Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z mocą po przekorczeniu 120Km/h - AHU


fireman tom

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Mam problem z mocą w swoim AHU 90KM. Trochę poczytałem po różnych forach. Myślałem o czyszczniu turbiny ale z tego co się zorientowałem to nie mam zmiennej geometrii w swoim turbo. Czy wobec tego mam co czyścić?? Generalnie problem polega na tym że do magicznej predkości ok 120km/h auto się ładnie zbiera ale po przekroczeniu tej prędkościm łapie muła i i traci moc. Wyprzedzanie w takich warunkach to lepiej wybić sobie z głowy. Po zgaszeniu silnika znów do 120km jest ok a po przekroczeniu znów muł. Moja turbina wygląda tak:

dd8f3b32eb11c542med.jpg

5f288a958aeba0c3med.jpg

432e6ef5ef975021med.jpg

Proszę Was o radę jak dokładnie i po kolei zdiagnozować problem. Mam mniej więcej plan działania ale potrzebuję trochę czasu i pomocy. Najpierw wymiana wężyków podciśnienia, później logi w VAGu (będzie problem bo muszę małżonkę zagonić do pomocy:)), czyszczenie EGR. O ile w wężykami i logami sobie poradzę o tyle nie wiem jak się zabrać za czyszczenie EGR i turbiny. Czy w mojej turbinie jest sztanga?? Wiem że z przodu tam gdzie w podanym na forum filmiku dot. obserwacji sztangi ja mam jakąś gruszkę. Zostaję jeszcze N75 ale nie mam pojęcia jak go sprawdzić. Widać ją na zdjęciach. Proszę koledzy o jakiś wskazówki i sugestie.

Edytowane przez fireman tom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmień wszystkie wężyki podcisnienia na nowe jesli to nie pomoże to połącz weżyk od turba i gruszki omijajac n75 i sie przejedz jesli nie złapie trybu awaryjnego to wymień zaworek, lepiej było by zrobić logi to było by pewniejsze:) turba ani sztangi nie ruszaj,turba nie czyścisz bo w środku nic niema,sztanga sie nie bd ruszała bo to nie jest to turbo ze zmienna geometria,egr nic do tego niema i możesz go zaślepić blachą wyjdzie na zdowie:) pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwsze co przewody podciśnienia. ale od razu nastaw sie na n75.

Miałam w poprzednim aucie takie cyrki.. przy 120 muł w "biegu" gasiłam i gaz to ciągnał moment i znowu to samo,,

u mnie była wina zaworka. odpuść sobie czyszczenie podmień z drugim i zobacz.

to tak na szybko bez logów..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim AHU okazało się, że za wpadanie w tryb awaryjny odpowiadała dziura w dolocie. Jeden z węży miał dziurkę. Wiec sprawdź dokładnie węże na początek. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim AHU okazało się, że za wpadanie w tryb awaryjny odpowiadała dziura w dolocie. Jeden z węży miał dziurkę. Wiec sprawdź dokładnie węże na początek. Pozdrawiam.

raczej miałeś niedoładowanie co nie mogło powodować trybu awaryjnego, poprostu samochod nie ciągnął gdyż turbo dmuchało w eter a wydawało ci sie ze jest tryb awaryjny, tylko tu jest inna bajka bo po ponownym włączeniu samochodu moc powraca do moęntu aż wystąpi notlauf:D jeśli bedzie uszkodzony wężyk ciśnieniowy od gruszki to turbina nie zbija ciśnienia i wpada w tryb awaryjny,jeżeli najpierw wymieni zawór n75 a bedzei uszkodzone ciśnienie to będzie w plecy za nowy n75 gdzyż jego będzie sprawny:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuje połączyć te wężyki. Tak z pamięci to chyba są 3: niebieski, czerwony i chyba czarny. Te połączenie to przez jakąś rurkę i na trytki może być??

Zrobię na szybko chociaż logi statyczne i w wolnej chwili wrzucę. Z tego co wiem to logów raczej nie robi się gdy jest w trybie awaryjnym???

Edytowane przez fireman tom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak bedziesz robił logi to tylko kąplet, jeśli masz kolorowe wężyki to nic nie mostkuj tylko odrazu wymień na nowe (7zł mb) bo masz jeszcze ori, idzie u ciebie wężyk do ecu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

egr możesz z powodzeniem zaślepić jak nie chce ci się ciąć blaszki to kup gotową zaślepkę, cała masa tego jest w necie ;) jak rady poprzedników nie pomogą to coś gorszego.. możliwy nastawnik pompy wtryskowej robiłem to w cordobie ahu auto leciało a po chwili muł i jak sdi się zachowywało pod kompem błędów nie było, dodam że pompa była suchutka tam.. ale pierw sprawdź rady przedmówców pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem:) Miałem trochę czasu więc pokombinowałem przy aucie. Ciężko z tym bo żona jeździ nim do pracy a i z pogonieniem ciężko bo nie ma gdzie się rozpędzić. W każdym razie sprawdziłem cały dolot i jest cały. Trochę syfu przy końcówce węża do IC ale wyczyściłem, sprawdziłem i jest cały tylko opaska była chyba za luźno. Na drugi dzień żona jadąc do pracy sprawdzała:) i znów złapał notlaufa przy 120km/h. Wczoraj miałem kupić wężyki ale niestety z braku czasu nie dałem rady bo plany się pokrzyżowały. W każdym razie wczoraj wieczorem zmostkowałem wężyk czerwony i niebieski pomijając N75 i dziś wybrałem się z żoną do pracy i... :) Auto przy 120km/h nie złąpało muła, może ciut słabszy ale w całym zakresie obrotów idzie tak samo bez tego co działo się do tej pory. Niestety S3 miałem tylko kawałek więc nie było jak puścić się powyżej 130km/h i i popróbować przekroczyć magiczną prędkość parę razy. W każdym razie wychodzi na to że mam walnięty N75. Powiedzcie tylko czy można tak jeździć ze zmostkowanymi wężykami czy podłączyć je spowrotem normalnie puki nie wymienię zaworka? Chyba kupię po prostu nowy choć myślałem żeby go reanimować wg opisu z forum VW Golf. Myślę jednak że kupie nowy bo znając moje szczęście to coś upier...tzn urwę:) Czy może ktoś z Was wie dokładnie jaki zaworek będzie u mnie pasował, czy muszę wykręcić i szukać po nr? Znalazłem coś takiego http://allegro.pl/zawor-turbiny-n75-audi-a6-1-9tdi-1z-ahu-90km-pn-i5524163243.htmli chyba jest taki jak mój ale w moim wężyk czerwony jest przyłączony na górze przy kabelku zasilającym zaworek a tutaj widzę jest niebieska opaska...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słuchaj przeganiać niema co bo nie masz zmiennej geometrii, to było tylko na próbę czy działa n75 , nie powinieneś tak jeździć długo ale nic się przez tą chwile nie stanie bo teraz całe ciśnienie jest odrazu zbijane za pomocą zaworu i jest małe niedoładowanie stad słabsze auto:) kup nowe węże dla pewności i ten zaworek bo kostka jest ok:) podłącz go tak metalowy króciec gdzie jest kostka idzie do turbo,króciec co idzie w bok do gruszki i ten plastikowy co idzie do góry to do rury ssącej i gotowe:D

ja reanimowłem kiedyś i działał okazało sie ze jeden zwój spężynki pękł, wymieniłem i było ok tylko dobry klej musisz miec i powinien jeszcze troche posłużyć :)

Edytowane przez baca2309
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cz ten zaworek będzie dobry?? http://allegro.pl/zawor-turbiny-n75-audi-a6-1-9tdi-1z-ahu-90km-pn-i5524163243.html

Niby Pierburg tylko coś cena niska.

Co do zaworka to zwróciłem jeszcze uwagę że kiedyś zawsze cykał przy włączonym zapłonie a teraz jest cisza.++++++++++++++++++++

Edytowane przez fireman tom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam taki sam i za tą sama cene kupowałem jakies 2 lata temu i działa:)

No to trzeba kupić i koniec:). Generalnie jak wymienię zaworek to dam znać co i jak i spróbuje swój zreanimować to będzie na zaś:) Zastanawiałem się czy zanim założe nowy to czy można jeździć bez N75 ale to chyba zły pomysł:).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja generalnie nie polecam, to tylko najlepsze dla testu ;p spróbuj stary zreanimować napewno sie uda :)

a jak znajdziesz dobry sklep motoryzacyjny to powinieneś kupic odrazu za jakieś 120zł

Edytowane przez baca2309
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Cz ten zaworek będzie dobry?? ZAWĂR TURBINY N75 AUDI A6 1.9TDI 1Z AHU 90KM PĹ (5524163243) - Allegro.pl - WiÄcej niĹź aukcje.

Niby Pierburg tylko coś cena niska.


w ahu występowały zaworki z dwiema różnymi wtyczkami sprawdź jaką posiadasz, jedna jest prostokątna, druga półokrągła z jednej strony
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaworek wczoraj zamówiony i dziś powinien dojść. U mnie jest ten kwadratowy. Nowe spostrzeżenia: podłączyłem spowrotem wężyki pod ten uszkodzony zaworek tak jak było przed zmostkowaniem. Auto łapie teraz muła przy 100km/h a nie przy 120... Czy może mieć na to wpływ to że dmuchałem w zaworek?? :) Podłączyłem się Vagiem po notlaufie i wyskoczyły następujące błędy:

VAG-COM Version: Release 311.2-N
1o9lo0m-n6r12p-o9ko4x-kkjahh-568f
Control Module Part Number: 028 906 021 BD
Component and/or Version: 1.9l R4 EDC 00SG 0806
Software Coding: 00002
Work Shop Code: WSC 06335
3 Faults Found:

01237 - Fuel Shut-Off Valve (N109)
31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
Ten mi wyskakuje odkąd mam auto i chyba wynika z tego że mam jeszcze jakieś dodatkowe odcięcie paliwa uruchamiane przyciskiem na tablicy (szajs:))

00575 - Intake Manifold Pressure
17-10 - Control Difference - Intermittent

01262 - Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)
31-00 - Open or Short to Ground

Zabili mnie dziś w Inter Carsie... Nie mają wężyków w oplocie i do tego pan obsługujący powiedział mi że nie może być wężyk przelewowy paliwa bo go zassie do środka... Zdębiałem i nie wiem teraz czy dobrze zrobiłem bo kupiłem wężyki 3.2 i 4.0 paliwowe bez oplotu...

Edytowane przez fireman tom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

barany z intercarsu haha:D masakra powinni cebule na bazarze sprzedawać a nie części:P w oplocie są do d*py, słabe

co do problemu to w błedach przeładowanie i błąd n75, czyli wiesz co robić :D jak masz wężyk idący do ecu to też wymień, a odcięcie można usunąć jak maja ukraść to i tak ukradną :P

jak masz vaga to zrób kąplet logów to zobaczymy jaki stan motorowni i osprzętu:))

Edytowane przez baca2309
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaworek N75 czeka już w domu. Ja niestety w pracy do rana jestem a jutro święto więc na garaż wjadę dopiero po jutrze. Wymienię zaworek i wężyki. Mam nadzieję że mi ich wystarczy. Kupiłem 3 metry o średnicy wewnętrznej 3.2 i 1 metr o średnicy wewn. 4.0. Sprawdzę jak będzie to szło po tych zabiegach i dam znać. W każdym razie i tak postaram się w niedługim czasie zrobić logi. Ze statycznymi to nie problem ale gorzej z dynamicznymi bo ciągle czasu nie ma a i żonę muszę zagonić do pomocy :).


Trochę się działo przez ten zaworek... Za dużo by pisać ale po części opisane jest to w tym temacie: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/344133-prosba-o-analize-bledow/

Spięcie z żarówki którą sobie świeciłem przy wymianie zaworka poszło na masę (znalazłem przetarty kabel w miejscy gdzie dotykał zamka maski podłączony pod 220V). Auto chodziło jak ciągnik rolniczy ale po wymianie bezpiecznika 15A przy ECU który się spalił wszystko wróciło do normy. Nowy N75 poszedł się walić bo myśląc że to jego wina kombinowałem z przekładaniem z powrotem starego zaworka i ułamał mi się plastikowy króciec w nowym:(. Suma sumarum jeżdżę ze starym uszkodzonym zaworkiem mając nowy dobry ale z ułamanym krućcem. Teraz pomysł na patent: czy jest możliwe nagwintować otwór po ułamanym krućcu i wkręcić np coś takiego: http://img10.gallery.sellhelp.pl/image/6394/15660/108334/800/3f2e0d939f778aa1d6976fa8c05b46ce.jpg

Druga sprawa to podłączenie węży do N75. W starym zaworku mam podłączone tak: czerwony do górnego metalowego króćca przy wtyczce i idzie on to turbiny, niebieski wężyk do dolnego króćca z boku i idzie do zaworu upustowego turbiny, a czarny na samym dole do rury idącej do przepływki.

W zaworku który kupiłem są kolorowe krążki i nijak się mają do podłączenia w moim zaworku:(. http://www.dignite.pl/mdczesci/SILNIK/CZUJNIKI/028906283J.jpg

Mi się ułamał ten kruciec gdzie jest czerwony krążek.

Edytowane przez fireman tom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisałem ci co do czego podłączyć, możesz nagwintować i na klej obsadzić, czerwony na zdjęciu idzie do rury ssacej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słuchaj przeganiać niema co bo nie masz zmiennej geometrii, to było tylko na próbę czy działa n75 , nie powinieneś tak jeździć długo ale nic się przez tą chwile nie stanie bo teraz całe ciśnienie jest odrazu zbijane za pomocą zaworu i jest małe niedoładowanie stad słabsze auto:) kup nowe węże dla pewności i ten zaworek bo kostka jest ok:) podłącz go tak metalowy króciec gdzie jest kostka idzie do turbo,króciec co idzie w bok do gruszki i ten plastikowy co idzie do góry to do rury ssącej i gotowe:D

ja reanimowłem kiedyś i działał okazało sie ze jeden zwój spężynki pękł, wymieniłem i było ok tylko dobry klej musisz miec i powinien jeszcze troche posłużyć :)

Czyli nie sugerować się tymi ich krążkami? zgłupieć można ... znalazłem jeszcze taki schemat do AHU: http://forum.vw-passat.pl/attachment.php?attachmentid=23602&d=1266327595

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...