lisu61 Opublikowano 25 Stycznia 2016 Opublikowano 25 Stycznia 2016 Witam wszystkich serdecznie.Jestem tu nowy więc prosze o wyrozumiałość.Niedawno nabyłem moją perełke audi a4 b6 quattro z silnikiem AWT 1.8t 125kW z gazem od 2 latAuto świeżo po wymienionej turbinie (nie regeneracja tylko nowe turbo) robił to poprzedni właściciel.Jest to mój pierwszy benzyniak dlatego też z początku mocy było wystarczająco jednak po czasie coś mi zaczęło nie pasować. Auto było słabe. Dopiero po odpięciu akumulatora na 5 minut lub skasowaniu błędów auto zaczęło budzić się do życia aż miło i ten dzwięk zaworka upustowego.Ale nie na długo po paru kilometrach to samo. Po podpięciu do kompa pokazywało mi:-przerwa na grzaniu sondy 1-multiplikacyjna korekcja mieszanki 1-termostat z charakterystyką map-system podciśnienia układu hamulcowego błąd mechaniczny.I nic o turbo.Więc zacząlem swoją przygodę z audi od wymiany wężów podciśnienia okazało sie ze wszystkie były dobre jedynie na zaworze spustowym był luźno wąż. Następnie wywaliłem katalizator. przeczyściłem przepustnice. Czujnik na kolektorze i cały dolot. Gościu mówił że poprzednia turbina puszczała mu olej. Już byłem u wielu mechaników i żaden nie umie mi powiedzieć co jest zastanawiam sie już nad egzorcystą. I jeszcze jedno pytanie od nośnie tego samochodu. Ostatnim czasem na tych mrozach jak przełącze na gaz strasznie szarpie silnikiem zwłaszcza po ostrej jeździe a po przełączeniu na PB wszystko ok co to moze być ?
Mateuszek1001 Opublikowano 25 Stycznia 2016 Opublikowano 25 Stycznia 2016 próbowałeś czy problem dotyczy tez jazdy na PB ?
lisu61 Opublikowano 25 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 25 Stycznia 2016 Tak problem także dotyczy PB. Dopiero po odpięciu aku albo skasowania błędów auto przez jakieś 5km ożywa i na prawdę jedzie a potem znów muł.
Mateuszek1001 Opublikowano 25 Stycznia 2016 Opublikowano 25 Stycznia 2016 Moim, zdaniem problem może leżeć w sondzie szerokopasmowej, a dokładniej jej podgrzewaniu przez co jest błąd mieszanki. sprbować podmienić
lisu61 Opublikowano 25 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 25 Stycznia 2016 (edytowane) błąd grzałki mi wywala wiec raczej na pewno jest a to moze być przyczyną ? hunter91- może to być AVJ szczerze powiem że dokładnie sie nie orientuje wiec z góry sory jeżeli błędnie podałem kod ale to moje pierwsze audi wcześniej miewałem francuzy niestety Edytowane 25 Stycznia 2016 przez lisu61
Mateuszek1001 Opublikowano 26 Stycznia 2016 Opublikowano 26 Stycznia 2016 Awt avj co za różnica. Faktycznie jeśli masz Awt to silnik wymieniany. Sądzę że uszkodzona sonda może być przyczyną złego składu mieszanki, dlatego dobrze byłoby jakbyś zamienił z kimś i spróbował
lisu61 Opublikowano 26 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 26 Stycznia 2016 ok może znajdę kogoś kto bedzie miał podobną i podmienie a czy musi być taka sama sonda chodzi mi o numery ? ponieważ przy pierwszej sondzie ktoś majstrował i nie ma wtyczki tylko są luty a na drugą jest założony emulator bo nie ma kata
Mateuszek1001 Opublikowano 26 Stycznia 2016 Opublikowano 26 Stycznia 2016 Po pierwsze kabli od sondy nie powinno się lutowac. Sonda może byc od dowolnego 1.8t, oczywiście szerokopasmowa.
lisu61 Opublikowano 26 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 26 Stycznia 2016 ja wiem o tym ale poprzedni właściciel nie oszczędzał tego auta... Trafiła sie okazja bo auto zadbane z wierzchu i na zewnątrz tylko chyba sobie nie umiał poradzić z tym autem a ja chciałbym go do ładu i składu doprowadzić a czy przyczyną odłączanie sie turba moze być zawór n75? turbo caly czas pracuje bo słychać ją i zawór zwrotny jednak dopiero po skasowaniu błędów auto na prawdę ożywa
Mateuszek1001 Opublikowano 27 Stycznia 2016 Opublikowano 27 Stycznia 2016 N75 może być ale wwówczas pokazywał by się błąd przeladowania ciśnieni. Sprawdź również vakuometrem serwo dla pewności, lub ogólnie podcisnienie panujące w układzie na pracującym silniku, powinno być coś ok 0.8 bar
lisu61 Opublikowano 27 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 27 Stycznia 2016 (edytowane) Podciśnienie sprawdzone waha sie miedzy 0.8 a 0.7 wywaliło mi takie błędy 17700-map controlled engine cooling thermostat (f265):open circuit p1292-004-no signal/communication 17887-breake bost vacuum system:mechanical failure p1479-008-implausible signal 17511-oxygen (lambda)sensor heating: B1 S1;performance too low p1103-008-imlausible signal-intermittent 17536-fuel trim:bank 1 (multi) system too lean p1128-001-upper limit exceeded 17658-fuel level to low p1250-008-implausible signal 01317 - Sterownik zestawu wskaźników (J285) 49-00 - Brak komunikacji 01799-switch for interior locking rear middle(e286)unlock 27-00 implausible signal 00466-control module for steering column electronics (j527) 49-10 no communications-intermittent 01331-door control module; driver side(j386) 80-00-signale-wire operation 01559-drivers door 58-10 -can't lock-intermittent 01320 - Control Module for Climatronic (J255) 004 - No Signal/Communication - Intermittent MOŻE MI KTOŚ POWIEDZIEĆ CZEGO DOTYCZĄ WYŻEJ WYMIENIONE BŁĘDY I JAKIE MOGĄ BYĆ OBJAWY ? Podciśnienie sprawdzone waha sie miedzy 0.8 a 0.7 wywaliło mi takie błędy 17700-map controlled engine cooling thermostat (f265):open circuit p1292-004-no signal/communication 17887-breake bost vacuum system:mechanical failure p1479-008-implausible signal 17511-oxygen (lambda)sensor heating: B1 S1;performance too low p1103-008-imlausible signal-intermittent 17536-fuel trim:bank 1 (multi) system too lean p1128-001-upper limit exceeded 17658-fuel level to low p1250-008-implausible signal 01317 - Sterownik zestawu wskaźników (J285) 49-00 - Brak komunikacji 01799-switch for interior locking rear middle(e286)unlock 27-00 implausible signal 00466-control module for steering column electronics (j527) 49-10 no communications-intermittent 01331-door control module; driver side(j386) 80-00-signale-wire operation 01559-drivers door 58-10 -can't lock-intermittent 01320 - Control Module for Climatronic (J255) 004 - No Signal/Communication - Intermittent MOŻE MI KTOŚ POWIEDZIEĆ CZEGO DOTYCZĄ WYŻEJ WYMIENIONE BŁĘDY I JAKIE MOGĄ BYĆ OBJAWY ? Podciśnienie sprawdzone waha sie miedzy 0.8 a 0.7 wywaliło mi takie błędy 17700-map controlled engine cooling thermostat (f265):open circuit p1292-004-no signal/communication 17887-breake bost vacuum system:mechanical failure p1479-008-implausible signal 17511-oxygen (lambda)sensor heating: B1 S1;performance too low p1103-008-imlausible signal-intermittent 17536-fuel trim:bank 1 (multi) system too lean p1128-001-upper limit exceeded 17658-fuel level to low p1250-008-implausible signal 01317 - Sterownik zestawu wskaźników (J285) 49-00 - Brak komunikacji 01799-switch for interior locking rear middle(e286)unlock 27-00 implausible signal 00466-control module for steering column electronics (j527) 49-10 no communications-intermittent 01331-door control module; driver side(j386) 80-00-signale-wire operation 01559-drivers door 58-10 -can't lock-intermittent 01320 - Control Module for Climatronic (J255) 004 - No Signal/Communication - Intermittent MOŻE MI KTOŚ POWIEDZIEĆ CZEGO DOTYCZĄ WYŻEJ WYMIENIONE BŁĘDY I JAKIE MOGĄ BYĆ OBJAWY ? I dodam że nie działa mi grzanie. Jak włączam grzanie leci zimne powietrze i zimno jak w lodówie jest Edytowane 27 Stycznia 2016 przez lisu61
Mateuszek1001 Opublikowano 27 Stycznia 2016 Opublikowano 27 Stycznia 2016 F265 dotyczy uszkodzonej grzałki termostatu, lub przetarcia przewodów. Można sprawdzić to podłączajac żarówkę do kabli od kostki termostatu. Przy rozgrzanym silniku. Ok 100o powinna zaswiecic. U mnie też był ten błąd i skończylo się na wymianie termostatu,180zl. Jest też błąd podgrzewania sondy pierwszej, czyli sterującej. Tak jak mówiłem warto podmienić sondę z innego auta bo zakup bd drogi, dlatego warto sprawdzić czy to na pewno to.
lisu61 Opublikowano 27 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 27 Stycznia 2016 ok dzięki wielkie jutro sie biorę za to a pytanie jeszcze moje gdzie mniej wiecej zlokalizuje termostat?
Mateuszek1001 Opublikowano 27 Stycznia 2016 Opublikowano 27 Stycznia 2016 Termostat jest w króćcu (jako całość) pod kolektorem dolotowym
Łukasz13 Opublikowano 27 Stycznia 2016 Opublikowano 27 Stycznia 2016 Sondy od razu nie wymieniaj, błąd może być od lpg, zrób logi dynamiczne, bedzie widać co go boli, ale najpierw sprawdz temp. na vagu w engine kanał 001 czy sie nie przegrzewa, moze układ zapowietrzony jak nie grzeje w środku.
lisu61 Opublikowano 28 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 28 Stycznia 2016 http://www93.zippyshare.com/v/9jZRTRlH/file.html http://www93.zippyshare.com/v/kFtjr3kb/file.html http://www93.zippyshare.com/v/QkBGGoxa/file.html http://www93.zippyshare.com/v/UfLBIlvp/file.html http://www93.zippyshare.com/v/D8bzGEHH/file.html http://www93.zippyshare.com/v/koVNKQIO/file.html http://www93.zippyshare.com/v/CCKTBvFb/file.html http://www93.zippyshare.com/v/LVC5ypxI/file.html http://www93.zippyshare.com/v/onfiVUdT/file.html http://www93.zippyshare.com/v/TiBq2WhI/file.html http://www93.zippyshare.com/v/NS5bV52a/file.html http://www93.zippyshare.com/v/hjbtWuJK/file.html http://www93.zippyshare.com/v/mlSCBWgc/file.html http://www93.zippyshare.com/v/2LLXoYAS/file.html http://www93.zippyshare.com/v/FdxRERh1/file.html http://www93.zippyshare.com/v/2IkV82wu/file.html http://www93.zippyshare.com/v/AuFuIMHW/file.html Panowie tutaj zrobiłem parę logów nie wiem czy potrzebnych czy nie mianowicie wydaje mi sie że sondy działają i że coś ta temperatura 500 stopni nie halo jest chociaż nie mam pewności od czego ona jest? i zrobiłem też odczyt temp Łukasz13 tak jak mówiłeś i temp w porządku wiatrak włącza się przy 96stopniach. A układ rzeczywiście był troche zapowietrzony jednak to nie było przyczyną braku ogrzewania ponieważ odpowietrzyłem i dalej to samo. Zrobiłem test silniczków od klimy i wydaje mi sie że powinno ich 7 chodzić a tak jak na zdjęciu chodziło tylko 6. Wywaliło mi błąd 01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71) czy przyczyną braku grzania moze być walniety silniczek v71? wyczyściłem także styki od sondy na wtyczce,poruszałem kablami,zamieniłem cewke 1 z 2 i ku mojemu zaskoczeniu w silniku pojawiły mi sie błędy 17700-map controlled engine cooling thermostat (f265):open circuit p1292-004-no signal/communication 17887-breake bost vacuum system:mechanical failure p1479-008-implausible signal już sie nie pojawiły błędy od sondy i wql. Termostat raczej bedzie na pewno walnięty bo co skasuje bład i odpale auto to znów sie pojawia wiec do wymiany. A pytanie jeszcze mam czy przez walniety termostat moze nie być grzania i czy ten błąd od breake bosta jest spowodowany uszkodzeniem tej dodatkowej elektrycznej pompki czy jaka moze być przyczyna ? jakieś pomysły diagnozy ? I jeszcze mam prośbe zna ktoś kod tegoż silnika Audi a4 b6 1.8t 125KW quattro
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się