Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B5 1.8T APU - problem z odpalaniem (po dłuższym postoju)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

film: https://www.youtube.com/watch?v=iHyPAW_2J58

Witam,

od kilku miesięcy (nie dłużej niż od pół roku), mam problem z odpalaniem (najczęściej rano, na zimnym silniku).

Problem jest o tyle nietypowy, że nie powtarza się zawsze / codziennie / tj. za każdym odpaleniem.

Są dni kiedy zapali od razu, bez zająknięcia, również na zimnym silniku.

A są momenty jak na załączonym filmie, kiedy muszę dłużej kręcić, aby zaskoczył.

Jednak gdy zgaszę go po pierwszym odpaleniu, i spróbuję drugi i trzeci raz, wtedy bez problemu pali.

Problem występuje zazwyczaj po dłuższym postoju (kilka godzin).

Oddawałem do mechanika dwa razy / na trzy dni i usłyszałem jedynie, że odpalał poprawnie.

Filtr paliwa wymieniony, przekaźnik od pompy paliwa wymieniony, pompa paliwa sprawdzona.

Gdzie szukać ?

Edytowane przez rokshill
Opublikowano (edytowane)

Zakręć gaz w butli i pojeżdzij na benzynie .(z nocy zapal na benzynie przy zakręconej butli)

Edytowane przez sawul
Opublikowano

Ja miałem podobnie, powymieniałem parę czujników i nic. Odłączyłem gaz, pojeździłem na PB, kolejnego dnia odpaliłem bez problemu. Awaryjną częścią okazał się być reduktor od gazu. Gazownik sprawdził i zdiagnozował że jest nieszczelny( przez noc LPG zalewało silnik, i przy próbie odpalenia była za bogata mieszanka PB+LPG). Wymiana reduktora pomogła, auto przestało 24h i odpaliło bez problemu.

Opublikowano

Ehh, to już nie pierwszy raz kiedy instalacja gazowa jest przyczyną usterki, a niestety diagności sobie z tym nie radzą i wymieniają po kolei podzespoły benzynowe - bez efektu.

Dzięki za wskazówki, sprawdzę zgodnie z zaleceniami i dam znać.

BTW

Przy obecnej cenie gazu za litr ciężko krytykować instalację gazową, aczkolwiek po podliczeniu wszystkich kosztów napraw, często kosztów podwójnej diagnostyki (najpierw mechanik, jak nie pomoże to następnie gazownik), plus poświęcony czas i nerwy - w przyszłości rozważę samochód bez LPG.

Opublikowano

Prawdopodobnie winny jest parówki jak pisze kół. malpel. Sprawdź szczelność reduktora. Miałem to samo.

Opublikowano

miałem to samo w zeszłym roku, nieszczelność parownika genius z instalacji BRC. Dzięki forum wiedziałem gdzie szukać, mechanicy raczej mnie odbijali;) na szczęście można uczyć się na doświadczeniach innych.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...