Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Termostat albo czujnik temperatury


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam problem z temperaturą w mojej b5. Wydaje mi się, że wolniej się dogrzewa, ale termostat normalnie się otwiera.

Auto kiedy już złapie temperature trzyma na liczniku 70-80 stopni, a po zgaszeniu silnika i odpaleniu zapłonu wskaźnik pokazuje 90.

Jeżdżę na gazie i widzę, że jakoś powoli się na niego przełącza. Co podejrzewacie, że jaka to może być usterka?

Pozdrawiam

Opublikowano

Niewątpliwie i czujnik i termostat do sprawdzenia.

Opublikowano

Miałem podobnie kiedyś, raczej czujnik do wymiany.

Opublikowano (edytowane)

Też mi się tak wydaje i chyba pierw czujnik pójdzie do wymiany. Jest to możliwe, że przez to auto wolniej na lpg się przełącza?

Jak się sprawa ma z termostatem, to prawda co mówią o ściąganiu rozrządu?

2.4 V6 165km tak jak w profilu jeśli chodzi o motor

Jak sprawdzić co jest do wymiany?

Edytowane przez staff01
Opublikowano

Miałem podobnie. Silnik nagrzewał się maks do 70 stopni. Jak stał na wolnych to do 90. Na początek sprawdziłem błędy i okazał się czujnik. Po wymianie to samo. Jako, że miałem rozrząd do wymiany to i termostat wlecial nowy (moim zdanie rozrzad powienien byc wymieniany razem trrmostatem w V-ce). Po wymianie silnik szybko się nagrzewa oraz trzyma csly czas 90. W 2.4 i 2.8 bez ściągania paska się nie da wymienić, takie jest moje zdanie.

Opublikowano

Da się ja miałem wymieniany teraz, nawet w necie są tutoriale.

Za wymianę oleju, filtrów, uszczelek pod pokrywami zaworów, wiskoza i termostatu zapłaciłem 250 zł.

Przód był dwa razy zdejmowany (po wymianie rozsypanej wiskozy dalej się grzał) więc chyba cena dobra :)

Opublikowano

Może i da, ale tak czy siak musisz na pewno poluzować pasek i trochę się namęczyć z wyciągnięciem obudowy i termostatu. Do wymiany rozrządu też niby nie trzeba ściągać przodu jedynie ściągnąć zderzak :P ASO delikatnie wyjeżdża przodem i dzięki temu ma więcej miejsca do manewrowania :)

Opublikowano

Tak ale do wiskozy albo przód albo alternator :)

A jednak bez przodu dostęp o niebo lepszy :)

Opublikowano (edytowane)

Termostat to był Panowie. Zrobiony bez zrzucania paska rozrządu i innych dziwnych zabiegów o których słyszałem :kox:

Siedział za paskiem rozrządu pod metalową obudową ciula ;d

Dzięki za pomoc :wink:

12746526_657216297752361_614947213_n.jpg

Edytowane przez staff01
Opublikowano

Witajcie!

Nie chcę już zakładać nowego tematu.

U mnie na wskazówce w B5 1,8T pokazuje często 95 stopni. W climatronicu sprawdzając kanał 51 temperatura cieczy nigdy nie przekracza 91 stopni, a gdy na wskaźniku jest te 95 stopni na climatronicu zwykle około 87.

Coś jest nie tak, czy czujniki są rozstawione w innych miejscach, czy po prostu się nie czepiać i jeździć?

Pozdrawiam.

Opublikowano

Czujnik sprawdź bo prawdopodobnie przekłamuje i temp płynu zmierz dla pewności.

Opublikowano

A jak sprawdzić czujnik? Ma jakąś charakterystyczną oporność?

Wysłane z mojego GT-S7710 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Zmierz temp płynu, jeśli będzie miała w okolicach 90 to czujnik. Ja wymieniłem termostat i czujnik dla świętego spokoju ;d

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...