nowakd14 Opublikowano 4 Lutego 2016 Opublikowano 4 Lutego 2016 (edytowane) Witam. Jakiś czas temu uderzylem w dzika - poszła chłodnica, która później została sklejona. Po tej naprawie autem jeździłem ok. 2tyg. nie było żadnych problemów, aż do niedawna, kiedy wyjechałem na autostradę - jechałem ok. 15min z prędkością powyżej 200km/h,kiedy to nagle auto zgasło, a temperatura momentalnie skoczyła do końca skali. Okazało się, że wywaliło tą gumową rurę, co wchodzi na dole w chłodnicę, bo była ta zawleczka metalowa zamiast od góry założona od dołu. Po tym jak auto ostyglo musiałem jeszcze przejechać 18km. Wymieniłem chłodnicę zalalem płyn, lecz auto teraz grzeje się do ok. 100*C, a płyn jest wyrzucony przez zawór na zbiorniku wyrownawczym. Mechanik przeprowadził test co2 i stwierdził, że to uszczelka pod głowicą, lub nawet sama głowica, robota ok 2tys zł, auto kupiłem w czerwcu 2015, a zmieniałem wałki rozrządu i wiele innych rzeczy, łącznie z naprawami wydałem na nie juz blisko 30 tys. Moje pytanie, czy ciężko zrobić mu swapa na 3.0 benzynę i czy warto w tym celu dokupić jakiegoś anglika na czesci. Edytowane 4 Lutego 2016 przez nowakd14
majkel_majki Opublikowano 4 Lutego 2016 Opublikowano 4 Lutego 2016 Łatwiej, szybciej i taniej wyjdzie kupić drugi silnik 2.5, z poprawionej serii BAU,BDG/BDH niż swapować na benzynę. Poza tym w Pb lepiej iść od razu w 2.7 biT
kudalty66 Opublikowano 2 Marca 2016 Opublikowano 2 Marca 2016 przegrzałeś silnik wieć uszczelka pod głowicą puściła,. masz opcję przekłądki na inny silnik model,. kupienia taki sam z padnietymi wałkami i podłożenia swoich bądź kupienia nowego typu silnika z nowszymi wałkami ale słupek bedzie dużo droższy,. warto pomyslec nas sprawnym anglikiem na graty,.
nowakd14 Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 14 Kwietnia 2016 (edytowane) Mimo wszystko postanowiłem poskładać do kupy jeszcze raz to 2.5tdi. Mam dwie uszczelki pod głowice, dwa nowe zestawy śrub do głowic. Kupiłem dwie używane głowice ( moje okazały się pekniete), oddałem je do splanowania, wiem że gość slifowal też gniazda zaworowe, wymieniał uszczelniacze i sprawdzał szczelność. Pytanie moje czy coś mam jeszcze sprawdzić/wymienić? Może warto było by mając zrzucone głowice sprawdzić stan pierścieni, tłoków, panewek? Edytowane 14 Kwietnia 2016 przez nowakd14
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się