mA4eusz Opublikowano 27 Lutego 2016 Opublikowano 27 Lutego 2016 (edytowane) Witam Ostatnio zauważyłem, że moja kochanka ( A4 B7) zaczyna brać więcej oleju . Dolewkę robię co jakieś 2 miesiące w wielkości 0,5 litra (gdy pojawi się komunikat na blacie). Przy odpalaniu wiadomo puści bączka ale ostatni wyjechałem na podwórku no i dodałem gazu tak do 3,5-4tyś obr. no i pojawił się niebieski dym. . 11 miesięcy temu turbo przechodziło regenerację i jest jeszcze na gwarancji. Myślę, żeby zacząć od tego szukanie problemu chyba, że ktoś miał podobny problem. Chcę mieć sprawę rozwiązaną przed wymianą oleju. Dodam, że auto ma przejechane 188tyś km i jest zrobiony chip tuning (170km). W grudniu wymieniałem uszczelkę pod głowicą bo niby to miało być problemem jednak bez skutku. Jeszcze jedno pytanie : jaki olej polecacie (Castrol, Mobil 1 czy coś innego) ? Pozdrawiam forumowiczów ! Edytowane 27 Lutego 2016 przez mA4eusz
Wolf1991 Opublikowano 27 Lutego 2016 Opublikowano 27 Lutego 2016 Cześć Jaki masz kod silnika kolego? bo w uzupełnionym profilu masz raczej "błędzik" moje [bRD] też łyka oliwe ale od wymiany do wymiany 0,5L musze dolać.. ile km zrobisz we te dwa miesiące? nie dawno robiłem rozrząd u siebie i zmieniłem z castrola na motula (oryginalnego) ponoć lepszy
.Pablo. Opublikowano 28 Lutego 2016 Opublikowano 28 Lutego 2016 Zacznij od tego ile km przejeżdżasz w te dwa miesiące bo jeden zrobi 5 tys a drugi 500 km. Ogólnie dopuszcza się ze między wymianami nie powinno się dolewac więcej jak 1litr oleju. Silniki doładowane zawsze będą brać olej bo turbo coś zawsze posci w dolot.
SotoM Opublikowano 28 Lutego 2016 Opublikowano 28 Lutego 2016 (edytowane) Ile km.robisz przez te 2 miesiące? Bo ja np też robię dolewke oleju co 2miesiące z tym że przez ten okres robię 8000km więc ma prawo zjeść. Jaki olej lejesz w motor...? Niektórzy jeżdżą po warsztatach na wymiany oleju i każdy co innego naleje bo taki olej ma na stanie nie patrząc właśnie na takich ludzi jak ty że widzisz ze olej znika. Większość ludzi leje olej Motul. Wcześniej jeździłem na Motul X-clean 8100, na chwilę obecną przeszedłem na Motul specific. Temat zniknia oleju może być obszerny. Turbo Uszczelniacze zaworowe jak i stan prowadnic zaworowych, Pierścienie Uszczelniacze na pd Pompa tandem Odma silnika-saparator oleju Edytowane 28 Lutego 2016 przez SotoM
mA4eusz Opublikowano 28 Lutego 2016 Autor Opublikowano 28 Lutego 2016 Ok.1500 km +/- Dzisiaj sprawdziłem instrukcję obsługi i jest napisane " w zależności od sposobu jazdy i warunków eksploatacja zużycie oleju może wynosić do 0,5 litra/ 1000km..... poziom oleju należy sprawdzać w regularnych odstępach czasu" Co o tym myślicie ? Sugerować się instrukcją obsługi czy jednak odwiedzić mechanika ? Zacznij od tego ile km przejeżdżasz w te dwa miesiące bo jeden zrobi 5 tys a drugi 500 km. Ogólnie dopuszcza się ze między wymianami nie powinno się dolewac więcej jak 1litr oleju. Silniki doładowane zawsze będą brać olej bo turbo coś zawsze posci w dolot. Auto mam od maja 15' roku no i teraz będę robił kolejną dolewkę ( 3 litry już będzie ) W marcu będę olej wymieniał więc chcę mieć sprawę rozwiązaną Ile km.robisz przez te 2 miesiące? Bo ja np też robię dolewke oleju co 2miesiące z tym że przez ten okres robię 8000km więc ma prawo zjeść.Jaki olej lejesz w motor...? Niektórzy jeżdżą po warsztatach na wymiany oleju i każdy co innego naleje bo taki olej ma na stanie nie patrząc właśnie na takich ludzi jak ty że widzisz ze olej znika.Większość ludzi leje olej Motul.Wcześniej jeździłem na Motul X-clean 8100, na chwilę obecną przeszedłem na Motul specific.Temat zniknia oleju może być obszerny.TurboUszczelniacze zaworowe jak i stan prowadnic zaworowych,PierścienieUszczelniacze na pdPompa tandemOdma silnika-saparator oleju Ok. 1500km Kuzyn też mi mówił, żeby odmę wymienić. Jutro planuje się udać do mechanika z turbiną bo jest na gwarancji. Może tam tkwi problem
SotoM Opublikowano 28 Lutego 2016 Opublikowano 28 Lutego 2016 Odma jest elementem pokrywy walka rozrządu więc wymiana pokrywy... Tak to jest gdy turbo robione jest na jakiś chińskich częściach... Ja jestem za wymiana całego głównego kompletnego wywazonego korpusu oryginalnego meletta,wyczyścić VNT, przekłada się tylko muszle na koniec regulacja gruszki...i mamy 100% sprawne zdrowe turbo.
mA4eusz Opublikowano 28 Lutego 2016 Autor Opublikowano 28 Lutego 2016 Odma jest elementem pokrywy walka rozrządu więc wymiana pokrywy... Tak to jest gdy turbo robione jest na jakiś chińskich częściach... Ja jestem za wymiana całego głównego kompletnego wywazonego korpusu oryginalnego meletta,wyczyścić VNT, przekłada się tylko muszle na koniec regulacja gruszki...i mamy 100% sprawne zdrowe turbo. No nic jutro jadę sprawdzić te Turbo zobaczymy co i jak
SotoM Opublikowano 28 Lutego 2016 Opublikowano 28 Lutego 2016 (edytowane) Olej w układzie doładowania -norma będzie zawsze, turbo pompuje prawidłowo...-nie widzą przyczyny.ubywanie oleju to kosztowne szukanie od najtańszego nakładu zmierzające do remontu silnika...aż w końcu się wyjaśni. Pisałeś że była wymieniana uszczelka pod głowicą czy była głowica planowana i wymieniane Uszczelniacze zaworowe wraz z prowadnicami ? sądzę że może tylko same Uszczelniacze w co też raczej watpie i tu jest błąd przy wyrobione prowadnicach zawory chwieja się na boki co powoduje rozczelnienie uszczelniacza przeco przedstaje się olej -spływa po trzonkach zaworowych i trafia do cylindrów, w przypadku zaworów wydechowych olej będzie wrzucamy że spalinami w kierunku turbo po części przez układ egru do kolektora ssacego i stamtąd do cylindrów do spalenia... Trzeba by było zdemontować oba kolektory i dojrzeć czy są zaolejone trzonki zaworowe.ssace napewno będą ale czy wydechowe. Może właśnie ten problem był powodem sprzedaży auta były właściciel nie chciał się wbijać w koszta... Edytowane 28 Lutego 2016 przez SotoM
mA4eusz Opublikowano 28 Lutego 2016 Autor Opublikowano 28 Lutego 2016 (edytowane) Olej w układzie doładowania -norma będzie zawsze, turbo pompuje prawidłowo...-nie widzą przyczyny.ubywanie oleju to kosztowne szukanie od najtańszego nakładu zmierzające do remontu silnika...aż w końcu się wyjaśni. Pisałeś że była wymieniana uszczelka pod głowicą czy była głowica planowana i wymieniane Uszczelniacze zaworowe wraz z prowadnicami ? sądzę że może tylko same Uszczelniacze w co też raczej watpie i tu jest błąd przy wyrobione prowadnicach zawory chwieja się na boki co powoduje rozczelnienie uszczelniacza przeco przedstaje się olej -spływa po trzonkach zaworowych i trafia do cylindrów, w przypadku zaworów wydechowych olej będzie wrzucamy że spalinami w kierunku turbo po części przez układ egru do kolektora ssacego i stamtąd do cylindrów do spalenia... Trzeba by było zdemontować oba kolektory i dojrzeć czy są zaolejone trzonki zaworowe.ssace napewno będą ale czy wydechowe. Może właśnie ten problem był powodem sprzedaży auta były właściciel nie chciał się wbijać w koszta... Rozumiem, że czeka mnie kosztowna naprawa jeśli twoje domniemania się sprawdzą ? Uszczelka została założona nowa przy wymianie świec bo ponoć z niej podciekało Niby to miało być rozwiązanie problemu jednak jak się okazało to nie Edytowane 28 Lutego 2016 przez mA4eusz
SotoM Opublikowano 28 Lutego 2016 Opublikowano 28 Lutego 2016 Aha Czyli nie była ściągana głowica tylko sama pokrywa -niestety to nie powód zniknia 0,5l oleju na 1500km... Chyba że silnik z zewnatrz Faktycznie przecieka i gubi olej a nie go większości spała...
mA4eusz Opublikowano 11 Marca 2016 Autor Opublikowano 11 Marca 2016 Aha Czyli nie była ściągana głowica tylko sama pokrywa -niestety to nie powód zniknia 0,5l oleju na 1500km... Chyba że silnik z zewnatrz Faktycznie przecieka i gubi olej a nie go większości spała... No właśnie dobrze mówisz 0,5 co 1000-1500km. Wiesz lubię czasami dodać więcej gazu (pewnie jak każdy). Jutro jadę jak coś będę wiedział to się podzielę Czekam również na inne opinie forumowiczów Szerokości życzę na nadchodzący tydzień Panowie Silnik w poniedziałek jedzie do czyszczenia Dzisiaj byłem u mechanika mówił, że spodziewał się większej tragedii jednak tak źle nie jest (silnik suchy itp.) To ma rozwiązać problem, czy tak będzie mam nadzieję, że tak i kolejnych odcinków już tu nie będzie Odma do wymiany Silnik został wyczyszczony Teraz zobaczymy jaki będzie efekt Aha Czyli nie była ściągana głowica tylko sama pokrywa -niestety to nie powód zniknia 0,5l oleju na 1500km... Chyba że silnik z zewnatrz Faktycznie przecieka i gubi olej a nie go większości spała... Do wymiany odma, czyli pokrywa klawiatury silnika. Tak to ujął mechanik, powoduje to ubytki tego oleju. Pozostaje mi tylko ASO czy szukać w motoryzacyjnych ?
Mario audi BRD Opublikowano 20 Grudnia 2016 Opublikowano 20 Grudnia 2016 Witam jak rozwiazales problem z olejem? ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się