Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 2.8 193ps]wymiana rozrzadu (help)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam prosbe do posiadaczy audi z tym motorem,a mianowicie czy ktos wymienial w nim rozrzad.

Chodzi mi mianowicie o:

-co wchodzi w sklad calego rozrzedu (jakie i ile rolek napinacz i.t.d) :question:

-jakie sa koszty czesci :question:

jezeli ktos moze to niech wkleji opis z ETKA tego rozrzadu bede bardzo wdzieczny :rolleyes:

Opublikowano

ja wymienialem caly rozrzad: rolka prowadzaca i napinajaca, pasek rozdzadu i alternatora i napinacz wyszlo mi za wszystko razem z robocizna 600 czy 650 zl.Podajzewam ze cenowo 2.6 i 2.8 rozkladaja sie raczej jednakowo...

Opublikowano

Silnik 2.8 AAH (zdaje mi się, że w ACK wymienia się te same elementy, ceny też powinny byc podobne).

Rozrząd wymieniany trzy miesiące temu.

1.Pasek Contitech-119zł (podobno bardzo dobre jakościowo są paski Gates'a, ale cen nie znam)

2.Rolka napinająca SKF-99zł

3.Rolka zwrotna (odwracająca) SKF-84zł

4.Pompa wody SKF-154zł

5.Termostat Wahler-64zł

6.Robocizna-0zł :rotfl: - chcesz miec pewnośc, że coś jest zrobione dobrze, zrób to sam :wink:

Pozdrawiam.

Opublikowano

A ja slyszalem ze motorki 2.6 i 2.8 174ps troche sie roznia od 2.8 193ps i ze cena rozrzadu tez jest inna :rolleyes:

Ale wielkie dzieki koledzy za info na ten temat,jak by ktos mial jakies konkretne informacje na temat tego motoru a dokladnie jego rozrzadu to serdecznie wyslucham :biggrin:

Co do pompy wody to wiedzialem ze sie wymienia ale zeby termostat to nie wiedzialem chyba ze kolega mial uszkodzomy i dlatego wymienil.

Jutro wybieram sie do serwisu zobaczymy jakie koszty oni przedstawia :cool: napweno bedzie :bicz: po wizycie zdam relacje :wink:

Opublikowano
Co do pompy wody to wiedzialem ze sie wymienia ale zeby termostat to nie wiedzialem chyba ze kolega mial uszkodzomy i dlatego wymienil.

Tak się składa, że termostat (który nie kosztuje w końcu tak wiele) jest w tych silnikach umieszczony w dośc nieszczęśliwym miejscu :wink: , i w przypadku jego późniejszej awarii i konieczności wymiany, wiąże się to z masą roboty i niepotrzebnymi kosztami (chyba, że potrafisz to zrobic samodzielnie, wtedy możesz zaryzykowac i nie wymieniac).

Jutro wybieram sie do serwisu zobaczymy jakie koszty oni przedstawia

Części kupowałem bez paragonu, tak więc może to miec jakis wpływ na cenę.

Co do cen w serwisie, to mogą Cię zaskoczyc :exclaim:

Opublikowano

A wiec tak odwiedzilem dzis serwis i ku zaskoczeniu za czesci nie powiedzieli az tak drogo 1370pln(kompletny rozrzad z pompa wody).Wlasnie sie zastanawiam nad wzieciem czesci z serwisu,co do wymiany to szokowe ceny maja 890pln :eek:

Podjechalem tez do znajomego ktory sprzedaje czesci i ma warsztat,powiedzial mi ze moze mi zalatwic kompletny rozrzed z pompa(podzespoly firm:BOSH,RUVILLE,SKF) za 700pln+przelozenie :lol: i co wy na to :question:

Znalazlem rowniez cos takiego na ALLEGRO :

http://www.allegro.pl/item166508164_rozrzad_2_4_2_7_2_8_v6_vw_skoda_audi_do_wk.html

prosze o jakies sugestie i podpowiedzi posiadaczy 2.8 193ps w tej sprawie,bo jak narazie widze to za duzo sie nie dowiedzialem(takie uroki tego forum jednym pomoze drugim nie) :twisted:

Opublikowano

pasek rozrzadu 228zł.

rolka napinacza rozrządu 248zł.

rolka prowadząca 144zł.

robocizna 292zł.

razem 912zł. :evil:

Opublikowano
pasek rozrzadu 228zł.

rolka napinacza rozrządu 248zł.

rolka prowadząca 144zł.

robocizna 292zł.

razem 912zł. :evil:

Rob a napinacza i pompy wody nie wymieniales(podobno sa dwa czy to prawda) :question: :question:

Opublikowano
pasek rozrzadu 228zł.

rolka napinacza rozrządu 248zł.

rolka prowadząca 144zł.

robocizna 292zł.

razem 912zł. :evil:

Rob a napinacza i pompy wody nie wymieniales(podobno sa dwa czy to prawda) :question: :question:

fachowcy tak zrobili robotę, że po dwóch latach jeżdżenia robiłem znowu rozrząd, z pod simeringów wywalalo olej na pasek :evil: za drugim podejściem wymieniłem simeringi

i pompę wody, ceny nie wiem bo przy okazji zrobilem inne rzeczy :wink:

Opublikowano
Silnik 2.8 AAH (zdaje mi się, że w ACK wymienia się te same elementy, ceny też powinny byc podobne).

Rozrząd wymieniany trzy miesiące temu.

1.Pasek Contitech-119zł (podobno bardzo dobre jakościowo są paski Gates'a, ale cen nie znam)

2.Rolka napinająca SKF-99zł

3.Rolka zwrotna (odwracająca) SKF-84zł

4.Pompa wody SKF-154zł

5.Termostat Wahler-64zł

6.Robocizna-0zł :rotfl: - chcesz miec pewnośc, że coś jest zrobione dobrze, zrób to sam :wink:

Pozdrawiam.

Oj Staniek... nie wiem jakie masz doświadczenie w tym temacie, ale proszę nie polecaj wymiany rozrządu komuś kto nie jest mechanikiem z jakimś tam doświadczeniem, bo moim zdaniem to po prostu głupota :bicz: Spoko, chcesz się pochwalić ,ze sam se zrobiłeś... :rolleyes: Moim skromnym zdaniem, to poważna czynność i trzeba wiedzieć co się robi, ale Staniek robi "kapitalkę na rowie" bo chce mieć pewność ,że będzie ok... :eek:

Opublikowano

A czy to prawda ze do wymiany rozrzadu trzeba rozebrac przod(odkrecic wzmocnienie przednie)czy to zalezy od zdolnosci mechanika. :question:

Opublikowano

Trzeba przynajmniej odsunąć, zobacz pod maskę, czy włożysz tam rękę. :wink:

Opublikowano
Oj Staniek... nie wiem jakie masz doświadczenie w tym temacie

Zgadzam się z tym co napisałeś.

proszę nie polecaj wymiany rozrządu komuś kto nie jest mechanikiem z jakimś tam doświadczeniem, bo moim zdaniem to po prostu głupota

Nie polecam, ani nie zmuszam, i jeżeli czytałeś uważnie wcześniejsze posty, to Dudi nie zamierza robic tego samodzielnie.

Spoko, chcesz się pochwalić ,ze sam se zrobiłeś...

Tak chciałem się pochwalic :exclaim:

Moim skromnym zdaniem, to poważna czynność i trzeba wiedzieć co się robi

Cały czas się z Tobą zgadzam.

ale Staniek robi "kapitalkę na rowie" bo chce mieć pewność ,że będzie ok...

Skąd wiesz jak Staniek robi kapitalkę :question: To też wywnioskowałeś z mojego postu :question: Jestem pod wrażeniem :exclaim:

A teraz mała konkluzja: Twój post wniósł do tematu tyle samo co mój obecny-czyli praktycznie nic :exclaim: chyba, że chciałeś zwrócic Dudiemu uwagę na to, że niefachowo wykonana wymiana rozrządu, przez osoby bez odpowiedniego zasobu wiedzy, może w konsekwencji doprowadzic do bardzo poważnej usterki i wyjątkowo kosztownej naprawy :exclaim:

Jeżeli to miałeś na myśli to po raz kolejny się z Tobą zgadzam :exclaim:

No i widzisz, wychodzi na to, że niegłupi z Ciebie chłopak, potrafisz doradzic, i o wielu rzeczach spore pojęcie masz :exclaim: Nie to co ja :frown:

A czy to prawda ze do wymiany rozrzadu trzeba rozebrac przod(odkrecic wzmocnienie przednie)

Bez tego się raczej nie obędzie, bo i wygodniej i szybciej zarazem.

Pozdrawiam!

Opublikowano

Dzieki Staniek za informacje widze ze temat nie jest ci obcy.Chcialbym jeszcze zeby mi ktos powiedzial co wchodzi dokladnie w sklad calego rozrzadu i co sie wymienia bo wadlug tego linku

http://www.allegro.pl/item166508164_rozrzad_2_4_2_7_2_8_v6_vw_skoda_audi_do_wk.html

jest pasek,2x rolka,2x napinacz,pompa wody(czyli 6 elementow). Bo znajomy ma mi zalatwic rozrzad tylko sa w tym jego komplecie 5 elementow.

I tu pytanie czy w jego zestawie czegos nie brakuje, czy moze sie czegos nie wymienia(moze jakas czesc jest dozywotnia :eek: ) :question:

Opublikowano

-pasek rozrządu

-pasek alternatora

-rolka prowadząca

-rolka napinająca

-pompa wody

-termostat

-napinacz

całość Sabat Lublin 900zł z promocyjnym rabatem

aha i jeszcze jedno polecam termostat ori przy pierwszym podejściu nie mieli , kupiłem zamiennik i było całkim nie halo (zero ciepełka w środku plus warjowanie temp 60-120 stopni).Jeśli masz sie nie drapać po głowie że czegoś nie wymieniłeś i przy tym stresować 900 zł i śpisz spokojnie :lol:

Opublikowano

No i już wszystko wiem :wink: ale jak to się mówi, lepiej późno niż wcale.

W ACK w skład napędu rozrządu wchodzą następujące elementy (notabene wszystkie są widoczne na zdjęciu z aukcji Allegro):

1.Pasek rozrządu,

2.Pompa wody,

3.Rolka zwrotna,

4.Rolka napinająca,

5.Napinacz hydrauliczny,

6.No i ten mały szajs-że to niby dźwignia napinająca=napinacz paska rozrządu na aukcji Allegro.

Tak więc do wymiany masz na bank sześc elementów, i ewentualnie termostat.

A wytlumaczy mi ktos dlaczego w zestawie tym http://www.allegro.pl/ite...audi_do_wk.html

sa jakies dwa napinacze

Jak się okazuje napinacz jest jeden tyle, że składa się z trzech elementów tj. rolki napinającej, dźwigni napinającej=napinacz paska rozrządu na aukcji Allegro, no i napinacza hydraulicznego.

Ps. Dudi miałeś jednak rację, że rozrząd w AAH i ACK nie do końca jest identyczny.

Pozdrawiam!

Opublikowano
6.No i ten mały szajs-że to niby dźwignia napinająca=napinacz paska rozrządu na aukcji Allegro.

A co masz na mysli pod pojeciem "szajs"-czy ze to z allegro jest do d*py :lol:

Opublikowano
A co masz na mysli pod pojeciem "szajs"-czy ze to z allegro jest do d*py

A tak jakoś nieprecyzyjnie się wyraziłem :wink: ten mały "szajs" (w ETCE nazywa się to "ramię napinacza") z Allegro nie może byc do d..y, bo niby, że to jest ori :exclaim: (albo inaczej-nie może byc do d..y pod warunkiem, że jest ori :twisted: )

Pozdrawiam!

Opublikowano

A wiec tak troche sie wszystko przeciaglo z tym rozrzadem :rolleyes: Dzis odebralem wlasnie czesci koszt za wszystko niecale 800pln,robocizna jeszcze nie wiem :cool: .Mechanik jest troche zawalony robota i autko wstawiam do niego w okolo czwartku.

Wstawiam zdjecie z potrzebnymi czesciami do ACK 2.8 v6 30V;

dsc04016rj2.jpg

[ Dodano: 12-03-2007, 20:44 ]

Auto odebralem juz piatek tylko czasu nie mialem wiec napisze co i jak :biggrin:

A wiec jak na zdjeciu widac caly rozrzad do 2.8 30v potrzebne jest;

-pasek

-rolka prowadzaca

-rolka napinajaca

-jakas tam dzwigienka (na zdjeciu pierwsza po lewej stronie)

-napinacz gazowy

-pompa wody

jeszcze wymienilem termostat bo w niedostepnym miejscu jest(a mnialem dobry) :twisted:

Koszt czesci to dokladnie 730pln a mechanik za wymiane wzia 150pln(znajomy robie u niego wswzystkie auta) :cool:

Auto ma przejechane 120tys i to byla pierwsza wymiana rozrzadu.Po wyjeciu wszystkich czesci i porownaniu ich z tymi co kupilem bardzo mile mnie zaskoczylo bo wszystkie byly orginalne(kupowalem w sklepie z czesciami tez u znajomego) :eek:

Nawet zrobilem zdjecie napinacza znaczek audi numery katalogowe i nazwy wszystko takie samo;

dsc04022lg0.jpg

Nie bylem pewny tylko do paska ale na tym co byl widac jeszcze bylo znaczek audi vw i napis GATES,tez wstawilem GATES-a wiec nawet pasek jest chyba taki jaki powinien byc :biggrin:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...