Skocz do zawartości
IGNOROWANY

WYskakujaca czerwona kontrolka od oleju


BOSSS

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Co troche wyskakuje mi czerona kontrolka od oleju.Co troche gasnie i za jakis czas znowu sie pojawia.DOdam ze olej mam troszke powyzej maximum .Nie ma problemow z moca bo auto jedzie tak samo jak wczesniej.Nie slychac klekotania zaworow.Czy to czujnik pierdzieli?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba to tego jakis przyrzad czy kompem to wyczyta jak sie podepnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

potrzebny manometr,coś takie lub podobne http://allegro.pl/tester-manometr-pomiaru-mierzenia-cisnienia-oleju-i5940625919.html,

wykręca się czujnik z podstawy filtra oleju a w to miejsce wkręca się ten manometr,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możecie nie słuchac ale w takiej sytuacji dla świętego spokoju lepiej zdjąc miskę olejową - biorąc pod uwagę wiekowośc auta na 90 % będzie w środku syf z nagaru oraz zalepiony smok pompy oleju. Czyszczenie metodami tradycyjnymi w wielu przypadkach nie daje rezultatu - ja piaskuję, pompa oleju leci nowa. I nie ma reguły - serwisuję a4 z 96 roku, pierwszy właściciel od nowości (jeszcze ma czarne tablice) - auto regularnie serwisowane, olej co 12 tys wymieniany (tzn mobil, nie bardzo olej, ale co zrobic jak się ktoś uprze) - pół roku temu przy 300 tys na zegarze zaczęła grzechotac - w misce nagar miał około centymetra grubości, pompa tak samo. A co powiedziec o "świeżynkach" po dziadku z wermahtu co w 20 lat zrobił 170 tys km? (pomijam że razy trzy ale my naród kochamy byc pukani od tylca ;) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Miałem to samo u siebie. Na dłuższych przelotach po rozgrzaniu silnika.

Napiszę co robiłem - może pomoże:

- wymiana czujnika - problem nie rozwiązany

- badanie manometrem: 1.5 bara na wolnych obr i 2 bary przy 3 tyś obr - sporo za mało

- czyszczenie miski i smoka - nie było źle i tez nie pomogło

- zmiana oleju z 5w40 na 5w50 i problem zniknął jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki :) Przy 3 tyś obr jest 5 barów.

Prawdopodobnie pompa juz jest trochę zużyta i nie radziła sobie z mało lepkim olejem. Może to tylko zamaskowanie problemu ale przynajmniej silnik jest dobrze smarowany.

Btw: chłodniczka oleju (przynajmniej w moim ANB), to jest jakiś żart.

Mam nadzieję że choć trochę pomogłem.

Pozdr. acidQ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko prawda ale najlepiej zaczac od najprostszych rzeczy, bo zdjecie miski wbrew pozorom to nie tak hop siup ;) Juz nie wspominajac ze jak syf bylby na dole to jest tez na gorze.

Czujnik cisnienia - wypnij, wepnij, sprawdz czy dobrze sie wpina, ewentualnie wymien + pomiar cisnienia - to sa proste i rzeczy do ogarniecia na poczatek!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Wszystko prawda ale najlepiej zaczac od najprostszych rzeczy, bo zdjecie miski wbrew pozorom to nie tak hop siup ;)

Potrzymaj mi piwo i daj godzinkę czasu :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...