przez electonix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...