Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Grzeja sie hamulce


krzysztof509

Rekomendowane odpowiedzi

Witam potrzebuje pilnej pomocy w sprawie hamulcow w mojej furmanie:

pacjent to: audi a4 b6 cabrio, waga samochodu to 1600kg, silnik 1.8t BFB 163km + remap na 193km

tarcze przod 312mm oryginalne ATE klocki ATE (zakladane przez serwis AUDI)

tarcze tyl: (nieznam rozmiaru) ale wiem ze ori ATE i klocki tez ATE (zakladane przez serwis AUDI)

Nie ukrywam ze czasami lubie polatac dosc szybko ok 200km/h i wiecej, problem polega na tym ze podczas wyhamowania z takiej predkosci strasznie grzeja sie tarcze, staram sie hamowac pulsacyjnie, ale to nieprzynosi zadnych efektow, w kabinie samochodu wytwarza sie dziwny dzwiek jak by huk pochodzacy od przegrzewanych tarcz i klockow, moje pytanie brzmi czy jest to normalne bo wedlug mnie nie i niewiem gdzie szukac przyczyny, czy jest to zbyt slaby zestaw hamulcow? czy trzeba zrobic upgrade? czy moze szukac przyczyny gdzies w ukladzie hamulcowym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy ostatnio zmieniany płyn hamulcowy ? Conajmniej co 2 lata wymień na Motul DOT 5.1. Ja mam 288mm przód i z ponad 200 hamuje bez problemu. Oczywiście mogłoby być lepiej, ale na pewno nic nie buczy, stuka, pyka czy śmierdzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn absorbuje wodę, a woda paruje w temperaturze wytwarzając poduszkę powietrzną, przez co skuteczność spada. Przez wodę również rdzewieją tłoczki w zaciskach. Jednym słowem odporność temperaturowa zdecydowanie spada. Zalej Dot 5.1 dobrej firmy i bd dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz kijowe tarcze tj za male do mocy i do wagi, jezeli nie zeswapujesz na cos lepszego bedziesz sie bujal dalej, tarcza 312 ma tylko 25mm grubosci i nadaje sie do jako takiego hamowania aut wagi max 1250kg, wszystko co wiecej wazy nie bedzie hamowac na tych heblach. Tanio w miare mozesz zeswapowac na 345mm i juz bedzie to jako tako dawalo rade, plyn wymienisz przy okazji, ale zalewanie tego nawet rbfem czy woda święconą nic nie da bo heble kiblowate. Zmien przod najpierw, a jak bedzie kasa to tyl dla wyrownania i zeby auto Ci nie nurkowalo przy mocniejszym przodzie. Nie daj sie tez wpakowac na super klocki i tarcze za nie wiadomo ile $ bo i tak efekt bedzie mizerny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

345/300 z S4 B6/7

Klocek FDS tarcza gładka OZ

takie cos w zupelnosci wystarczy z tym ze to koszt ok 3-3.5 tzł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od płyny hamulcowego. koszt 100 zł a być może sporo pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co Ci tam pomoże ???

pojemnosc cieplna zestawu w Kolegi aucie jest dobra do auta z waga 1000-1200kg.

Przy hamowaniu z duzych predkosci wszystko sie pali zywym ogniem. Tutaj pozostaje tylko swap na wiekszy rozmiar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet Swap na tarcze od ferrari nie pomoże jeśli w układzie będzie stary płyn. Po co wydawać od razu kilka tyś w zestaw jak można spróbować z wymianą płynu za 30 zł. A huczenie to nie wina zbyt małych tarcz hamulcowych.

Edytowane przez jospethe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A huczenie to nie wina zbyt małych tarcz hamulcowych.

A co ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ja uwielbiam takich forumowych specjalistow od wszystkiego, niech wymieni plyn albo najlepiej dekielki w felgach aluminiowych i wentylki, efekt bedzie taki sam. W ogole co ma plyn do buczenie? Ludzie ogarnijcie sie i jak nie macie pojecia to sie mie odzywajcie wcale. Potem trzeba czytac 100 stron bezmyślnych porad zamiast jednej sensownej odpowiedz kończącej temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw zaczne od najtanszego sposobu i wymienie ten plyn pozniej zobaczymy :)

Szkoda kasy, ale tak to jest na forum. Zmien plyn i daj znac czy sie poprawilo?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn z pewnością nie ma nic wspólnego z buczeniem czy innymi odgłosami, jedynie co zmieni sie po wymianie to to że zyskamy większą odporność na zagotowanie płynu i tym samym utraty hamowania. (z tym że różnica bedzie baardzo mała) Ale to nie wyeliminuje grzania sie hamulców. Zdecydowanie lepiej zażegnać problem z przegrzewaniem przez ich wymianę na większe.

Zrób tak jak kolega Dev radzi, z tym że będziesz musiał trochę wydać, ale problem zniknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam nie raz po autostradzie leciałem 200+ i nieraz było ostre hamowanie i przy 288mm mi nic nie huczy, strzela, piszczy ect. Jedyne co mi lekko dudniło to tarcze bo krzywe, nowe tarcze i zero problemu. A to, że czuć że spada siła hamowania bo tarcze to ogień to inna kwestia.

Edytowane przez Makale
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mi się wydaje, że przesadzacie z tymi tarczami 345/300.

Buczenie to pewnie krzywe tarcze.

Jak często ktoś hamuje z 200+ do 0 to każde hamulce zagotuje, nawet te 345.

Jeśli tarcze 312 sa za małe to znaczy, że większość użytkowników A4 ma za małe bo jeżdzą na 288 (standard w 1.8T, 1.9 tdi, 2.0) i jakoś ludzie hamują.
Co więcej tarcze 288 wychodzi na to, że są odpowiednie dla pojazdu o wadze 900kg? Bo przecież A4 waży dobre 1400-1600kg w zależności od wyposażenia. Ciekawe, że producent świadomie montuje mniejsze tarcze w stosdunku do masy auta. Chyba chce, żebyśmy się wszyscy pozabijali :):):)

Edytowane przez aiwer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...