robert449 Opublikowano 13 Marca 2016 Opublikowano 13 Marca 2016 Witam, jako, że jest to moj pierwszy post na tym forum, możliwe, że pisze nie w tym dziale co trzeba. Ale do rzeczy, niedawno kupiłem audi a4 b6 1.9 tdi, oznaczenie silnika AWX.Auto jest po chipie na 170km. Auto kopci na biało/niebiesko, wszystko byłoby jasne gdyby brał olej albo płyn chłodniczy, ale nic z tych rzeczy. Zero ubytków. Kilka dni temu wymieniłem rozrząd, olej, i wszystkie możliwe filtry.Widziałem na forum dużo tematów tego typu ale żaden nie pasuje do mojego przypadku. Auto odpala bez problemu, i w sumie to nie zawsze tak kopci, nie ma reguły, a przynajmniej jej nie zauważyłem, mechanik mówił, że wszystko jest w porządku, podłączony pod VAG'a pokazał dwa błędy na przepływomierz powietrza i niską wartość doładowania, ale po ich usunięciu kilka dni temu już się nie pojawiają. Auto ma moc, i wszystko gra, oprócz tego dymienia. Czasami jak trochę szybciej się rozpędzam, to zostawia za sobą dosyć sporą chmurę. Ma ktoś jakieś pomysły co może być tego przyczyną?
Maciek0502 Opublikowano 13 Marca 2016 Opublikowano 13 Marca 2016 Ogólnikowe myśli o kolorze spalin: biały dym: albo mieszanka zbyt uboga w paliwo, albo woda w cylinder idzie. niebieski dym: olej jest spalany... Sprawdź szczelność przewodów oraz IC. Zrzuć dolną rurę od IC i zobacz ile tam jest oleju (zawsze będzie, tylko mało). Jeżeli będzie znaczna ilość oleju, sprawdź odmę i turbo- mogą się uszczelniacze kończyć Natapane z P8
lukasz51237 Opublikowano 13 Marca 2016 Opublikowano 13 Marca 2016 Ogólnikowe myśli o kolorze spalin: biały dym: albo mieszanka zbyt uboga w paliwo, albo woda w cylinder idzie. niebieski dym: olej jest spalany... Sprawdź szczelność przewodów oraz IC. Zrzuć dolną rurę od IC i zobacz ile tam jest oleju (zawsze będzie, tylko mało). Jeżeli będzie znaczna ilość oleju, sprawdź odmę i turbo- mogą się uszczelniacze kończyć Natapane z P8 czarny dym, za dużo paliwa względem powietrza
grzesiek25 Opublikowano 13 Marca 2016 Opublikowano 13 Marca 2016 (edytowane) ja bym też sprawdził zawór EGR może być zaklejony smołą wystarczyło by wyczyścić bez zbędnych kosztów Edytowane 13 Marca 2016 przez grzesiek25
robert449 Opublikowano 14 Marca 2016 Autor Opublikowano 14 Marca 2016 Witam jeszcze raz, dzięki za odpowiedzi. Postaram się w najbliższym czasie wszystko sprawdzić. Niestety, dzisiaj rano doszedł kolejny objaw, mianowicie przy delikatnym mrozie (około -2 stopnie) autko bardzo opornie odpalało. Kręcił chyba z 15 sekund zanim zaskoczył, to chyba nie jest normalne, nie? Świece zagrzałem dwa razy zanim podszedłem do odpalenia. Przy dodatniej temperaturze pali na "dotyk". Jak myślicie, może to być powiązane z tą białą chmurą? Jeśli tak, to czy zawęża to w jakiś sposób krąg poszukiwań usterki?
greg2505 Opublikowano 14 Marca 2016 Opublikowano 14 Marca 2016 sprawdź ,ewentualnie wymień świece żarowe ,możliwe że wszystkie masz padnięte ,dwukrotne grzanie świec nic nie daje ,jak wszystko gra jedno grzanie i pali od strzała
robert449 Opublikowano 14 Marca 2016 Autor Opublikowano 14 Marca 2016 Ok, świece to jedna z opcji. Są jeszcze jakieś inne możliwości? Mam zamiar dzisiaj podjechać do mechanika, więc dobrze by było gdybym go naprowadził na jakiś trop
greg2505 Opublikowano 14 Marca 2016 Opublikowano 14 Marca 2016 możesz po kolei wszystko posprawdzać pompki ,turbo,przepływka ,podpięcie kompa to tylko nie sprawdzenie błędów ,zrób logi może coś wyjdzie,mój poddymiał rano po odpaleniu ,po logach grupy 013 pompka na 4 cylindrze stała na +2,99 ,wymieniłem oringi na pompkach zamieniłem 3 z 4 ,po tej operacji dawka przeniosła się na 3 cylinder ,ale wartość spadła do +0,80 teraz z rana nie ma dymku
Maciek0502 Opublikowano 14 Marca 2016 Opublikowano 14 Marca 2016 A powiedz mi, coś ty ostatnio zatankował?
nik23 Opublikowano 14 Marca 2016 Opublikowano 14 Marca 2016 Raczej to jest problem zuszczelnieniami pd, log 13 23 to wykaże jezeli to. I loga grupy 004 zrób moze synchronizacja odbiega od normy.
robert449 Opublikowano 15 Marca 2016 Autor Opublikowano 15 Marca 2016 Tankuje zawsze na orlenie. Co prawda nie vervę ale myśle, że to w miarę pewne źródło. Poza tym wczoraj chciałem się trochę zabawić i przy 140 auto weszło w tryb awaryjny, po zgaszeniu i odpaleniu było ok. Czytałem gdzieś na forum, że to może po prostu turbo jest zasyfione? Orientuje się ktoś ile może kosztować czyszczenie? Kolejna sprawa jeśli to winususzczelniaczy pod PD, to ile wynosi koszt ewentualnej naprawy bądź wymiany?
nik23 Opublikowano 15 Marca 2016 Opublikowano 15 Marca 2016 (edytowane) Wymiana uszczelnień to od 150-300 zl za robote zależnie od regionu i mechanika, ale czasem lepiej dać więcej i mieć pewność ze gościu robi to dobrze i któryś raz z kolei a nie pierwszy, chociaż rutyna też potrafi zgubić, naprawde jest tam co popsuć. Koszt uszczelnień to około 30 zł+ Na jeden pompowtrysk oczywiście pompek mamy 4 Do tego pasuje wymienić srube mocującą pd koszt około 12 zł/ sztuka i też x4 Konektory we wetyczkach pd można podoginać w celu poprawy styku, uszczelka pokrywy zaworów zostaje stara i żeby jej przypadkiem całej silikonem nie wysmarowali bo widziałem i takich specjalistów. Elsa podaje ze w 4 miejscach sie smaruje malutkimi punktami (kolega z forum zwracal mi uwage na to) ja niesmaruje wcale i NIE cieknie, jeszcze nikt do mnie nie wrócił i nie kazał mi poprawiać ze cieknie. Edytowane 15 Marca 2016 przez nik23
robert449 Opublikowano 15 Marca 2016 Autor Opublikowano 15 Marca 2016 Witam ponownie, a więc tak, jeśli chodzi o tryb awaryjny i turbo, myślę, że może to być wina przepływomierza, parę razy mi wywaliło na niego błąd, pewnie będe musiał go wyczyścić albo wymienić. Tak czy tak, to dzisiaj konkretnie przedmuchałem turbo i ogólnie trochę poprzeciągałem autko i jak narazie nic się nie dzieje Kolejna sprawa to te dymienie. Moim zdaniem te spaliny śmierdzą trochę niedopalonym paliwem, więc może tak jak ktoś wcześniej pisał, za dużo powietrza względem paliwa. Czyli w takim przypadku nadal mogłoby chodzić o przepływomierz. Jednak chcąc wykluczyć pompowtryskiwacze, podłączyłem dziś audi pod kompa i sprawdziłem bloki 13, 23 i 004.Sprawdzałem Polskim Vagiem 4,9. Czytałem, że program lekko mówiąc nie jest idealny, ale z moim kablem inne jakoś nie chcą działać.No ale do rzeczy. Blok 13: na cylindrze #1: 107 #2: 100 #3: 151 #4: 152 Nie wiem w jakich jednostkach jest to podawane, ale gdzieś słyszałem, że trzeba postawić przecinek po pierwszej liczbie. Jeśli tak to chyba mieszczą się w normie. Ale czekam na wasze opinie w tej sprawie.Blok 004 (podaje tak jak pokazywało na vagu 4,9) 861 obr./min 7,9 przed GMP 141, 129 Kompletnie nie wiem w jaki sposób to interpretować Blok 23 (tutaj wartości jakby trochę zmienne) #1: od -3 do 6 #2: od -6 do 0 #3: od 2 do 6 #4: od -2 do -7Mówiąc szczerze, nie wiem jak się w ogóle za to zabrać. Więc liczę na waszą fachową pomoc Obecnie nie mam możliwości podpięcia pod jakiś lepszy program, na obecną chwilę muszę zadowolić się tym co mam
Wojtek16 Opublikowano 15 Marca 2016 Opublikowano 15 Marca 2016 Miałem taki sam problem jak Ty-niebieski dym Pod uwagę były brane zużyte uszczelniacze zaworów lub spalone świece.W moim przypadku winną okazała się spalona świeca,po wymianie problem znikł
robert449 Opublikowano 15 Marca 2016 Autor Opublikowano 15 Marca 2016 To mogłoby się zgadzać bo jak prędzej pisałem, słabo odpala z rana przy niższych temp.
Wojtek16 Opublikowano 15 Marca 2016 Opublikowano 15 Marca 2016 (edytowane) No więc właśnie,możliwe,że masz spalone więcej niż jedną i stąd problem z odpalaniem. Na Twoim miejscu zacząłbym od ich sprawdzenia Edytowane 15 Marca 2016 przez Wojtek16
robert449 Opublikowano 16 Marca 2016 Autor Opublikowano 16 Marca 2016 A czy ktoś mógłby mi chociaż trochę objaśnić te wartości z vaga które napisałem?
lukasz51237 Opublikowano 16 Marca 2016 Opublikowano 16 Marca 2016 No ale do rzeczy. Blok 13: na cylindrze #1: 107 #2: 100 #3: 151 #4: 152 Nie wiem w jakich jednostkach jest to podawane, ale gdzieś słyszałem, że trzeba postawić przecinek po pierwszej liczbie. Jeśli tak to chyba mieszczą się w normie. Ale czekam na wasze opinie w tej sprawie. Jeśli by dać przecinek po pierwszej cyfrze to korekcje masz bardzo słabe, ponadto powinny one być na minusie i na plusie, a ich suma powinna wynosić zero, z tych korekcji niczego się nie dowiemy. Blok 23 (tutaj wartości jakby trochę zmienne) #1: od -3 do 6 #2: od -6 do 0 #3: od 2 do 6 #4: od -2 do -7 BIPy były by ok Blok 004 (podaje tak jak pokazywało na vagu 4,9) 861 obr./min 7,9 przed GMP 141, 129 Kompletnie nie wiem w jaki sposób to interpretować Kąt synchronizacji 129? Nie wiem jak to zinterpretować. Jeśli jest 1,2 to nie jest źle ale lepiej jest ustawić na zero. Podsumowując ogarnij kogoś z porządnym oprogramowaniem, bo tutaj mamy czeski film.
robert449 Opublikowano 16 Marca 2016 Autor Opublikowano 16 Marca 2016 Tak też myślełem, zamówiłem dzisiaj jakiś lepszy kabel razem z programem, także myślę, że na dniach będę mógł coś więcej dodać. Poza tym przejechałem samochodem już 1500km i ubytków oleju czy płynu chłodniczego brak. Niby powinienem się cieszyć, ale ciągle w głowie mam skąd bierze się ta chmura za mną czasami Mam kilka typów:Zasyfiony przepływomierz. ( w weekend mam zamiar go wyciągnąć i sprawdzić) Coś z odmą ( chociaż tutaj nie bardzo wiem co by mogło być z nią nie tak ) Pozostałości oleju z przed regeneracji turbiny ( tutaj poprzedni właściciel działał, więc w sumie nie mam pewności co do regeneracji ) I co mnie najbardziej przeraża PD, chociaż dym który wylatuje z rury, śmierdzi raczej nieprzepalonym paliwem niż olejem, poza tym stany mam ok. po tych przejechanych kilometrach. Co o tym myślicie, czy te rzeczy mogły by byc przyczyną takiego dymienia?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się