Gandalesch Opublikowano 17 Lutego 2016 Opublikowano 17 Lutego 2016 Witam. Mojego problemu ciąg dalszy. Jestem po wymianie korka, zbiorniczka, pompy wody, termostatu x2, nagrzewnicy. Mój problem to ubywający płyn przy obciążanym aucie (chodzi o wysokie obroty). Moje obserwacje: auto na biegu jałowym trzyma 90 stC, podczas jazdy waha się między 88, a 91. Czasami wzrasta stopniowo w miarę szybkim tempie do 100 - 104 stC ( najczęściej jadąc pod górkę) pp czym spada do 88 - 91 i tak cały czas. Po 400 km takiej jazdy z prędkościami 140 - 160 jest litrowy ubytek. Wydaje mi się, że wywala wtedy płyn zaworkiem bezpieczeństwa na dole zbiornika, więc raczej płyn się gotuje. Inne obserwacje - cały czas jest ogrzewanie, brak mazi,na korku, płynu w oleju, białego dymienia też nie ma. A teraz pytanie. Czy ktoś ma jakieś podejrzenia winowajcy? A i jeszcze. Czasem jak temperatura dochodzi do tych ponad 100 stC to wtedy również zaczyna rosnąć temp na zegarach (wskazówka) o jakieś 5 stC.
Emejcz Opublikowano 19 Lutego 2016 Opublikowano 19 Lutego 2016 Przy poprawnej pracy układu chłodzenia temperatura nie wzrastałaby do takich wartości, gdyż: -po pierwsze działa termostat -po drugie przy otwartym termostacie i szybkiej jeździe działa pęd powietrza odbierający ciepło z chłodnicy Jako iż twierdzisz, że wymieniłeś pompę wody to: Jeżeli grzeje ci się podczas jazdy to winowajcą jest cały czas termostat - nie patrz na to, że wymieniłeś już dwa razy. Jeżeli grzałoby się na postoju to wiskoza nie załącza. Termostat otwiera się według mnie za późno i teoretycznie to powinno rozwiązać kwestie temperatury. Pamiętaj, aby przed jego zamontowaniem sprawdzić na sucho czy w ogóle się otwiera w wodzie. Jednocześnie bądź świadom, że to też nie da 100% pewności. Na własnym doświadczeniu mogę powiedzieć, że termostaty mają różne dziwne wady które wychodzą dopiero pod ciśnieniem i temperaturą w układzie chłodzenia. Czasami może się nie otwierać pod ciśnieniem. Co do podejrzenia ubywania przez zaworek to metoda na weryfikacje prosta - 10 cm węża ogrodowego i butelka doczepione do zaworka. Załączasz to, jedziesz się przejechać i masz odpowiedź czy tamtędy ucieka.
hellbean Opublikowano 29 Lutego 2016 Opublikowano 29 Lutego 2016 Co do podejrzenia ubywania przez zaworek to metoda na weryfikacje prosta - 10 cm węża ogrodowego i butelka doczepione do zaworka. Załączasz to, jedziesz się przejechać i masz odpowiedź czy tamtędy ucieka. Dokładnie to najlepsza metoda określenia czy wyrzuca płyn przy zbyt dużym ciśnieniu (co jak opisujesz ma miejsce). Przyczyn może być wiele, z czego prawdę mówiąc najlepszą była by pompa wody i ten nieszczęsny termostat. Pompę założyłeś jakąś w miarę markową? Ja raz skusiłem się na bodajże Termoteca i wymieniłem ją po 30tys, bo się rozleciała. Jak kolega wyżej wspomniał, VISCO może być również winowajcą grzania się, ale jak dobrze pamiętam logikę uruchamiania wentylatora klimatyzacji, przy jakieś temperaturze i jego silnik używa we wspomaganiu chłodzenia. Cóż w najgorszym wypadku ciśnienie może pojawiać się przez problem z głowicą, co miałem u siebie, objawy praktycznie identyczne poza tym, że nie miałem ogrzewania bo układ non stop się zapowietrzał i akurat nie było totalnie żadnego innego objawu, typu mieszanie płynów czy spaliny w układzie chłodzenia. Nie mniej za to warto się brać już jako ostateczność.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się