shin Opublikowano 6 Marca 2016 Opublikowano 6 Marca 2016 Witam. Od jakiegoś czasu mam problem ze swoim 1.9 afn 110 km. Polega on na tym, że auto zaczęło mi strasznie dymić zarówno przy uruchamianiu jak i przyśpieszaniu. Aby uruchomić zimny silnik przy obecnych temperaturach (od -5 do +5) muszę chwilę go kręcić. Po uruchomieniu z rury wydechowej wydobywa się chmura czarnego dymu, a na ziemi pod rurą zostaje plama "sadzy". Dodatkowo ostatnio zaraz po uruchomieniu zaczęły falować mi obroty silnika. Początkowo obroty wahały się w zakresie 900 - 1000 obrotów. Po około 2 - 3 tygodniach obroty skaczą od 700 - 1100. Falowanie znika po około 2 minutach i kilkukrotnym lekkim przygazowaniu. Dodatkowo gdy silnik jest zimny, przy jeździe na biegach od 1 do 3 auto nie przyśpiesza płynnie, tylko szarpie. Pedał gazu trzymam w stałej pozycji, a autem wyraźnie szarpie - jakby coś odcinało moc i zaraz wracała. Przy domu mam dosyć sporą górkę i ostatnio ledwo pod nią podjeżdżam. Problem z szarpaniem znika po przejechaniu kilku km. Przy przyśpieszaniu np. w czasie wyprzedzania zostawiam za sobą również chmurę dymu i z każdym dniem jest coraz gorzej. Ostatnio przez chmurę nie widziałem samochodu, który jechał za mną. Przy jednostajnej jeździe nie jest tak źle, ale i tak dymi bardziej niż wcześniej. Ktoś podpowie w czym może tkwić problem, lub co mam zrobić (jakie logi, co sprawdzić itp.) abyście mogli coś powiedzieć? Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Aby13 Opublikowano 6 Marca 2016 Opublikowano 6 Marca 2016 obstawilbym nastawnik w pompie .sprawdz ustawienie zaplonu i dawki ...dawka w granicach 2,8-4mg na wolnych i zaplon na vcds okolice wartosci 40 blok000 druga pozycja
Koralgol Opublikowano 6 Marca 2016 Opublikowano 6 Marca 2016 Na to moze się składać kilka czynników. Najlepiej vcds podpiąći odczytać błędy. Jeżeli problem z szarpaniem mija po rozgrzaniu silnika (przejechaniu kilku km) to być może czujnik temp robi bałagan.
shin Opublikowano 7 Marca 2016 Autor Opublikowano 7 Marca 2016 Dzięki za odpowiedzi. Podłącze vaga i zobaczymy co wyjdzie. obstawilbym nastawnik w pompie .sprawdz ustawienie zaplonu i dawki ...dawka w granicach 2,8-4mg na wolnych i zaplon na vcds okolice wartosci 40 blok000 druga pozycja Nastawnik w pompie - da się to ewentualnie jakoś wyczyścić / naprawić czy pompa do wymiany?
Aby13 Opublikowano 7 Marca 2016 Opublikowano 7 Marca 2016 da sie ... mozesz sprobowac bez dlubania ...podlacza sie taki srodek z liqui molly do pompy wtryskowej z pominieciem filtra i baku i pracuje tylko na nim . czasami pomaga ...
shin Opublikowano 21 Marca 2016 Autor Opublikowano 21 Marca 2016 (edytowane) W końcu ogarnąłem vcds. Poniżej zrzut z chyba najważniejszych grup - robione na postoju, na biegu jałowym. Nie miałem dzisiaj nikogo do logów dynamicznych - te postaram się zrobić wkrótce. Jeżeli dobrze się orientuje to przepływomierz źle działa, jest problem z wtryskami i nierówną pracą cylindrów (powiązana usterka?), zły kąt paliwa. Nie wiem co oznacza wartość 01 w grupie 018. Podpowie ktoś czy dobrze myślę? Czy może lepiej założyć temat w dziale VAG? Edytowane 21 Marca 2016 przez shin
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się