Blade50 Opublikowano 18 Listopada 2008 Opublikowano 18 Listopada 2008 Witam serdecznie. Pewnie gdzieś już był podobny wątek ,ale nigdzie nie doczytałem sie jednoznacznej odpowiedzi na mój problem. Problem mam mianowicie taki ze wymieniłem juz praktycznie wszytko co związane jest z układem chłodzącym (czujniki,termostat x 2,pompa,wiskoza itp) a temp silnika po mieście wacha sie od 75-90 stopni w trasie natomiast spada czasami nawet do 67stopni (odczyty z vaga). Zastanawiam sie czy to może nie jest wiskoza (kupiłem zamiennik na allegro). Jaka jest prawidłowa temp dla tego silnika????? Proszę o pomoc i jakieś porady bo idzie zima i skończy sie że przyjdzie kartonik przed chłodnice a raczej tak nie powinno być. Z góry dzikuje za pomoc.
Dev Opublikowano 18 Listopada 2008 Opublikowano 18 Listopada 2008 85-90 stopni może jest gdzieś zapowietrzony? i dlatego głupieje
Blade50 Opublikowano 18 Listopada 2008 Autor Opublikowano 18 Listopada 2008 Też tak myślałem. Tylko co to może być????[br]Dopisany: 18 Listopad 2008, 21:40_________________________________________________Jak wymieniałem tydzień temu pompe to odpowietrzany był cały układ
Dev Opublikowano 18 Listopada 2008 Opublikowano 18 Listopada 2008 kiedys miałem doczynienia z ADR-em w którym głupiała temperatura odpowietrzałem go 4 razy, w końcu pozbyłem sie powietrza' czujnik i termostat masz ori?
querro7 Opublikowano 18 Listopada 2008 Opublikowano 18 Listopada 2008 a 1.8 T ANB tez powinien miec 85-90 stopni normalnie? Tyle to mam tylko w korkach. Normalnie okolo 70...
Blade50 Opublikowano 18 Listopada 2008 Autor Opublikowano 18 Listopada 2008 Niestety nie ja wymieniałem wiec niewiem co jest tam zamontowane. Czy wiskoza załącza sie na zimnym silniku od razu????? Bo coś tak mi sie wydaje że jak uruchomię silnik (np po nocy) to wisko od razu chodzi na pełnych obrotach.Czy można to jakoś sprawdzić????
Dev Opublikowano 18 Listopada 2008 Opublikowano 18 Listopada 2008 Niestety nie ja wymieniałem wiec niewiem co jest tam zamontowane. Czy wiskoza załącza sie na zimnym silniku od razu????? Bo coś tak mi sie wydaje że jak uruchomię silnik (np po nocy) to wisko od razu chodzi na pełnych obrotach.Czy można to jakoś sprawdzić???? mozna ją sprawdzić najpierw na zimnym silniku a potem na ciepłym czy sie blokuje zdejmij ją i pojezdzij bez, zobacz czy sie cos zmieni
lopezm Opublikowano 19 Listopada 2008 Opublikowano 19 Listopada 2008 To jest typowy objaw niedomkniętego termostatu. Zmień termostat i będzie O.K. (najlepiej ORI)
mateogda Opublikowano 19 Listopada 2008 Opublikowano 19 Listopada 2008 a 1.8 T ANB tez powinien miec 85-90 stopni normalnie? Tyle to mam tylko w korkach. Normalnie okolo 70... W ANB też! Na nowym termostacie nawet troszkę więcej.
tomcio1600 Opublikowano 19 Listopada 2008 Opublikowano 19 Listopada 2008 Jaka jest prawidłowa temp dla tego silnika????? ADR u mnie po nagrzaniu trzyma równe 90 stopni i ani na chwile sie nie zawaha. Nie ważne czy trasa czy miasto. Temperature łapie dosyc szybko i trzyma stabilny poziom.
kepasa Opublikowano 19 Listopada 2008 Opublikowano 19 Listopada 2008 miałem tak niedawno u siebie, termostat pomógł... jak zaczęły się chłodne dni, za miastem silnik miał ok.60st... także od tego proponuję zacząć...
mA4ciek Opublikowano 19 Listopada 2008 Opublikowano 19 Listopada 2008 mi trzyma non stop 90st. Nie ważne czy trasa czy korek, przed wymianą płynu było jakieś 87-88st. Ale po wymianie trzyma równo 90.
Dibo Opublikowano 19 Listopada 2008 Opublikowano 19 Listopada 2008 Też to przerabiałem. Temperatura trzymała się w granicach 70-80 stopni. Okazało się że termostat był uszkodzony i cały czas był otwarty. Wymiana termostatu pomogła. Teraz mam 90 stopni.
ozi_wells Opublikowano 19 Listopada 2008 Opublikowano 19 Listopada 2008 u mnie w aeb jak sie nagrzeje to 90stopni zarówno na wskazniku jaki na klimatronku cały czas.
querro7 Opublikowano 19 Listopada 2008 Opublikowano 19 Listopada 2008 a nie mozna jezdzic na takim z temperatura 70 stopni? bedzie cos nie teges?
Blade50 Opublikowano 19 Listopada 2008 Autor Opublikowano 19 Listopada 2008 Dziękuje za tyle odpowiedzi.Jutro pojadę kupie nowy termostat (to będzie juz trzeci) i zobaczymy.Mam nadzieje ze to pomoże bo niedogrzany silnik to większe spalenie a troszkę szkoda. Jak wymienię to napisze czy sie udało.Dziękuje raz jeszcze
rafis Opublikowano 19 Listopada 2008 Opublikowano 19 Listopada 2008 chyba tez mnie czeka wymiana termostatu. ktos moze wie ile kosztuje ori? czy lepiej bawic sie w zamienniki, czujnik temp tez do wymiany.
Paweł_ Opublikowano 20 Listopada 2008 Opublikowano 20 Listopada 2008 Za ori w serwisie 0000 dałem 99zł. Szybko łapie 90 stopni i trzyma.
ozi_wells Opublikowano 20 Listopada 2008 Opublikowano 20 Listopada 2008 polecam tylko ori. zamienniki nie są ok nie wiedomo jak trafisz.
Dev Opublikowano 20 Listopada 2008 Opublikowano 20 Listopada 2008 a nie mozna jezdzic na takim z temperatura 70 stopni? bedzie cos nie teges? bedzie wiecej żarł sieczki
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się