bubson22 Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 5 Kwietnia 2016 wieczorem przejade sie z tajniaka i jak wpadnie blad to zdiagnozuje usterke kompem;) witam panowie wiec dzis zrobilem szybka jazde i zaswiecil blad, zrobilem zdjecia co to za bledy. moze ktos pomoze od czego zaczac...
piotrsob1 Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Opublikowano 5 Kwietnia 2016 (edytowane) Nie wiem co to za sprzęt którego używasz, ale to co pokazuje świadczy o problemach z przepływomierzem ( masz go na plastikowym króćcu filtra powietrza przechodzącym dalej w wąż idący do turbiny ) i czujnikiem ciśnienia powietrza doładowującego ( na plastikowej rurze z tyłu silnika , idącej od icka do kolektora ssącego) . W obu z nich są też czujniki temperatury , które też dają błędy , ale który jest który to ci nie powiem Posprawdzaj kabelki i złącza elektryczne , jak nie pomoże to szukaj na podmiankę w celu sprawdzenia Sterownik też widzi błędy wszystkich świec żarowych, pewnie jest to spowodowane świeczkami z AVF-a , które są na inne napięcie niż te od BPW i pasowało by je podmienić , ale na pracę rozgrzanego silnika to wpływu nie ma , co najwyżej na odpalanie w bardzo niskich temperaturach i głośniejszą pracę oraz "przydymianie" podczas nagrzewania silnika Widać też jakiś "przeciek powietrza", może być jakaś nieszczelność w układzie dolotowym , posprawdzaj opaski i szybko złącza, nic nie syczy podczas mocnego przyspieszania ? Poza tym korekcje w normie czyli ma mu się na życie Edytowane 5 Kwietnia 2016 przez piotrsob1
Rafal1988Lodz Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Pany dudnienie z filtra powietrza i utrata mocy moze byc przyczyna wytarcia sie walka? Auto wogole slabo jedzie glosniej pracuje i w zakresie 2-3tys slychac tak jak by cos tarlo oczywiscie nie stalym ciagiem tylko przerywaniem. Z poczaku myslalem ze cos z turbo ale zadnych bledow na blacie jedynie cos z wiazka badz przekaznikiem na 1,2,3 cylindrze. Dziwi mnie jedynie to ze czapka pol roku temu byla robiona i wszystko skladane na nowych czesciach... Wałek febiego. Z tego co sie dowiadywalem zdania na ten temat sa podzielone. Czyzby walki febiego byly felerne? Co szukac dobrej uzywki czy kupic nowy byle nie febiego? Doradzi ktos?
piotrsob1 Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Pany dudnienie z filtra powietrza i utrata mocy moze byc przyczyna wytarcia sie walka? Raczej jeżeli już to wszystkona odwrót, czyli wytarcie się wałka może być przyczyną dudnienia i utraty mocy , szczególnie na wyższych obrotach Jak masz takie podejżenia , to trzeba zwalić pokrywę głowicy i obejrzeć dokładnie krzywki na wałku rozrządu , jest podwieszony długi temat traktujący o tym : http://a4-klub.pl/index.php?/topic/254233-walek-rozrzadu-wymiana/ a i mój temacik co nieco może wnieść w tej materii : http://a4-klub.pl/index.php?/topic/295429-bpw-telepanie-motorem-na-biegu-jalowym/page-1
bubson22 Opublikowano 6 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 6 Kwietnia 2016 Nie wiem co to za sprzęt którego używasz, ale to co pokazuje świadczy o problemach z przepływomierzem ( masz go na plastikowym króćcu filtra powietrza przechodzącym dalej w wąż idący do turbiny ) i czujnikiem ciśnienia powietrza doładowującego ( na plastikowej rurze z tyłu silnika , idącej od icka do kolektora ssącego) . W obu z nich są też czujniki temperatury , które też dają błędy , ale który jest który to ci nie powiem Posprawdzaj kabelki i złącza elektryczne , jak nie pomoże to szukaj na podmiankę w celu sprawdzenia Sterownik też widzi błędy wszystkich świec żarowych, pewnie jest to spowodowane świeczkami z AVF-a , które są na inne napięcie niż te od BPW i pasowało by je podmienić , ale na pracę rozgrzanego silnika to wpływu nie ma , co najwyżej na odpalanie w bardzo niskich temperaturach i głośniejszą pracę oraz "przydymianie" podczas nagrzewania silnika Widać też jakiś "przeciek powietrza", może być jakaś nieszczelność w układzie dolotowym , posprawdzaj opaski i szybko złącza, nic nie syczy podczas mocnego przyspieszania ? Poza tym korekcje w normie czyli ma mu się na życie no ok dzis zobacze czy wiazka wyglada dobrze. ale jak myslisz jezeli wiazka byla by gdzies przetarta, uszodzona to blad caly czas by byl a tu po usunieciu nie wraca odrazu tylko jak bardziej sie przydepnie. bede szukal rozwiazania tylko nie mam z kad za bardzo podmianki zrobic musze sie rozejrzec za dawca. ile moze kosztowac przeplywka i czujnik doladowania?
piotrsob1 Opublikowano 6 Kwietnia 2016 Opublikowano 6 Kwietnia 2016 Ano widzisz, czyli przepływomierz i czujnik ciśnienia wcale nie muszą być uszkodzone, tylko wywalają błędy dlatego że wartości przez nie rejestrowane są poza dopuszczalnym zakresem, a przyczyną może być np. nieszczelność dolotu pomiędzy turbiną a kolektorem dolotowym. Twój "sprzęt diagnostyczny" podaje numery błędów "z sufitu" i trzeba się domyślać o co chodzi Zrób normalnym sprzętem porządne logi 003 i 011 dynamiczne , wtedy będzie pewne , czy jest dziura lub nieszczelność w dolocie
bubson22 Opublikowano 7 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 7 Kwietnia 2016 Ano widzisz, czyli przepływomierz i czujnik ciśnienia wcale nie muszą być uszkodzone, tylko wywalają błędy dlatego że wartości przez nie rejestrowane są poza dopuszczalnym zakresem, a przyczyną może być np. nieszczelność dolotu pomiędzy turbiną a kolektorem dolotowym. Twój "sprzęt diagnostyczny" podaje numery błędów "z sufitu" i trzeba się domyślać o co chodzi Zrób normalnym sprzętem porządne logi 003 i 011 dynamiczne , wtedy będzie pewne , czy jest dziura lub nieszczelność w dolocie wszystko sie prawdopodobnie wujasnilo. zabralem sie za caly dolot okazalo sie ze nie bylo uszczelki na zlaczce od intercoolera do dolotu. byla luzna. po zalozeniu innej i szybkiej jezdzie bledow nie bylo turbo wstaje juz od okolo 1700 obr. inaczej reaguje na gaz i ladnie sie zbiera;) wiec kolejny krokto program o ile hamownia pozwoli;)
piotrsob1 Opublikowano 7 Kwietnia 2016 Opublikowano 7 Kwietnia 2016 No to dobre wieści Podczas ostrzejszej jazdy nie kopci z wydechu ? Jak nie to bym się wcale nie spieszył z programem , tylko pojeździł i potestował , sprawdził zużycie paliwa , może postawił na rolki żeby zobaczyć jak wyglądają kreski Tak na mojego nosa jak nic już nie powoduje problemów to hamownia powinna przed programem wypluć jakieś 140 -150 KM
bubson22 Opublikowano 7 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 7 Kwietnia 2016 (edytowane) narazie ciezko powiedziec bo jechalem dzis bez lamp, blotnikow i zderzaka.bucha lekko puszcze przy odpaleniu jak jechalem to nie widzialem za soba wielkiej chmury czy klebow. jak stoi i dodam gazu tez lekko zadymi na czarno;)narazie bez bledow tylko dalej te swiece wywala;( a i jeszcze jedna wazna sprawa jesli dpf off to mozna jezdzic bez wylanczenia go?bo w sterowniku nadal wystepuje. Edytowane 7 Kwietnia 2016 przez bubson22
SotoM Opublikowano 7 Kwietnia 2016 Opublikowano 7 Kwietnia 2016 kontrolke ci sypie bo masz wywalony dpf a ecu o tym nie wie w tym momencie czujnik różnicy cisnieni spalin wychwytuje ze jest to samo cisnienie splain przed i za DPF'em - spróbuj 1 wezyk zaslepic a najlepiej - włozyc cos z nieduzym otworem zeby w jakims tam stopniu ten czujnik cos tam czytał - nie gwarantuje ze cos sie zmieni ale prawdopodobnie z tym ze wciaz bedziesz miał jeszcze ryzyko procesu regeneracji wiec kopcenie sadze gwarantowane...
piotrsob1 Opublikowano 7 Kwietnia 2016 Opublikowano 7 Kwietnia 2016 Jak wałek rozrządu jest od AVF-a, to nawet jakby przyszło sterownikowi silnika uruchomić aktywne wypalanie nieobecnej już cegiełki, to i tak pompki nie podadzą dawki regeneracyjnej paliwa , bo na tym wałku nie są już w fazie pompowania tylko napełniania Tak że nic stać się nie powinno, ale jakieś tam błędy DPF-a pewnie wystąpią , bo czujnik różnicowy wykryje brak różnicy ciśnienia przed i za cegiełką .
SotoM Opublikowano 8 Kwietnia 2016 Opublikowano 8 Kwietnia 2016 (edytowane) No tak słup AVF...wałek inny... :-? Edytowane 8 Kwietnia 2016 przez SotoM
piotrsob1 Opublikowano 8 Kwietnia 2016 Opublikowano 8 Kwietnia 2016 Czyli ja bym śmiało testował, co ta konfiguracja potrafi przed zrobieniem softu
bubson22 Opublikowano 8 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 8 Kwietnia 2016 w poniedzialek lub wtorek wyjade juz legalnie na droge;) polatam potestuje i zrobimy wirusa w (diesel inside) ciekawe ile wypluje seria, i w ile mozna celowac po korekcie zeby bylo bezpiecznie;) egr wyczyszczony dpf wywalony wiec nie ma co przytrzymywac silnika
SotoM Opublikowano 8 Kwietnia 2016 Opublikowano 8 Kwietnia 2016 Wtryski jakie są w tym silniku? Mam nadzieję że nie te które spustoszenie w cylindrach zrobiły...
bubson22 Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 12 Kwietnia 2016 (edytowane) Wtryski jakie są w tym silniku? Mam nadzieję że nie te które spustoszenie w cylindrach zrobiły... dokladnie te. nic nie wskazuje na ich zurzycie. korekcje ma chyba bardzo dobre. a tak pozatym mechanik doszedl do wniosku ze silnik sie ugotowal, zatarta byla pompa wody...i stopilo tlok na rozpylaczu nie bylo sladow zeby cos go sklepalo. udalo sie dzis zlozyc samochod tak by wyjechac spokojnie na droge. zrobilem dzis jakies 40km i chodzi elegancko;) jedzie fajnie nie przerywa nie dlawi. nie widac za mna klebow dymu wiec chyba jest ok. ogolnie wrazenia fajne zobaczymy co bedzie dalej. zostala kwesta swiec zarowych... Edytowane 8 Kwietnia 2016 przez bubson22
piotrsob1 Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Opublikowano 12 Kwietnia 2016 No to teraz w profilu należało by zmienić typ motorówki , bo się zdeaktualizował Zaczynam się zastanawiać czy jakiś okazyjnie kupiony , w dobrym stanie AVF-ik, nie powinien tak na wszelki wypadek leżakować na półce w garażu
bubson22 Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 12 Kwietnia 2016 (edytowane) bede testowal zobaczymy co sie bedzie dzialo;) powoli dochodze do ladu z autem.... wyszlo taniej jak bym mial wsadzac 2.0 tdi. i to na nowych czesciach. Edytowane 12 Kwietnia 2016 przez bubson22
robert2844 Opublikowano 13 Kwietnia 2016 Opublikowano 13 Kwietnia 2016 Cześć ja u siebie zostawiłem świece żarowe od Bpw pomimo wymiany silnika Na Bke Wysłane z mojego E6633 przy użyciu Tapatalka
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się