Skocz do zawartości
IGNOROWANY

silnik BPW


jan1audi

Rekomendowane odpowiedzi

Wita. Może mi ktoś powiedzieć z której strony silnika jest 1wszy cylinder bo na vcds jak patrze w grupach pomiarowych wtryski to w drugim okienku mam walniety wtrysk. I teraz pytanko z ktorej strony zaczynać liczyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki. Czyli jak mam na vcds w bloka pomiarowych w drugim okenku wartosci prawie +3 korekcje, to mam rozumiec ze drugi wtrysk od rozrzadu jest uwalony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki. Czyli jak mam na vcds w bloka pomiarowych w drugim okenku wartosci prawie +3 korekcje, to mam rozumiec ze drugi wtrysk od rozrzadu jest uwalony.

Niekoniecznie sprawdź wiązkę i docisnij konektory w kostce pompki. Jeśli nie pomoże zamień pompkę miejscami z inną sprawna.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega wyżej napisał.. lecz pamiętaj że po zamianie wtrysków trzeba mu zrobić korekcje dawki recznie... ustawienie go.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ok ale na moje jest walniety pompowtrysk. On ma dużą wartość dodatnia dokładnie +2.99 i wogóle nie drgnie ani mniej ani wiecej stoji jak zaklety. Tylko tu jest dziwne jak daje mu ostro po garach to moc ma elegancko przyśpiesza i jeździ. Tylko nieraz przy hamowaniu potrafią obroty spaść do ok 500 ale po puszczeniu hamulca wracaja na miejsce swoje. Ale to wina podejżewam że czujnika G40 bo mam walniety. W poniedziałek zakładać bede nowy. I zobacze wtedy co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz wtyczke bezpiosrednio w pompce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak sprawdzic czy nie jest luzna czy jak. Czy blaszki podegiac?

A sluchajcie. Na co zwrocic uwage szczegolnie przy sprawdzaniu tej wtyczki przy pompce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamil , jak dobrze pamiętam to walczysz z autem już chyba od roku , doszliśmy kiedyś do wniosku że masz zużyte gniazda pompek, zrobiłeś coś z nimi ? :decayed:

Jak nie wali błędem wypadania zapłonu na drugim i w miarę normalnie jeździ pod obciążeniem , to pompka jest najprawdopodobniej sprawna :whistling:

A tylko przedostające się do szyny paliwowej spaliny powodują zakłócanie napełniania pompki paliwem , a to najbardziej jest odczuwalne właśnie na biegu jałowym :naughty:

Zamień pompki miejscami jak piszą koledzy wyżej i dopiero wszystko się wyjaśni :hi:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I wlasnie chyba tak zrobie. Gniazda nie sa zbyt wyrobione nie wiadomo jak. Kombinacje zeobilem tez z uszczelniaczami vo dalem ciut grubsze niz orginal. I takze nie ma mozliwosci ze cos sie dostaje nie w swoje miejsce. Narazie zobacze ta wtyczke. A pozniej zamienie je miejscami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I takze nie ma mozliwosci ze cos sie dostaje nie w swoje miejsce.

Żebyś się nie zdziwił, w tych motorach pompki się cały czas kiwają podczas pracy i stwierdzenie powyższe nie jest prawdziwe w większości tych silników :P . Spaliny przedostają się w większości z nich przez dolne uszczelnienie pompki , tylko że przy niewielkiej ilości objawia się to jako delikatne bujnięcia silnikiem co jakiś czas, a jak problem narasta i zaczyna brakować mechanizmu korekcji , to zaczyna telepać silnikiem na jałowym :whistling:

Pod obciążeniem wtryskiwana dawka wzrasta na tyle że zjawisko jest niezauważalne , ale w poprawie pracy silnika ma też swój udział wzrost ciśnienia paliwa wraz ze wzrostem obrotów silnika, które zmniejsza objętość pęcherzyków gazu w paliwie , poza tym czas wtrysku jest dużo dłuższy i pompka jest dużo dłużej bardzo silnie dociskana do powierzchni oporowej w głowicy , co sprzyja lepszemu uszczelnieniu :hi:

Jak chcesz się przekonać na własne oczy , to załóż przeźroczyste wężyki na dojściu i odpływie paliwa z tandempompy i organoleptycznie porównaj ilość gazów w jednym i drugim podczas pracy silnika :)

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narazie dzieki ale musze jeszcze wymienic czujnik walka rozrzadu G40 bo wywala bledy czujnik ma jutro przyjsc takze z zapalaniem bedzie lepiej. A pozniej wezme sie za wtryski. I tak jak kolega pisal wyzej 1cylinder jest od strony rozrzadu. I tak jak na vcds 12.12 pokazuje w drugim okienku ze korekcje ma +2.99 to jest 2cylinder tak od strony rozrzadu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, jak to jest drugie okienko od lewej , to dotyczy drugiego cylindra licząc od strony rozrządu :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie jest drugie okienko. Dobra dzieki juz wiem kturemu trzeba dupe skopac hhehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...