Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Migająca kontrolka oleju


Matejus_93

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam taki problem. W sobotę jechałem po alufelgi 160km w jedna stronę. Jadąc do miałem już przejechane jakieś 130km i nagle zapaliła się kontrolka oleju i zaczęło piszczeć a po jakiś 3 sekundach przestało i kontrolka zniknęła. Zjechałem na stację i sprawdziłem olej. Był w normie między min a max. Na wszelki wypadek dołem trochę. I pojechałem. Dalej po jakiś 20km znowu ta sama sytuacja. Ma powrocie do domu Już nic się nie działo. Dzisiaj jadąc z pracy 30 km tez raz zapaliła się kontrolka i zapiszczało. Nie mam pojęcia co to może być. Jakieś 6000km temu miałem zmieniany olej i czujnik ciśnienia oleju. Olej to Motul 5w40.

Czy wie ktoś może w czym może być problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta kontrolka jet od cisnienia. Sprawdz jakie jest rzeczywiscie cisnienie na cielym i zimnym bo moze nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega powyżej udzielił wręcz niespotykanie cennej rady. [sarkazm]

Lejesz do AHH syntetyka Motula - chylę czoła.

Góra do tego silnika to Motul 6100 10W40 - a i tak na wyrost.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem dlaczego nie lac syntetyka do ahh? Ja napisalem tylko zeby sprawdzil cisnienie. Bo juz byly takie przypadki ze niektorzy mysleli ze jak jest olej w normie to mozna jezdzic z palaca sie kontrolka a pozniej nie wiedzieli dlaczego turbina druhi raz pada w ciągu 2 tyg a wymieniali czujniki cisnienia bo pokazywaly za mala wartosc

Edytowane przez Mozgu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kaczorvw idz doradzać oleje na pudelku.

Wejdź do tematu: jaki olej do TDI, tam jest wszystko napisane.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech lepiej nigdzie nie idzie z tymi mądrościami bo potem człowiek zajeżdża do rodziny albo co gorsza mechanika a ci się patrzą jak na idiotę, że do 20 letniego auta leje syntetyk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem dlaczego nie lac syntetyka do ahh? Ja napisalem tylko zeby sprawdzil cisnienie. Bo juz byly takie przypadki ze niektorzy mysleli ze jak jest olej w normie to mozna jezdzic z palaca sie kontrolka a pozniej nie wiedzieli dlaczego turbina druhi raz pada w ciahu 2 tyg a wymieniali czujniki cisnienia bo pokazywaly za mala wartosc

A jeżeli ciśnienie będzie zbyt niskie to jaka może być tego przyczyna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kaczorvw idz doradzać oleje na pudelku.

Wejdź do tematu: jaki olej do TDI, tam jest wszystko napisane.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Podziwiam wiarę Waszą w to co na forum napisane, tak jak w przebiegi 20-letnich aut widoczne na licznikach. Od 20 lat zajmuję się mechaniką i elektroniką - wiedzę mam nabytą doświadczeniem a nie tym co ktoś napisał - zresztą kiedyś internetu nie było a ludzie byli mądrzejsi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, bo jak silnik ma minimum 250-300 tys to trzeba lać minerała bo inaczej się rozszczelni... nawet jak pobiera małe ilości oleju.

Każda zmiana oleju to płukanie silnika, nie jeden mineralny olej ma więcej składników płuczących od nie jednego syntetyka.

Teraz jako doświadczony i wprawiony w zawód wyjaśnij nam i podaj konkretne powody że dla ahh może być co najwyżej olej półsynetyczny a syntetka pod żadnym pozoren nie można lać?

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam taki problem. W sobotę jechałem po alufelgi 160km w jedna stronę. Jadąc do miałem już przejechane jakieś 130km i nagle zapaliła się kontrolka oleju i zaczęło piszczeć a po jakiś 3 sekundach przestało i kontrolka zniknęła. Zjechałem na stację i sprawdziłem olej. Był w normie między min a max. Na wszelki wypadek dołem trochę. I pojechałem. Dalej po jakiś 20km znowu ta sama sytuacja. Ma powrocie do domu Już nic się nie działo. Dzisiaj jadąc z pracy 30 km tez raz zapaliła się kontrolka i zapiszczało. Nie mam pojęcia co to może być. Jakieś 6000km temu miałem zmieniany olej i czujnik ciśnienia oleju. Olej to Motul 5w40.

Czy wie ktoś może w czym może być problem?

Miałem to samo zapaliła sie żółta kontrolka z konekwką stan oleju,po sprawdzeniu oleju wsio było ok i tak pare razy winny okazał sie czujnik w misce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mówię że nie można, tylko nie ma sensu - zacytuj że "pod żadnym pozorem" napisałem. Nie mam teraz czasu na prostowanie świata, wieczorem coś dopiszę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mówię że nie można, tylko nie ma sensu - zacytuj że "pod żadnym pozorem" napisałem. Nie mam teraz czasu na prostowanie świata, wieczorem coś dopiszę ;)

Chodźby dal samego turbo lałbym pełny syntetyk w sumie to leje do starego avg :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Matejus_93

Zapomniałem zapytać a nie jest napisane i nie każde b5 ma czujnik poziomu, zapaliła ci sie czerwona czy żółta kontrolka? Bo czerwona jest od cisnienia a żółta od poziomu. I w przypadku żółtej jesli poziom jest ok, należy sprawdzić/wymienic czujnik w misce. Jeśli czerwona to tak jak wyżej kolega napisał może być winna pompa oleju. Pozostałe przyczyny sa niezbyt optymistyczne wiec zostawmy to na potem.

Ja do starego AFN leje Motula 5W40. Mam przejechane 390tys i jakos nie mam problemów z cisnieniem ani ubytkami oleju. Ważne aby dany olej spełniał norme wymaganą dla danego sinika. Na 10 tys dolewam max 0.5l bo irytuje mnie jesli na miarce jest mniej niz 2 mm poniżej maksimum. Jak kupiłem auto jezdziło na mobilu 10w40 i zmiana po wymianie oleju jest duża, szklanki cichna duzo szybciej ciszej pracuje na zimnym i ma lepsze własciwosci od polsyntetyka. Juz był ten temat nie raz poruszany że wycieki z silnika sie uszczelnia a nie mimimalizuje przez gęsty olej.

Kolega wyzej moze jeszcze doradzi dolać doktora, olej bedzie gesty i kontrolka sie na pewno nie zapali [sarkazm]

Edytowane przez Mozgu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Matejus_93

Zapomniałem zapytać a nie jest napisane i nie każde b5 ma czujnik poziomu, zapaliła ci sie czerwona czy żółta kontrolka? Bo czerwona jest od cisnienia a żółta od poziomu. I w przypadku żółtej jesli poziom jest ok, należy sprawdzić/wymienic czujnik w misce. Jeśli czerwona to tak jak wyżej kolega napisał może być winna pompa oleju. Pozostałe przyczyny sa niezbyt optymistyczne wiec zostawmy to na potem.

Ja do starego AFN leje Motula 5W40. Mam przejechane 390tys i jakos nie mam problemów z cisnieniem ani ubytkami oleju. Ważne aby dany olej spełniał norme wymaganą dla danego sinika. Na 10 tys dolewam max 0.5l bo irytuje mnie jesli na miarce jest mniej niz 2 mm poniżej maksimum. Jak kupiłem auto jezdziło na mobilu 10w40 i zmiana po wymianie oleju jest duża, czklanci cichna po 1sek a nie po 5 w zimie ciszej pracuje na zimnym i ma lepsze własciwosci od polsyntetyka. Juz był ten temat nie raz poruszany że wycieki z silnika sie uszczelnia a nie mimimalizuje przez gęsty olej.

Kolega wyzej moze jeszcze doradzi dolać doktora, olej bedzie gesty i kontrolka sie na pewno nie zapali [sarkazm]

Zapala się czerwona kontrolka. Ja mam najechane ponad 400 000km i leje syntetyk ;)

Mam 30km do domu z pracy. W tym tygodniu oddam auto do mechanika i będzie może wiadomo co tam nie gra.

Wie ktoś może jaki kolor powinien mieć czujnik ciśnienia oleju w 1.9tdi AHH?

Ostatnio miałem zrobiony program i zastanawiam się czy zapalanie się tek kontrolki nie jest związane właśnie ze zwiększeniem mocy.

Edytowane przez Matejus_93
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...