Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Uszczelniacz skrzynia


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam audi a4 b6 1.9tdi avf i skrzynie 6ścio biegową. Biegi wchodzą idealnie, ogólnie nie ma problemów ze skrzynią. Podczas ostatniego serwisu zauważyłem że od strony kierowcy flansza ma luz góra dół i wycieka za tego kołnierza ( flanszy) olej. Jak jest z wymianą tego uszczelniacza? czy jest możliwość podciaśnić tą flansze tak jak było to kiedyś w innych samochodach za pomocą tak zwanej blaszki lub jakiegoś innego sposobu?

Opublikowano

witam. u mnie tez byl wyciek oleju tam gdzie wchodzi lewarek do skrzyni. kupilem ori oring w ASO i jest git nic juz nie cieknie. mechanik wymienil mi to jak ogarnial dwumas i sprzeglo, wtedy lepszy dostep jest.

Opublikowano

Jeżeli flansza ma zauważalny luz to do wymiany jest łożysko stożkowe dyferencjału (koszt z tego co pamiętam ok.60 zł) i uszczelniacz (10 zł).

Robota bardzo prosta: wyciągasz półoś, odkręcasz flanszę, odkręcasz tą pokrywę na skrzyni biegów (wyleci olej) i wyciągasz. Z pokrywy musisz wydłubać uszczelniacz i bieżnię łożyska i wprasować nową (nie pogub podkładek bo zmienisz pasowanie dyfra), założyć uszczelniacz. Drugą część łożyska z koszykiem ściągnąć trzeba z wałka ściągaczem i nabić nowe. Później zakładasz dekiel, przykręcasz go, flanszę i półośkę i nic już nie lata.

Nie pamiętam niestety numerów części, robiłem to dość dawno temu :(


Mam:

- uszczelniacz 45x60x8 mm, producent jakikolwiek, ja zakładałem Elringa (EL063665)

- łożysko SKF, symbol LM 501349/310/Q

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...