M@jk Opublikowano 23 Listopada 2008 Opublikowano 23 Listopada 2008 moje auto posiada ręczne ogrzewanie (pokrętła), i mimo że szybko się zagrzewa do 90 stopni C ogrzewanie kabiny ustawione ma maksa słabo grzeje. Wymieniłem termostat i jest nadal bez zmian. zauważyłem że jak przytrzymam na przynajmniej 3 tys. obrotów to grzeje jak trzeba, ale na wolnych obrotach grzeje jak by chciał a nie mógł. Proszę o pomoc bo kompletnie nie wiem co się dzieje bo jeszcze 2 tygodnie temu było wszystko ok. pozdrawiam.
ynterprajs Opublikowano 23 Listopada 2008 Opublikowano 23 Listopada 2008 najpierw trzeba sprawdzic czy nie jest zapowietrzony!a jesli nie jest to pompa wody do wymiany!trzeba lewy wąż od nagrzewnicy zciagnac na odpalonym silniku i zobaczyc czy plyn przeplywa jak sucho to odpowietrzyc a jak zasuwa to pompa!
M@jk Opublikowano 23 Listopada 2008 Autor Opublikowano 23 Listopada 2008 nie sadzę że to pompa wodna bo silniki nabiera temperaturę jak zawsze i nie przegrzewa się trzyma równe 90. Czy jest możliwe żeby układ się sam zapowietrzył????
ynterprajs Opublikowano 23 Listopada 2008 Opublikowano 23 Listopada 2008 ale moze byc tak że ta wlasnie pompa nie dziala prawidlowo bo zamiast pchac plyn to go miesza!i dopiero na wiekszych obrotach daje rade!widzialem taki przypadek! nawet identyczny jak twoj!przygazowal to bylo cieplo a jak puscil noge z gazu to to takie letnie bylo!u mnie kilka dni temu bylo tak samo ale sie zapowietrzyl bo bu troche w dupe dalem jak opony zmienialem i stare do wyrzucenia byly :naughty:a teraz skubaiec juz mi dwa razy sam zapowietrzyl a plyn jest!i tez mnie to pytanie drenczy jak to mozliwe!ale wiem ze nie pompa bo jak odpowietrze to na wolnych obrotach dobrze grzejea!do puki sie nie zapowietrzy
M@jk Opublikowano 23 Listopada 2008 Autor Opublikowano 23 Listopada 2008 ok narazi ściągnę ten lewy wężyk i sprawdzę cz jest to pompa. A jak odpowietrzyć układ wazie czego???
ynterprajs Opublikowano 23 Listopada 2008 Opublikowano 23 Listopada 2008 ja to robilem tak ze zrobilem se na tym lewym wezu dziurke centymetr przed koncem czyli za opaska!i zciaglem go na tyle zeby dziura minela krawedz rurki ale zeby waz calkiem nie zszedl!i powietrze se tamtedy wypsykalo!a kolezka z pracy mial podobny problem w a4 i okazalo sie ze mu sie klapka co zmienia cieplo zimno w kokpicie urwala !a wczesniej wymienil i termostat i pompe moze bylo by warto to tez sprawdzic!
M@jk Opublikowano 23 Listopada 2008 Autor Opublikowano 23 Listopada 2008 nie wiesz jak się do tej klapki dostać? bo też to rozważałem.
maro71m-1 Opublikowano 24 Listopada 2008 Opublikowano 24 Listopada 2008 Zdemontuj schowek ,rozłącz tunel od nawiewu ,i ujrzysz klapkę,
M@jk Opublikowano 28 Listopada 2008 Autor Opublikowano 28 Listopada 2008 wielkie dzięki pozdrawiam [br]Dopisany: 26 Listopad 2008, 20:00_________________________________________________słuchaj sprawdziłem klapkę, pompę i czy nie jest zapowietrzony, no i niby wszystko ok. czy jest taka opcja żeby nagrzewnica była zapchana????
maro71m-1 Opublikowano 28 Listopada 2008 Opublikowano 28 Listopada 2008 Jeśli jeden przewód jest gorący a drugi ciepły na zimnym silniku odłącz te przewody ,do lewej rurki ,to jest druga od akumulatora,podłącz wąż ogrodowy i odkręcaj stopniowo wodę aż cały syf wypłynie .Też tak robiłem bo miałem podobny problem.
maro71m-1 Opublikowano 28 Listopada 2008 Opublikowano 28 Listopada 2008 Tak teraz jest super ,wypływało coś żółtego,pewno wlał ktoś jakiś specyfik do uszczelnienia bo był wyciek na kruccu
M@jk Opublikowano 28 Listopada 2008 Autor Opublikowano 28 Listopada 2008 jeszcze jedno pytanie w układzie mam jakiś czerwony płyn ale do minus 40 stopni jak doleje do niego potem litr borygo to nic się nie stanie?
maro71m-1 Opublikowano 28 Listopada 2008 Opublikowano 28 Listopada 2008 Jeśli czerwony to pewno też borygo .to nowe na którym pisze new borygo można wlac zaś stare było do aut ciężarowych i nie nadawało się do osobowych ponieważ utleniało aluminiowe głowice.
M@jk Opublikowano 29 Listopada 2008 Autor Opublikowano 29 Listopada 2008 przepłukałem nagrzewnice pod ciśnieniem, wydmuchałem sprężarką wodę z nagrzewnicy. Nalałem płyn i odpowietrzyłem i jest lepiej. Co można jeszcze zrobić żeby ją lepiej wyczyścić nagrzewnice w środku??? czy się z tym nie bawić i kupić nową?
macko25 Opublikowano 29 Listopada 2008 Opublikowano 29 Listopada 2008 przepłukaj nagrzewnice i zobaczymy może nagrzewnica jest zatkana tak jak u mnie było.tzn dwa węże od nagrzewnicy były gorące ale i tak nie grzał i trzeba przepłukac w dwie strony.tzn zaraz pod maską obok akumulatora są dwa węże czyli od nagrzewnicy więc zdejmij te wężę i i podłącz wąż ogrodowy i przepłukaj w dwie strony. pozdrawiam[br]Dopisany: 29 Listopad 2008, 15:16_________________________________________________to pisałem do M@jk
M@jk Opublikowano 1 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 1 Grudnia 2008 Podejrzewam że ktoś wlał kiedyś jakiegoś uszczelniacza albo długo nie wymieniał płynu chłodniczego bo w zbiorniczku i w rurkach nagromadził się taki brązowo pomarańczowy osad. Czy da się jakoś wypłukać cały układ? [br]Dopisany: 30 Listopad 2008, 13:20_________________________________________________Mam taki pomysł żeby zalać układ wodą z jakimś odkamieniaczem czy czymś takim, po jeździć trochę wylać to i zalać płynem:) ma takie coś sens?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się