Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Audi a4 b6 alt z sztywnym kołem zamachowym


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam kolegów i koleżanki :)

W zeszłym roku kupiłem moje B6 2.0 ALT jak się okazało ze sztywnym kołem zamachowym (poprzedni właściciel zamontował cały komplet wraz ze sprzęgłem). Pół roku trwała moja walka z wibracjami auta, różne były diagnozy jednakże okazało się że przyczyna tkwi właśnie w zestawie sprzęgła ze sztywnym kołem zamachowym.

W związku z tym mam kilka pytań do szanownych forumowiczów którzy być może mają przerobione auto z takim zestawem.

1. czy aby pozbyć się wibracji wystarczy wymienić same sprzęgło? (bo zakładam że to ono się kończy a konkretnie sprężyny tarczy)

2. czy lepiej powrócić do fabrycznego zestawu z dwumasą?

Byłem z tym problemem w dwóch niezależnych warsztatach i oni zalecają powrót do dwumasy. Ale skoro ktoś kiedyś przerobił samochód na zestaw z kołem sztywnym to zakładam, ze w takim przypadku powinno wystarczyć montaż samego sprzęgła oczywiście wzmocnionego które współpracowałoby ze sztywnym kołem.

Edytowane przez Ddarecki
Opublikowano

Masz jakies nr tego sztywnego sprzegla

Opublikowano

O jakie wybracje chodzi ? Mi telepalo calym autem jak sie rozgrzal caly przod na 1nce i wstecznym jakby podskakiwal. Wymienilem na nowe valeo sztywne i nadal to samo . mozesz opisac z jakimi wibracjami walczyles?

Opublikowano

Witam.

W moim przypadku ostatecznie okazało się po rozebraniu sprzęgła, że jednak mam dwumas a nie jak sądzili koledzy mechanicy sztywne koło zamachowe. Wymieniłem więc komplet Sachsa z dwumasem. No i niestety wibracje zostały. Wymiana była już konieczna chociażby ze względu na fakt, że tarcza była łysa jak kolano. Co do stanu koła dwumasowego to trudno powiedzieć nie wyglądało na szczególnie zmęczone. Wibracje w moim aucie występują szczególnie odczuwalne na zimnym silniku na biegu jałowym Czuć je wtedy na kierownicy fotelach na całej karoserii.. Po rozgrzaniu po dłuższej jeździe są odczuwalne ale już tylko minimalnie i zazwyczaj tylko na kierownicy. Wibracje nasilają się też w pewnych zakresach obrotów czyli miedzy 1700 - 2000 oraz 2700-2900. W kompie żadnych błędów. Brak oznak spadku mocy itp.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...