Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Prosba o analize logów.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Pisałem ostatnio o moich problemach z autem w tym wątku:

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/350077-dziwna-sytuacja/

Po krótce:

- auto jak odpala robi 10-15 hebli na zimnym
- na cieplym 2-3 heble
- zrobione: zaslepka egr, wyczyszczony caly dolot, wyczyszczone ecu, zalozony termostat

po zaslepieniu egr juz duzo lepiej odpalal ale nadal jest problem z tym.

daje logi : (000 oraz grupy od 1 do 25 po 3)

http://vaglog.pl/log_252648.html
(000)

http://vaglog.pl/log_252649.html

(1,2,3)

http://vaglog.pl/log_252644.html
(4,5,6)

http://vaglog.pl/log_252645.html

(7,8,9)

http://vaglog.pl/log_252646.html

(10,11,12)

http://vaglog.pl/log_252647.html

(13,15,16)

http://vaglog.pl/log_252650.html

(20,21,22)

http://vaglog.pl/log_252651.html

(23,24)

Wszystkie robione na biegu jałowym bez obciążenia i bez dodawania gazu. Proszę o pomoc co może być przyczyną ciężkiego palenia.

Opublikowano

Logi robi sie pojedynczo, do twojego silnika potrzebna jest 1/3 tego co wkleiłeś.

Kąt wtrysku ok, dawka paliwa bardzo uboga masz 5,4 a powinno byc ok 3,2,

Popraw dawke i zrób dynamiczne.

Opublikowano

czyli co? dostaje sie wiecej powietrza niz paliwa? czemu mowi się że jest uboga skoro 5.5 > 3.2? jak bede mial chwile i miejsce to poprawie i dam znac co wyszlo z tego.

Opublikowano

im wyzsza wartośc tym dawka mniejsza.

Opublikowano (edytowane)

ok z tego co pamietam to chyba reguluje sie to na pompie wtrysku tak? jesli tak to dzis albo jutro pokoryguje dawke. ale mam jeszcze pytanie zalozmy jesli teraz auto od rezerwy do rezerwy przejedzie mi 800km co i tak dla mnie to troche mało(no ale avant nie wiem czy to takie znaczenie duże ma) to czy jak zwieksze dawke paliwa to bedzie palic jeszcze wiecej? byc moze tamto spalanie spowodowane bylo tym ze dolot zawalony i odkad zaslepilem egr i dolot wyczyscilem moze bedzie troche mniej palil no i termostat nowy wiec pewnie duzo jezdzilem na niedogrzanym silniku.

P.S. mozna przy okazji zapytac które grupy trzeba logowac jesli potrzebuje zdiagnozowac prace silnika? tzn pytanie do Lukaszooo bo mówiłeś że potrzebna jest 1/3 tego co wkleilem tylko to jak mozesz to wskaz te grupy które są tak naprawde ważne czyli dawki paliwa powietrza itd. ja widzialem opisy grup i co zawieraja ale niestety nie mam obeznania w mechanice a tymbardziej jeszcze do tego dochodzi komputer ale jak zaweze zakres poszukiwan to bedzie mi latwiej grzebac w tym samemu i testowac. Latwiej jest ogarnac 10 parametrow niz 50 :)

Edytowane przez Raresz Fochatek
Opublikowano

Statycznie: 001, 003, 004, 007, 013,
Basic Settings: 000, 003, 004, 011,

Dynamicznie 003, 008, 010, 011.

Wszystko logujesz oddzielnie, dynamicznie 3 bieg od 1500 do 4500rpm.

Opublikowano (edytowane)

Witam z powrotem, uaktualniam temat bo naprawil sie problem rozruchu za to wyskoczylo zaś coś nowego ogolnie to od początku: pisałem że auto pali mi na kilka lub kilkanascie hebli i na zimnym i na cieplym przy 90*C. myślalem ze to może być kat wtrysku ale byl akurat dobry potem ze dawka paliwa mi ktos pisal ze jest za mala ogolnie wszystkie watpliwosci rozwialy sie po tym jak wymienilem dzisiaj rozrusznik bo juz do konca siadl bendiks postanowil zrezygnowac z zycia :D auto teraz pali od kopa na dotyk niemalze ogolnie mialem tak że jak wlaczylem swiatla to juz wogole trzebabylo sie naheblowac sporo 2x tyle. Cos ze spadkiem energii wiec pisze to po to ze jak ktos ma podobnie to zeby zaczal sprawdzanie od rozruchu a nie robil tego bledu co ja ze nawymysla sobie choroby auta :)

siedze teraz w holandii(swoja droga musialem dzis ruszyc na pych i zawiezc auto do mechanika bo nie mam nigdzie dostepu do kanalu i potrzebowalem na szybko zeby to bylo zrobione nie chcecie wiedziec ile dalem za rozrusznik z wymiana...:/ ) no i nie mam jak porobic logow tymczasowo dopoki kabla nie dorwe ale jedyne co mam to stare logi no i moge opisac co sie dzieje bo podczas robienia starych logow miałem to samo ale nie az tak. a mianowicie:

zaczelo sie odkad kupilem auto w lutym. jadac dluzsza trase minimum 20km w jedna strone mialem takie objawy jechalem zalozmy na 4ce jednostajnym tempem i nagle podczas jazdy szarplo mi autem tak jakby auto nie dostalo przez chwile dawki paliwa po cwierc sekudny wsztystko wraca do normy i auto jedzie dalej to bylo doslownie jedno pyk na chwile i szarpniecie. niewazne czy 20 czy 100km robilem to dzialo sie tak moze raz dwa razy na trase. potem wlalem preparat do czyszczenia wtryskow nie jestem pewien czy pomoglo to czy dluga trasa bo jechalem do NL zrobilem wtedy 1700 km i przez cala trase i potem przez 3 niecale miesiace problem ustal az do niedawna jechalem autostrada i zaczelo mi znowu zrywać zapłon w 10km pare razy mi sie tak stalo. teraz sprawa stoi tak że jak jade na zimnym silniku to potrafi mi w minute nawet kilka razy tak szarpnac autem jak woda sie dogrzeje do 90 stopni to nie zauwazylem zeby sie tak dzialo ogolnie dzien pozniej pojechalem po preparat do wtryskow zatankowalem auto do pelna auto wogole przyspieszylo i wydawalo mi sie ze tamto paliwo bylo trefne i dlatego cos sie porobilo no ale mimo wiekszej mocy nadal zrywa mi zaplon wiec raczej nie o paliwo chodzilo a ze bylo slabsze jakosciowo to swoja droga. nie mam czasu wyjezdzic tego preparatu za bardzo dalej mam wskazowke na fullu caly czas pracuje i nie mam kiedy jezdzic a problem doskwiera :/

podejrzewalem wtryski ale dzis rano jakos mnie olsnilo i zaczalem myslec jednak ze moze chodzic o przeplywke i tak mam zamiar ja wymienic tylko musze poczekac do wyplaty az boje sie pomyslec ile to moze kosztowac jak rozrusznik kosztowal mnie tyle hajsu :o

ktoś miał podobne objawy? ktoś rozwiazal juz problem? bylbym wdzieczny za podpowiedzi. niestety mimo naciskow poki nie zdobede kabla nie mam jak zrobic logow wiec prosze podajcie jakies pomysly na podstawie tego co napisalem jak tylko bede mial okazje to zrobie te logi na zimnym silniku. pozdrawiam


Witam niestety logów nie mam ale za to pare rzeczy zauważyłem po pierwsze jak jest wilgotno a najbardziej gdy jeszcze pada i to bardzo wtedy co chwile mi przerywa zaplon dopoki sie nie nagrzeje do 90 a jak jest cieplo to tylko troche przerywa. dzis czyscilem przeplywke to jest te 2 kratki lekko tylko byly uwalone a jak zalozylem to po przeczyszczeniu ich nic sie nie zmienilo tak samo probowalem wogole odlaczac czujnik przeplywki i to samo z wogole wyjeta przeplywka zadnej roznicy nie bylo wiec prawdopodobnie nie w tym tkwi problem. tak samo na autostradzie w 90% wypadkow przy 130kmh mi przerywa zaplon nie wiem czemu to jest kolo 2700rpm nie patrzalem dokladnie ile ale cos kolo tego. nawet jak nie przerywa to czuc spadki mocy jak jest wilgoc na dworze nawet na jednostajnym gazie czuc jak idzie do przodu za chwile przymuli go i znowu idzie dalej i przymuli i tka na zmiane jak mu sie zachce. mialem tez teorie wtryskow niestety nie mam tego jak sprawdzic czy przypadkiem to nie wtrysk sterujacy leci bo czytalem na necie ze to od tego sie dzieje niestety o wtryskach nie mam bladego pojecia no ale co by do tego miala wilgoc? na komputerze MAF pokazywalo mi 2 razy taki jak jest żadany. pomiar robilem statycznie wiec nie wiem czy to mialo sens ale na dobra sprawe raczej dla stania w miejscu komputer tez oczekuje jakiejs odpowiedniej dawki a bylo cos kolo tego ze chcial kolo 250 a bylo 450 jakos tak. niestety nie mialem czasu zeby przejechac sie z kompem bo juz bardzo pozno w nocy bylo ale jak zrobie logi dynamiczne to od razu wkleje troche strach mi tym autem jezdzic bo efekty sa jakby mial sie zaraz zatrzymac na srodku drogi. jak ktos kojarzy temat bardzo prosze o pomoc co to moze byc.

p.s. jak cos prosze napiszcie jakie bloki zrobic zaraz po odpaleniu bo wtedy zawsze szarpie a tak nie mam nawet kiedy zrobic logow bo co pokaze skoro nie bedzie szarpac a nie wiem kiedy to bedzie natomiast po odpaleniu jak juz 2 wrzucam i dam wiecej obrotow to od razu szarpie. wiem ze pytanie coto moze byc jest glupie bo sam juz tak gdybam od dluzszego czasu ale moze ktos po prostu mial juz identyczny problem.

Edytowane przez Raresz Fochatek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...