Respect15 Opublikowano 7 Stycznia 2016 Opublikowano 7 Stycznia 2016 Witam drodzy forumowicze, prosze o wasza pomoc. Zaczne od poczatku. Audi kupilem 3 lata temu i od razu zagazowalem. Do tej pory zrobilem 80 tys km. Od jakiegos problemu zaczely sie problemy przy odpalaniu szarpanie falowanie obrotow itp. Auto na gazie zaczelo lekko terkotac. Nie przeszkadzalo mi to zbytnio wiec jezdzilem normalnie az do tej zimy. Jezdze patrze pewnego dnia przestalo dzialac ogrzewanie. Odruchowo przy jednej z dolewek oleju patrze a tu plyn chlodzniczy uciekl i lekkie maslo na korku. Pierwsze co przychodzi na mysl to uszczelka pod glowica. Wraz ze szwagrem mechanikiem sciagnelismy glowice i zostala oddana do szlifu, wymiany uszczelniaczy , planowania. Wymienilismy uszczelke i przy okazji rozrzad bo to jedna robota. Nowa pompa HEPU. Odpalamy i ogrzewania dalej brak. Tzn jakies tam bylo ale trzeba bylo niezle przygazowac w trasie tak z 120km/h aby cos bylo czuc. Auto odstawilem do mechanika. Pierwsza diagnoza z powodu twardych wezy ze to korek. Korek wymieniony auto grzalo super 2 dni i znow przestalo. Auto wraca do mechanika. Wyjeli pompe sprawdzili czy w sklepie nie pomylili sie ale dobra, wymienili termostat bo byl dziwnie zakamieniony. Mechanik dzwoni ze auto grzeje i mozna odebrac. Po 2 godzinach dzwoni ze jednak przestalo grzac. Wpadli na pomysl zeby dorzucic pompke elektryczna. Wpieli ja przed nagrzewnica. Efekt ogrzewanie dzialalo super, zrobilem 500km i wracajac po swietach jade i nagle 110 stopni na termometrze. Wylaczylem gaz i temp sie wyrownala do 90. Poczulem tez gaz i caly parownik oszroniony od wycieku. Pojechalem do gazownika, wymieniony zostal parownik tomasetto at 09 i listwa wtryskowa OMVL niebieska. Efekt auto dziala super na gazie nie terkocze , grzeje az milo. Mysle ze koniec problemow a tu po jakis 300 km przestalo znow grzac i zauwazylem ze strasznie pozno przelacza sie na gaz okolo 70-90 stopni a przy -15 w trasie kolo 10 km. Pojechalem do gazownika, odpowietrzyl uklad na rurze nad kolektorem i podlaczyl do komputera. Temp reduktora miala 18 stopni przy temp cieczy 90. Po odpowietrzeniu w ciagu minuty nagrzal sie do 45 stopni a przy 30 przelaczyl sie na gaz wiec czujnik temp odpada. Powiedzial ze nie jego wina tylko ukladu chlodzenia. Wiec ja do samochodu i do mechanikow, dlubali 2 godzinki i doszli ze ta pompka elektryczna przesunela sie bardziej pionowo i nie dala rady pompowac. Polozyli pompke nizej odpowietrzyli uklad i grzeje super ale na gaz nie przelacza sie dalej. Jakies pomysly co moze sie dziac? WG moich obserwacji woda wychodzi goraca z nagrzewnicy dochodzi do trojnika i dalej cos sie dzieje bo do reduktora albo nie dochodzi albo po drodze sie zapowietrza. Niemam pomyslow co moze byc nie tak. Mechanicy mowia ze nie mieli takiej sytuacji. Jesli nie znajde rozwiazania to chyba bede musial pojechac do gazownikow aby podlaczyli reduktor szeregowo za nagrzewnica wtedy nie bedzie opcji zeby sie nie grzal skoro woda wychodzi goraca z nagrzewnicy. Z gory wielkie dzieki za wszelkie wskazowki
kamillo78 Opublikowano 16 Stycznia 2016 Opublikowano 16 Stycznia 2016 Witaj w mojej audi reduktor jest podłączony w szereg z chlodniczką oleju przy filtrze olejowym i jest baja grzeje jak smok i gaz tez szybko sie nagrzewa.
soul87 Opublikowano 21 Stycznia 2016 Opublikowano 21 Stycznia 2016 zacznijmy od tego jak i gdzie masz podłączony reduktor, przydały by się jakies zdjęcia.
Mat3oMax Opublikowano 5 Lutego 2016 Opublikowano 5 Lutego 2016 Dokładnie tak jak kolega wyżej powiedział jakieś foto by się przydało.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się