Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.9 TDI AFN


Seleniks

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Moj problem z silnikiem 1.9 TDI AFN 110km jest taki ze lapie mi notlaufa, kiedy? Roznie czasami pow 2.5 tys czasami pow 3tys. czasami przy mocniejszej gorce z obciazeniem gdy chce utrzymac dana predkosc. Najczesciej jest to pow 100km/h spokojnej jazdy badz pow 2.5tys obrotow przy ostrzejszej jezdzie. 2 dni temu wyciagnelismy turbine bo sztanga stala i faktycznie ciezko bylo ruszyc. Popsykalismy do srodka penetratora poczekalismy i pare razy poruszalismy sztanga i ladnie zaczelo lekko chodzic. Po wlozeniu sztanga ruszala sie ale ok 2-4mm gora dol (podcisnienie?)

Dzisiaj bylem u elektromechanika i poczatkowo wykryl u mnie bledy :

Sterownik-usterka pamieci,

Cisnienie w kolektorze dolotowym,

czujnik cisnienia w kolektorze dolotowym-G71

Wzial sie za wymiane tego czujnika G71 ktory jest wlutowany w ECU, po rozebraniu sterownika okazalo sie ze byl caly w oleju (pamiatka po starej turbinie) i pekniety byl wezyk do tego czujnika gumowy. Po wymianie czujnika wyskakuje blad czujnik cisnienia w kolektorze dolotowym-G71-zwarcie do B+

Wiecej bledow nie pokazuje, auto dalej lapie notlaufa, podcisnienie na pompie vaacum -1bar, filtry wymienione 2 miechy temu w tym paliwowy z miesiac temu,wezyki podcisieniowe (mowil ze sprawdzal w porzadku)

Ktos cos ? Z gory dziekuje, bo juz nie mam sily

Edytowane przez Seleniks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robilem wczoraj logi u kolegi ale mial problemy z zapisem logow. Sam nie moge dostac u mnie w miescie kabla KKL a jest tylko ELM327 i mi vcds nie podchodzi.

https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xlf1/v/t34.0-12/12746536_816903771766412_1515595175_n.jpg?oh=92c2d5b0095cf0bc544871d720ad4501&oe=56C722F7

https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t34.0-12/12713928_816903765099746_1650565335_n.jpg?oh=e0be2bb64efe29d77760d7c4e94129c5&oe=56C718A6

Jedynie zrobilem screeny jak widac roznica jest lekko ponad 30mbar. Mierzylismy podcisnienie dochodzace do gruszki i na jalowym bylo ok 0.4 bara a na lekkim gazie spadalo do 0.2 dodatkowo (podcisnienie) roslo i malalo bardzo powoli, jeszcze podejrzewam ze mam wytarte krzywki na walku ale to inna kwestia. Wiec co radzicie sprawdzic jeszcze N75 i wezyki do niego-od niego?

Edytowane przez Seleniks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego 2-4mm ruch sztangi to tak jakbys powiedział że stoi w miejscu, ruch powinien być dużo wiekszy, z góry ci moge powiedzieć że bez wyciągniecia i czyszczenia sie nie obedzie. Ponadto podcisnienie na wyjsciu do gruszki jest zbyt małe co wskazuje dodatkowo na n75, który pewnie był pierwona przyczyna, bo skoro podcisnienie nie ruszało geometria bo było za małe to teraz geometria jest tak zawalona ze stoi praktycznie w miejscu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie też łapał , zapiczone kierowniczki w turbo, poradziłem sobie z tym, że ściągnąłem wąż od turbo (strona zimna) preparat do czyszczenia turbo w sprayu na chwilkę odpaliłem bez przygazówki psikając cały czas , potem założyłem węża i ok. 2 dni intensywnej jazdy wywalił nagar rurą i teraz jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbo na stół do rozebrania i czyszczenia a nie jakieś kombinacje z odrdzewiaczem czy innymi pierdołami...

Edytowane przez magoo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro psikales od strony zimnej to wyczysciles jedynie wirnik a kierownic nawet nie dotkneles ☺

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacząłem dzisiaj grzebać przy audi i mam dylemat. Bowiem moj N75 składa sie z dwóch częsci które były połączone drutem.

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xal1/v/t34.0-12/12571294_838402589616530_431382991_n.jpg?oh=b36da4ce18408c2ca1b9b2e62d5f7b4a&oe=56F8463E

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/v/t34.0-12/12910872_838402552949867_1319583957_n.jpg?oh=2350186d1904ce3df8606e0af1e5e832&oe=56F725DC

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xlt1/v/t34.0-12/12899886_838402972949825_1158881995_n.jpg?oh=9a4c7d53439962988f0ed14fed52369d&oe=56F76700

Większość zaworów N75 ma króćce zwrócone w dół, u mnie były ku górze jak na zdjęciu i związane drutem. Teraz niewiem jaki zawór mam kupić. Co byście polecili?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obie czesci powinne byc zlaczone metalowym pierscieniem, ktos reanimowal zaworek i rozerwal pierscien, szukaj drugiego zaworka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obie czesci powinne byc zlaczone metalowym pierscieniem, ktos reanimowal zaworek i rozerwal pierscien, szukaj drugiego zaworka

Te dwie części się obkręcją względem siebie? Czy są stałe, nieruchome? Pytam ponieważ jedne zaworku mają króćce do góry a inne do dołu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obie czesci powinne byc zlaczone metalowym pierscieniem, ktos reanimowal zaworek i rozerwal pierscien, szukaj drugiego zaworka

Te dwie części się obkręcją względem siebie? Czy są stałe, nieruchome? Pytam ponieważ jedne zaworku mają króćce do góry a inne do dołu

dwa na dół jeden do góry.

http://allegro.pl/zawor-turbiny-vw-skoda-audi-seat-1h0906627a-n75-i6054168465.html tylko popatrz jaką masz wtyczkę bo były dwa rodzaje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...