Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[AWX] - zwiększone spalanie proszę o analizę logów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Turbo ci sie przycina na dole a potem ma strzal przy 2000rpm obstawiam podcisnienie, synchro deko na minus reszta ok.

Opublikowano

rozumiem że chodzi o wężyki podciśnienia? czy może coś z którymś zaworkiem ?

wszystkie wężyki wymieniłem na nowe..


grzebać jeszcze przy wężykach czy może od razu N75 wymienić ?


Dodam jeszcze że dwa razy odczułem taki moment w którym przy jeździe ze stałymi obrotami samochód jak by przerwał- tak delikatnie( jak bym na chwilkę odpuścił pedał gazu) i po tym przerwaniu ( coś się przełączyło) wszystko działało normlanie - spalanie było w normie i nie miałem uczucia że ciągnę przyczepę... może to N75? wyjąć go w jaki sposób go sprawdzić ?


Sprawdziłem jeszcze raz wężyki, wymieniłem wszystkie po za 1 od truknika do zbiorniczka podciśnienia.

pompa Vacum wymieniona na BOSH w tamtym roku.

turbo miałem regenerowane dwa lata temu( jakieś 20 tyś km od wymiany przejechałem) - pamiętam że miałem wymienianą gruchę turbiny bo była uszkodzona... podpowiedzcie gdzie szukać przyczyny lub jak zdiagnozować problem.

Opublikowano

Zaślep egr.lub odepnij i zaślep wężyk sprawdź czy coś się polepszy.przeczyść filterki przy zaworkach od podciśnień u mnie pomogło.

Opublikowano

ok, zaślepię i sprawdzę- w sumie to egr mam nowy ale na starym było to samo...

filterki - gdzie je znajdę? ja widzę tylko zaworek zwrotny - przy każdym z zaworów jest jakiś filterek ? może masz jakąś fotkę jak to wygląda i jak rozebrać ?

Opublikowano

Sprawdz kruciec vacum i lacznik grodzi, na koniec sprawdz jakie jest podcisnienie na wolnych obrotach. Jesli jest ok -0.5 na gruszce to beda takie objawy.

Opublikowano

U mnie na każdym zaworku jest jest taka puszeczka prostokątna jak ją ściągniesz jest membranka u mnie było to zasyfione ze nie dało sie przedmuchać przeczyściłem benzynką przepływ powietrza się zrobił odrazu było czuć że turbinka inaczej pracuje znikły też dziwne odgłosy szurania przy zmianie biegów.

Opublikowano (edytowane)

Więc tak, sprawdziłem jeszcze raz wszystkie węże podciśnienia - są ok, odkręciłem wąż od turbo i ze znajomym mechanikiem sprawdzaliśmy luz na wirniku i okazuje się że mam poprzeczny luz - oceniając go poprzez sprawdzenie ręką około 2-3 mm, oraz minimalnie wyczuwalny luz wzdłużny, najprawdopodobniej właśnie ten luz poprzeczny jest przyczyną blokowania się turbo ( dwa lata temu była regenerowana :/)

mechanik ma znajomego który zajmuje się regeneracją turbin, po konsultacji telefonicznej powiedział nam żebyśmy sprawdzili jak szybko po zapaleniu silnika porusza się sztanga przy turbinie - wykonaliśmy test i okazuje się że w chwili gdy silnik zaczyna pracować sam ( przestaję kręcić rozrusznikiem) sztanga się przesuwa - stąd diagnoza że z podciśnieniem jest wszystko dobrze, po zgaszeniu samochodu sztanga wraca do punktu początkowego.

po zgaszeniu rozłączyłem wężyk podciśnienia za zaworkiem zwrotnym i okazało się że do układu wpływało powietrze - było słychać - stąd kolejna wiadomość, że nie ma problemów z podciśnieniem.

dodam że w dolocie mam śladowe ilości oleju - silnik jeździ bez dolewek od wymiany do wymiany (wymiana co 10 tyś). jutro mam pojechać do tego faceta co się zajmuje turbinami i sam ma sprawdzić moją turbinę.

ja coś czuję że konieczna będzie regeneracja - jednak dziwne to jest że po 2 latach turbina nadaje się do ponownej regeneracji...- czyżby regenerowali je teraz na Chińskich częściach ?

chyba to będzie przyczyna przycinania się turbo - ono się blokuje i jak silnik dostanie obrotów to spaliny mają większą siłę i odblokowuje się turbina....

co Wy o tym sądzicie ?

Zapomniałem dodać że pompę VACU wymieniałem w tamtym roku na nówkę BOSH, sprawdziłem węże przy niej i wszystko jest w jak najlepszym porządku.

Edytowane przez Pawci_o
Opublikowano

Zmień doradców, jeśli na biegu jałowym na gruszkę bedzie wychodzić -0,5bar lub mniej to bedzie odczuwalny strzał mocy.

Opublikowano

czyli co zaślepić egr i sprawdzić objawy ?

ja poprostu słucham co inni mówią - jeden z nich jest tak samo niedoświadczony jak i ja w tych tematach tak więc moje przypuszczenia mogą być błędne... oka zaślepię EGR i sprawdzę czy się poprawiło.


U mnie na każdym zaworku jest jest taka puszeczka prostokątna jak ją ściągniesz jest membranka u mnie było to zasyfione ze nie dało sie przedmuchać przeczyściłem benzynką przepływ powietrza się zrobił odrazu było czuć że turbinka inaczej pracuje znikły też dziwne odgłosy szurania przy zmianie biegów.

Mówisz o tej puszeczce, którą zaznaczyłem na czerwono na poniższej fotce ?

http://images77.fotosik.pl/503/179c1df27b7190ce.jpg

Opublikowano

Ktoś wymyślił problem z tymi siatkami i wszyscy to łykają.

Zaslep narazie egr (zatkaj rurke zasilania) sprawdz króciec vacum i łącznik grodzi.

Opublikowano

no nie wiem - szukam przyczyny... dla tego o to pytam,

sprawdzę to co piszesz, i napiszę co zaobserwowałem.


Więc tak, zaślepiłem egr, sprawdziłem kruciec w grodzi - ja go wymieniałem jakiś czas temu a dziś jak próbowałem wyjąć wąż to się trochę rozciągał, nie wyczułem żadnych dziur, pęknięć, natomiast w grodzi co idzie rurka od tego łącznika do serwa to przy gumie serwa dość swobodnie się ruszała - nie próbowałem jej wyjmować.

ja mam pompę bosh więc kruciec jest przykręcony, dodatkowo wąż który na niego nachodzi jest u mnie skręcony opaską..

niedługo będę jechał i zobaczę czy jest lepiej czy dalej to samo..


Właśnie wróciłem z przejażdżki, jak na postoju dodaję gazu to słyszę jak się turnbinka wkręca na obroty, podczas jazdy może minimalnie lepiej się zbiera ale spalanie dalej wysokie.

Zrobić log 011 dynamiczny z zaślepionym egr ?

Opublikowano

mozesz zrobić.

Opublikowano

nie udało mi się zrobić wczoraj logów, ale uważam że po zaślepieniu EGR autko się lepiej zbiera, jest żywsze... dziś zmienię gumy w ścianie grodziowej i w serwie i zobaczę czy będzie coś lepiej, może dziś uda mi się zrobić logi 011 dynamiucznie.

Opublikowano

Musisz zmierzyc podcisnienie.

Opublikowano

przy gruszce od turba na wolnych obrotach zmierzyć ? czy gdzieś jeszcze?

Opublikowano

odrazu na wyjsciu z trójnika i na wolnych zamiast gruszki.

Opublikowano

na wyjściu z truknika przy samej pompie VACUM i na gruszce, oka sprawdzę jutro ponieważ dziś kupiłem wakuometr.


Właśnie dokonałem pomiarów podciśnienia:

1- podciśnienie na gruszce od turbo z zaślepionym EGR:

j5xt8z.jpg

2- podciśnienie bezpośrednio na trójniku przy pompie VACUM:

2cmxg1e.jpg

3- podciśnienie na gruszce turbo z podłączonym EGR:

wuqgb9.jpg

Dodam że wymieniłem gumę do wspomagania serwa w ścianie grodziowej oraz uszczelkę w serwie.

Proszę o Wasze opinie dotyczące mojego podciśnienia..


Wygląda na to że z podciśnieniem wszystko jest ok? - czy jeszcze w jakiś sposób sprawdzić podciśnienie - zwiększając obroty?

Proszę o pomoc.

Opublikowano

Kupiles angielski wakuomrtr, bylo brac w barach. Chyba jest ok choc nie chce mi sie tego przeliczac. Wywal zaworek zwrotny zgas silnik i zobacz czy nie ucieka gdzies.

Opublikowano

Sprawdziłem cały układ, wymieniłem wężyk co idzie do zbiornika podciśnienia, zmieniłem przewód z zaworkiem na tej samej długości ale bez zaworka i po zgaszeniu nie słychać nic, jak zdejmę przy vacum to słychać że układ się napełnia powietrzem, wyczyściłem filterek przy N75, był mocno brudny:

86ee9faf6066986e.jpg

zrobiłęm log 011: http://vaglog.pl/log_258727.html

Zerknijcie proszę na wskazania...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...