Slawo80 Opublikowano 9 Maja 2006 Opublikowano 9 Maja 2006 Witam Mam mały problemik z ABSem. Nie ma prędkości z lewego tylnego koła. Wczoraj rozebrałem wszystko i na czujniku były opiłki metalu, wyczyściłem wszystko, zauważyłem, że jest pęknięte to kółko z ząbkami które służą do wytwarzania impulsów w czujniku. Złożyłem wszystko, przekręciłem kluczyk wykasowałem błąd ale niestety nic po ponownym przekręceniu znowu pojawił się ten sam błąd. Czujnik jest dobry bo mierzyłem go miernikiem i ma taki sam opór jak ten z prawego koła z którego prędkość jest podawana. Błąd jest następujący: "VAG-COM Version: Release 303.1 Control Module Part Number: 4D0 907 379 G Component and/or Version: ABS/EDS BOSCH 5 7590 Software Coding: 0265109001 Work Shop Code: BB 37590 1 Faults Found: 00302 - ABS Solenoid Valve Relay (J106) 35-00 - - " Czy ktoś spotkał się już z czymś takim, Czy pęknięcie na tej tarczy może być przyczyną niedziałania ABSu? Wydaje mi się, że tak. Orientujecie się ile może kosztować cały "Bęben" tylnego koła? Bo chyba to jest jedna część prawda?
Viking Opublikowano 9 Maja 2006 Opublikowano 9 Maja 2006 Tłumacząc ten błąd na polski wychodzi na to że jest uszkodzony czujnik: 1 Faults Found: 00302 - ABS Solenoid Valve Relay (J106) 1 Faults Found = utworzony błąd ABS Solenoid Valve Relay (J106) = błąd przekazywany przez solenoid czyli cewkę układu ABS. Bardziej rozwinięta definicja solenoidu brzmi: "cewka o kształcie cylindrycznym bez rdzenia.Charakteryzuje się tym, że pole magnetyczne wewnątrz solenoidu jest jednorodne. Wewnątrz solenoidu pole jest duże, na zewnątrz natomiast pole jest małe." Ja proponuję jeśli da radę zamienić czujniki np. z prawego na lewy i sprawdzić czy to coś zmienia. Jeśli nie to czujnik do wymiany jeśli jest dobrze to tarcza.......
Slawo80 Opublikowano 9 Maja 2006 Autor Opublikowano 9 Maja 2006 Hej;) Dzięki za odpowiedź Wlasnie dzisiaj zamienilem prawy czujnik do lewego wejscia w kompie a lewy czujnik do prawego w kompie od absu. Do tej pory nie dzialalo lewe tylnie kolo, po podmianie stron vag wykazywal ze nie dziala prawy tyl. Tak więc komp jest ok, cewka z ktorej zrobiony jest czujnik powinna byc ok bo opor ma taki sam jak ta druga, mam peknieta ta tarcze z zabkami czy to moze wplywac na niepoprawne dzialanie? szczelina moze zmieniac pole prawda? Tak samo przyczyna moze byc np zbyt duza odleglosc czujnika od tej tarczy. Nie wiem tylko czy w takiej sytuacji moze pokazywac taki blad. Musialbym gdzies dorwac taki czujnik i sprawdzic. Czy te czujniki dla kazdego autka sa takie same (chodzi mi konkretnie o seata tolledo w tej starszej kascie)? [ Dodano: 2006-05-19, 23:06 ] Wiesz co czujników boję się wyciągać bo obawiam się, że może sie to kiepsko skończyć one czasem dość mocno tam siedzą. Metodą byłoby też to aby wymienić tą tarczkę i sprawdzić. Ostatnio wpadł mi do głowy jeszcze inny pomysł Pomyślałem że mógłbym sygnał z jednego czujnika podać na obydwa wejścia od tylnuich kół w centralce - zastanawiam się tylko czy w ten sposób nei rozwalę centralki no bo w końcu oba wejścia będą wtedy zwarte Gdyby było można tak zrobić to wiedziałbym dokładnie czy problem tkwi gdzieś jeszcze czy tylko w czujniku lub tej tarczce. Koleś mówił mi że przy ciężarówkach czasami właśnie tak robią Wiadomo że nie byłoby to w moim przypadku rozwiązanie docelowe bo mijałoby się to z celem, chodzi tylko o przetestowanie czy cała reszta jest ok [ Dodano: 2006-10-03, 11:44 ] Hej Wczoraj znalazłem czas aby zająć się ABS'ami w audiczce i jest sukces Błąd, który podałem na forum nie dotyczył czujnika. Wymieniłem jeden z bezpieczników od ABS'u i błąd ten zniknął, sygnału prądkości z lewego tylnego koło nadal nie było. ABS zaczął działać mniej więcej tak do 10km/h tyle, że działał nawet jak koła się nie blokowały no bo w jego mniemaniu lewe tylne koło było cały czas zablokowane Powyżej 10km/h pojawiał się komunikat ewidentnie wskazujący na nieprawidłową pracę czujnika prędkości we wspomnianym kole. Nie pamiętam go dokładnie ale wyraźnie mówił, że chodzi o ten czujnik. Położyłem się pod autko i wyjąłem delikatnie czujnik przekręcając go delikatnie w jedną i drugą stronę. Mocowanie czujnika jest dość sprytne i oczywiście proste ale spisuje się dobrze. w tulejkę w której mocowany jest czujnik wkładana jest tulejka z blaszki specjalnie wyprofilowanej i dopiero w tą tulejkę wkładany jest czujnik co moim zdaniem minimalizuje ryzyko zasyfienia się tego wszystkiego i kłopoty z demontarzem po wyjąciu czujnika przeczyściłem wszystko papierkiem ściernym, upewniłem się czy czujnik nie będzie dotykał tarczki kiedy wszystko maksymalnie dopchnę no i poskładałem wszystko dopychająć najdalej jak się dało. Vag pokazał prędkość z tego koła no i oczywiście ABS zaczął działać okazało się też, że ta pęknięta terczka nie ma wpływu na działanie systemu ABS. Tak więc ku mojej radości problem uważam za zamknięty
Strahd Opublikowano 17 Stycznia 2007 Opublikowano 17 Stycznia 2007 A ja sie tyle z tym grzebalem....mialem identyczny problem o ktorym zreszta pisalem w oddzielnym poscie. Wymienilem 2 czujniki i nic, dalej to samo. W koncu przeczyscili mi wszystkie czujniki ABSu i jak reka odjal...
Slawo80 Opublikowano 18 Stycznia 2007 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2007 Niepotrzebne koszta sobie narobiłeś Szkoda kaski bo ok 100 taki czujnik kosztuje prawda? Ja właśnie dlatego tak długo się z tym grzebałem bo szkoda mi było kasy a jakoś nie chciało mi się wierzyć, że czujnik może być walnięty bo wszystkie moje pomiary i pomysły nie wskazywały na to Chciałem nawet zamienić czujniki stronami ale bałem się, że ciężko będzie wyjąć ten czujnik i że go rozwalę, a tu okazuje się, że Audi jak zwykle pomyślało i była to dziecinnie prosta operacja Cieszę się, że masz to już za sobą - odrazu inaczej się człowik czuje wiedząc że ABSiki są sprawne prawda ? Pozdrawiam: Sławek.
vetto Opublikowano 16 Czerwca 2008 Opublikowano 16 Czerwca 2008 Hej;) Dzięki za odpowiedź Wlasnie dzisiaj zamienilem prawy czujnik do lewego wejscia w kompie a lewy czujnik do prawego w kompie od absu. Do tej pory nie dzialalo lewe tylnie kolo, po podmianie stron vag wykazywal ze nie dziala prawy tyl. Tak więc komp jest ok, cewka z ktorej zrobiony jest czujnik powinna byc ok bo opor ma taki sam jak ta druga, mam peknieta ta tarcze z zabkami czy to moze wplywac na niepoprawne dzialanie? szczelina moze zmieniac pole prawda? Tak samo przyczyna moze byc np zbyt duza odleglosc czujnika od tej tarczy. Nie wiem tylko czy w takiej sytuacji moze pokazywac taki blad. Musialbym gdzies dorwac taki czujnik i sprawdzic. Czy te czujniki dla kazdego autka sa takie same (chodzi mi konkretnie o seata tolledo w tej starszej kascie)? [ Dodano: 2006-05-19, 23:06 ] Wiesz co czujników boję się wyciągać bo obawiam się, że może sie to kiepsko skończyć one czasem dość mocno tam siedzą. Metodą byłoby też to aby wymienić tą tarczkę i sprawdzić. Ostatnio wpadł mi do głowy jeszcze inny pomysł Pomyślałem że mógłbym sygnał z jednego czujnika podać na obydwa wejścia od tylnuich kół w centralce - zastanawiam się tylko czy w ten sposób nei rozwalę centralki no bo w końcu oba wejścia będą wtedy zwarte Gdyby było można tak zrobić to wiedziałbym dokładnie czy problem tkwi gdzieś jeszcze czy tylko w czujniku lub tej tarczce. Koleś mówił mi że przy ciężarówkach czasami właśnie tak robią Wiadomo że nie byłoby to w moim przypadku rozwiązanie docelowe bo mijałoby się to z celem, chodzi tylko o przetestowanie czy cała reszta jest ok [ Dodano: 2006-10-03, 11:44 ] Hej Wczoraj znalazłem czas aby zająć się ABS'ami w audiczce i jest sukces Błąd, który podałem na forum nie dotyczył czujnika. Wymieniłem jeden z bezpieczników od ABS'u i błąd ten zniknął, sygnału prądkości z lewego tylnego koło nadal nie było. ABS zaczął działać mniej więcej tak do 10km/h tyle, że działał nawet jak koła się nie blokowały no bo w jego mniemaniu lewe tylne koło było cały czas zablokowane Powyżej 10km/h pojawiał się komunikat ewidentnie wskazujący na nieprawidłową pracę czujnika prędkości we wspomnianym kole. Nie pamiętam go dokładnie ale wyraźnie mówił, że chodzi o ten czujnik. Położyłem się pod autko i wyjąłem delikatnie czujnik przekręcając go delikatnie w jedną i drugą stronę. Mocowanie czujnika jest dość sprytne i oczywiście proste ale spisuje się dobrze. w tulejkę w której mocowany jest czujnik wkładana jest tulejka z blaszki specjalnie wyprofilowanej i dopiero w tą tulejkę wkładany jest czujnik co moim zdaniem minimalizuje ryzyko zasyfienia się tego wszystkiego i kłopoty z demontarzem po wyjąciu czujnika przeczyściłem wszystko papierkiem ściernym, upewniłem się czy czujnik nie będzie dotykał tarczki kiedy wszystko maksymalnie dopchnę no i poskładałem wszystko dopychająć najdalej jak się dało. Vag pokazał prędkość z tego koła no i oczywiście ABS zaczął działać okazało się też, że ta pęknięta terczka nie ma wpływu na działanie systemu ABS. Tak więc ku mojej radości problem uważam za zamknięty Hej czy mogbys mnie wspomoc jakimis fotkami, morduje sie z tym abs'em juz z 4 miechy a dotego musze MOT zrobic (mam anglika) a z swiecaca kontrolka nie przejdzienawet nie wiem grzei tego czujnika szukac podejzewam na prawy tyl. z gory dziekuje za pomoc
Slawo80 Opublikowano 8 Lipca 2008 Autor Opublikowano 8 Lipca 2008 Hej Czujnika musisz szukać przy kole - będzie odchodził od niego kabel. Jak wrócę do domku to z infotecha obrazki poszukam i postaram się opisać co i jak
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się