mani88 Opublikowano 27 Stycznia 2016 Opublikowano 27 Stycznia 2016 Witam! Ostatnio mam problem z moim samochodem.Silnik 1.8T AVJ z LPG. Świece wymieniane 11tys km temu. Po odpaleniu silnikiem trzęsie, chodzi jakby zaraz miał zgasnąć, czasami obroty falują. Przy przyśpieszaniu jakby gubił iskrę ponieważ łapie mułu i zrywa. Pytałem w serwisie i odbył wymianę cewek w 2011r. Na Wagu pokazało błąd P0300 Wykrycie losowego/wielokrotnego przerywania zapłonu P0139 Czujnik tlenu 2 - powolna odpowiedź P0130 Czujnik tlenu 1 uszkodzenie P0411 System wtrysku wtórnego powietrza nieprawidłowy przepływ i jeszcze jakiś błąd w 1,2,3 cylindrze, którego niestety nie zdążyłem zapisać. Jest możliwość, że padła cewka? proszę o porady pozdro
Mateuszek1001 Opublikowano 27 Stycznia 2016 Opublikowano 27 Stycznia 2016 Pojeździj jakiś czas na PB jesli bd sie powtarzać błędy to pewno sonda nie domaga. Jeśli ustąpią to gaz do regulacji.
mani88 Opublikowano 27 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 27 Stycznia 2016 Sonda może powodować tego typu problemy?
Mateuszek1001 Opublikowano 27 Stycznia 2016 Opublikowano 27 Stycznia 2016 Sonda mierzy ilość tlenu w spalinach a błąd dotyczy własnie tego. Sterownik nigdy nie był zaprogramowany na to że ktoś go struje gazem i myśli że jest coś nie tak, a w rzeczywistości może być źle ustawiony gaz, może lecz nie musi. Dlatego warto by było gdybyś pojeździł przez jakiś czas na PB jeśli błędy nie bd sie pojawiać znaczyć to może, źle wyregulowany gaz, brudne filtry itd. Dodatkowo jeśli wypadają mu zapłony na 1,2 i 3 cylindrze to podmień mu cewke z 4 cylindrem, jeśli po tym bd mu wypadać również na 4 cyl znaczy że cewki mogą być do d.py
mani88 Opublikowano 28 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 28 Stycznia 2016 Dzisiaj ponownie podpiąłem Vaga. Komputer pokazał: P1355 Zapłon cylindra 1 - Obieg otwarty P1358 Zapłon cylindra 2 - Obieg otwarty P1361 Zapłon cylindra 3 - Obieg otwarty P1364 Zapłon cylindra 4 - Obieg otwarty Padły wszystkie cewki? :/ niestety nie mam z kim wymienić się cewkami nawet w celu sprawdzenia czy to one powodują te problemy:/
Mateuszek1001 Opublikowano 28 Stycznia 2016 Opublikowano 28 Stycznia 2016 Może poproś kogoś z forum z twojej okolicy a na pewno sie zgodzi podmienić i sprawdzić
mani88 Opublikowano 28 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 28 Stycznia 2016 (edytowane) Witajcie ponownie! Nie dało mi to spokoju i dzisiaj byłem u elektromechanika żeby podłączyć samochód pod bardziej profesjonalnego kompa. Mechanik stwierdził, że prawdopodobnie uszkodzona jest Sonda. Wykasował błędy, które powstały wcześniej i przejechał się autem. W sumie jedyny błąd który wyskoczył od razu to błąd pierwszej sondy. Nie wiem czy trafił dobrze. Myślicie, że sonda może powodować aż tak mocne szarpania silnika? Dzisiaj po odpaleniu nawet nie mogłem ruszyć, auto nie chciało praktycznie reagować na pedał gazu, chodził jakby miał zaraz zgasnąć :/ Edytowane 28 Stycznia 2016 przez mani88
Mateuszek1001 Opublikowano 28 Stycznia 2016 Opublikowano 28 Stycznia 2016 To szarpanie jest bardziej podobne do wypadania zapłonu, czyli uszkodzonych cewek. Sonda ma wpływ na skład mieszanki i co faktycznie może mieć wpływ na szarpanie ale nie tak drastyczne. Takie jest moje zdanie. Być może mogę się mylić. Ale znając życie nawet po odpieciu sondy auto jedzie normalnie.
mani88 Opublikowano 28 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 28 Stycznia 2016 Też mi się w to nie chce wierzyć, że sonda może być tego przyczyną. Jutro rano mam podjechać do niego jeszcze raz, może pokażą się błędy zapłonu po porannym odpaleniu auta. Kupiłbym te cewki gdybym miał pewność, że to one ale nie chce pochopnie wydawać ponad 400zł bazując tylko na moich domysłach :/ Niestety z podmianą od kogoś będzie problem, bo ludzie są niechętni do tego typu rzeczy, a w sklepie też się nie zgodzili na zwrot w razie czego, bo cześć będzie już używana.
Mateuszek1001 Opublikowano 28 Stycznia 2016 Opublikowano 28 Stycznia 2016 Ja bym Ci chętnie pomógł ale daleko strasznie, więc może ktoś się jednak zgodzi.
mani88 Opublikowano 28 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 28 Stycznia 2016 Dzięki kolego i tak mi dużo pomogłeś! jak rozwiąże problem dam znać w tym poście. Pozdrawiam!
mani88 Opublikowano 30 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2016 Powiem tak...kupiłem cewki koszt 500zł i ... dalej to samo :/ Kasa w błoto, a auto dalej nie chodzi
mani88 Opublikowano 30 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2016 Niestety tego nie wiem, nie mam ze sobą kompa We wtorek odstawiam auto do mechanika i zobaczymy co z tego wyjdzie
audiss Opublikowano 5 Lutego 2016 Opublikowano 5 Lutego 2016 Kolegał miał podobnie okazało sie ze wtryski gazu były wadliwe Nawet na Pb na wolnych delikatnie falowało Gdy wymienil jeden wtrysk gazu u gaziarza i cos tam z mapa, objawy ustały
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się