Gentleman Opublikowano 7 Marca 2016 Opublikowano 7 Marca 2016 Czesc, moze bedzie ktos w stanie nakierowac mnie, gdzie szukac, jak szukac przyczyny terkotania (chyba) w zawieszeniu? Diagnoza na stacji, na trzepakach reczna przez dwoch "mechanikow" nie wykazala nieprawidlowosci w wahaczach, drazkach itp. Przeguby takze w porzadku. Problem jest slyszalny glownie na kostce lub podobnego typu nierownosciach tylko i wylacznie podczas lekkiego skretu (mam wrazenie ze tylko w lewo). Moze cos jest poluzowane i skacze, tyrkocze, drga? Troche to takie na macanta spekulacje, ale moze ktos mial cos podobnego?
Bruuuum Opublikowano 8 Marca 2016 Opublikowano 8 Marca 2016 (edytowane) U mnie terkotanie na kostce, drobnych nierównościach, równych przejazdach kolejowych to były pierwsze objawy luzu na listwie przekładni kierowniczej (wyrobione zęby). Nie wykrywalne na szarpakach, ani ręcznie. Może, ale nie musi się łączyć ze stukaniem przy szybkim poruszaniu kierownicą. Jeśli to to i w porę ogarniesz to pewnie da radę jeszcze ją zregenerować. Edytowane 8 Marca 2016 przez Bruuuum
Gentleman Opublikowano 8 Marca 2016 Autor Opublikowano 8 Marca 2016 Jest to prawdopodobne, dodatkowy objaw, to taki, ze podczas krecenia przy zawracaniu itp, slychac takie stukanie/przeskakiwanie, jak by cos z jakiegos metalu przeskakiwalo. Jak moge ta listwe sprawdzic?
DARIO88 Opublikowano 8 Marca 2016 Opublikowano 8 Marca 2016 U mnie terkotanie na kostce, drobnych nierównościach, równych przejazdach kolejowych to były pierwsze objawy luzu na listwie przekładni kierowniczej (wyrobione zęby). Nie wykrywalne na szarpakach, ani ręcznie. Może, ale nie musi się łączyć ze stukaniem przy szybkim poruszaniu kierownicą. Jeśli to to i w porę ogarniesz to pewnie da radę jeszcze ją zregenerować. Miałem to samo i skończyło się na regeneracji maglownicy .
Bruuuum Opublikowano 8 Marca 2016 Opublikowano 8 Marca 2016 Jest to prawdopodobne, dodatkowy objaw, to taki, ze podczas krecenia przy zawracaniu itp, slychac takie stukanie/przeskakiwanie, jak by cos z jakiegos metalu przeskakiwalo. Jak moge ta listwe sprawdzic? Trzeba wyjąć przekładnie. Bierzesz dwa francuzy, jednym łapiesz drążek od kierownicy, drugim listwę, którą wysuwasz do oporu. Listwę trzymasz sztywno żeby się nie ruszyła i jeśli ruszając drugim francuzem słyszysz stuki/czujesz luz to wyrobiona listwa. Najlepiej to sprawdzać na imadle jeśli masz. W razie czego polecam regenerację lub wymiana na zregenerowaną za dopłatą. Jak kupisz używkę to trafisz taką samą, ja tak przerobiłem 3 maglownice szukając dobrej.
Gentleman Opublikowano 9 Marca 2016 Autor Opublikowano 9 Marca 2016 (edytowane) Jakich kosztow wypadalo by sie spodziewac przy regeneracji? Btw kiedys wrzucalem link do filmu obrazujacy te dziwne stukniecia, moze da sie to jakos powiazac z maglownica? https://www.youtube.com/embed/pdRs6aihZxY Edytowane 9 Marca 2016 przez Gentleman
Bruuuum Opublikowano 9 Marca 2016 Opublikowano 9 Marca 2016 (edytowane) Jakich kosztow wypadalo by sie spodziewac przy regeneracji? Btw kiedys wrzucalem link do filmu obrazujacy te dziwne stukniecia, moze da sie to jakos powiazac z maglownica? https://www.youtube.com/embed/pdRs6aihZxY Ja brałem zregenerowane ZF za 800 ze zwrotem 400 za swoją zużytą ZF. +demontaż/montaż, wymiana płynu i ustawienie geomterii 250zł. Jeżdzę już na niej kilka miesięcy i chodzi jak nowa, dodatkowo mam 2 lata gwarancji. Brałem ze Szczecina. Twoja pewnie będzie tańsza, bo ja mam z servotronikiem. Jak będziesz miał do wyboru ZF i koyo, to bierz ZF, solidniejsza budowa. Tylko uważaj żebyś nie pojechał do jakiegoś mirko-zakładu, który wyjmie Ci magiel, skręci mocno śrubę i powie, że zregenerowane, a stukać będzie tak samo. Edytowane 9 Marca 2016 przez Bruuuum
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się