lukasz51237 Opublikowano 16 Marca 2016 Opublikowano 16 Marca 2016 Ja bym posprawdzał dolot, poszukaj nieszczelności w okolicach turbo, bo to one często powodują dymienie.
robert449 Opublikowano 20 Marca 2016 Autor Opublikowano 20 Marca 2016 Cześć! Co do samego tematu dymienia, od wczoraj zaczął kopcić strasznie, zostawiał za sobą wręcz zasłonę dymną. Po sprawdzeniu stanu oleju, zonk. Ubyło. I to sporo.Więc moje pytanie teraz, czy waszym zdaniem turbina do regeneracji?Kolejna sprawa, podłączyłem w końcu audi pod kompa, program VCDS lite.I tak, Blok 13: cylinder #1: -0,56 #2: 0,56 #3: 0,68 #4:0,42 ( odczyt na ciepłym silniku, na zimnym pokazywało 2,99 na 1 cylindrze, -1,79 na 2 cylindrze, wtedy czuć było, że samochód tak jakby przerywa.)Blok 23: #1: -14,0 #2: -12 #3: 8,0 #4: -3,0Blok 004: 861 obr/min 0,0 ATDC 6,6 CF 1,7CFMoja prośba, objaśmi mi ktoś co jest z tymi wtryskami, czy wszystko jest ok, a jeśli nie, to co jest nie tak?
nik23 Opublikowano 20 Marca 2016 Opublikowano 20 Marca 2016 Wolałbym logi wklejone na vaglog.pl ale jak niema co sie lubi to od biedy bedzie i to chociaż pełnego obrazu pracy pompek mi to niedaje. Po pierwsze skoryguj kąt synchronizacji wałka rozrządu jest tu na forum na podstawie chyba silnika ajm jak to zrobić zasada jest ta sama. Co prawda 1.7 mieści sie w granicach normy ale jakoś wole jak tam jest -0.6/0.0 Po drugie masz uszczelnienia pd do wymiany
Maciek0502 Opublikowano 20 Marca 2016 Opublikowano 20 Marca 2016 (edytowane) robert449, sprawdź czy w dolocie jest dużo oleju. Zdejmij najlepiej rurę z filtra powietrza/ odmy/ turbiny- sprawdź czy masz dużo oleju w turbo, czy nie ma luzu na osi. Jeżeli tu będzie sucho i czysto to coś pod pokrywką się skończyło... Jak by nie było- dobry mechanik musi tam zajrzeć. Może się skończyć regeneracją turbiny (koszt ok. 1000 zł)- wtedy polecam mycie całego dolotu (rury, IC, czyszczenie EGR) oraz wypalenie/ wyczyszczenie kolektora spalinowego. Edytowane 20 Marca 2016 przez Maciek0502
lukasz51237 Opublikowano 20 Marca 2016 Opublikowano 20 Marca 2016 (edytowane) Zdejmij dolną rurę od IC i zobacz ile oleju wyleci. To rura która jest najniżej w układzie. Nawet jak turbo jest sprawne to wyleci co nieco, ale jeśli wyleci bardzo dużo tzn, że turbo puszcza. Edytowane 20 Marca 2016 przez lukasz51237
robert449 Opublikowano 20 Marca 2016 Autor Opublikowano 20 Marca 2016 Zrobiłem logi dynamiczne grupy 11 i 13 ( W tym mam jeden log w 11 grupie, kiedy samochód wchodzi w tryb awaryjny, więc moze się wyjaśni co jest z tą turniną, co? I jeszcze statyczną grupy 003 Problem w tym, że kompletnie nie wiem jak je interpretować, więc wklejam linki i liczę na wasze dobre serca 003: http://vaglog.pl/log_255101.html11: http://vaglog.pl/log_255102.html(z wejściem w tryb awaryjny gdzieś na końcu loga) 11: http://vaglog.pl/log_255100.html13: http://vaglog.pl/log_255099.html
nik23 Opublikowano 20 Marca 2016 Opublikowano 20 Marca 2016 (edytowane) 13: http://vaglog.pl/log_255099.html13 ma być statyczne na postoju nie dynamiczne chyba ze zle napisałeś?Korekcje pompek podwyższone, myśle ze na zimnym bedą wartości około 2, zrób sobie loga zaraz po odpaleniu i jezeli wartości bedą podchodziły pod 2 a po rozgrzaniu sie schodzą do 0,7/0,8 to masz uszczelnienia na pd do wymiany, poranne problemy z odpalaniem teżsą z tym związane i na 90% wymiana uszczelnień rozwiąze problem z porannym odpalaniem i siwo-niebieskim dymem zaraz po odpaleniu Egr niemasz zaślepionego? Coś z przepływką masz chyba nie tak. Jakie bledy w sterowniku po trybie awaryjnym? Edytowane 20 Marca 2016 przez nik23
robert449 Opublikowano 20 Marca 2016 Autor Opublikowano 20 Marca 2016 (edytowane) Tak,właśnie już wcześniej piasłem, że zaraz po odpaleniu na zimnym silniku wartości na 1 i 2 cylindrze są strasznie wysokie (2,99 i 1,73) Więc po wymianie uszczelnień problemy z odpalaniem i dymieniem powinny zniknąć? Czy to może być też powodem ubytku oleju?EGR'a nie mam zaślepionego.A jak sprawa z turbo i przepływomierzem? Wrzuciłem logi grupy 3 i 11.Nie wiem jak się za nie zabrać, więc wiadomo, czekam na opinie kogoś kto się na tym zna EDIT: A grupę 13 robiłem statycznie, tylko źle napisałem Edytowane 20 Marca 2016 przez robert449
nik23 Opublikowano 20 Marca 2016 Opublikowano 20 Marca 2016 Co do logów turbo to z dołu ladnie laduje po czym zaczyna przeładowywać troszke
lukasz51237 Opublikowano 20 Marca 2016 Opublikowano 20 Marca 2016 Tak,właśnie już wcześniej piasłem, że zaraz po odpaleniu na zimnym silniku wartości na 1 i 2 cylindrze są strasznie wysokie (2,99 i 1,73) Więc po wymianie uszczelnień problemy z odpalaniem i dymieniem powinny zniknąć? Czy to może być też powodem ubytku oleju? EGR'a nie mam zaślepionego. A jak sprawa z turbo i przepływomierzem? Wrzuciłem logi grupy 3 i 11. Nie wiem jak się za nie zabrać, więc wiadomo, czekam na opinie kogoś kto się na tym zna EDIT: A grupę 13 robiłem statycznie, tylko źle napisałem To, że masz prawdopodobnie do wymiany uszczelnienia pompek nie powinno mieć wpływu na duże zużycie oleju. Musisz sprawdzić ile masz oleju w dolocie w najniższym punkcie przy ic.
nik23 Opublikowano 20 Marca 2016 Opublikowano 20 Marca 2016 Tak,właśnie już wcześniej piasłem, że zaraz po odpaleniu na zimnym silniku wartości na 1 i 2 cylindrze są strasznie wysokie (2,99 i 1,73) Więc po wymianie uszczelnień problemy z odpalaniem i dymieniem powinny zniknąć? Czy to może być też powodem ubytku oleju?Tak po wymianie uszczelnień powinno być fajnie z odpalaniem, olej to raczej nie to.Uszczelnienia pd mogły by powodowac przybywanie oleju co jest bardzo groźne dla silnika ( moze sie zatrzeć)
robert449 Opublikowano 20 Marca 2016 Autor Opublikowano 20 Marca 2016 Co do logów turbo to z dołu ladnie laduje po czym zaczyna przeładowywać troszke Czyli zapieczone łopatki i czyszczenie? Tak,właśnie już wcześniej piasłem, że zaraz po odpaleniu na zimnym silniku wartości na 1 i 2 cylindrze są strasznie wysokie (2,99 i 1,73) Więc po wymianie uszczelnień problemy z odpalaniem i dymieniem powinny zniknąć? Czy to może być też powodem ubytku oleju? EGR'a nie mam zaślepionego. A jak sprawa z turbo i przepływomierzem? Wrzuciłem logi grupy 3 i 11. Nie wiem jak się za nie zabrać, więc wiadomo, czekam na opinie kogoś kto się na tym zna EDIT: A grupę 13 robiłem statycznie, tylko źle napisałem To, że masz prawdopodobnie do wymiany uszczelnienia pompek nie powinno mieć wpływu na duże zużycie oleju. Musisz sprawdzić ile masz oleju w dolocie w najniższym punkcie przy ic. Przypuśćmy, że jest tam sporo oleju, co by było za to odpowiedzialne? I jakie mogą być przyczyny ubytku oleju? Chodzi mi o takie powiedzmy, najbardziej kosztowne Jutro odstawiam samochód do mechanika, więc chciałbym zrobić sobie taki mały kosztorys ;D
nik23 Opublikowano 20 Marca 2016 Opublikowano 20 Marca 2016 To, że masz prawdopodobnie do wymiany uszczelnienia pompek nie powinno mieć wpływu na duże zużycie oleju. Musisz sprawdzić ile masz oleju w dolocie w najniższym punkcie przy ic. Na to popatrz co Łukasz pisze po tym stwierdzisz jak uszczelnienie w turbo sie ma, Przypuśćmy, że jest tam sporo oleju, co by było za to odpowiedzialne? I jakie mogą być przyczyny ubytku oleju? Chodzi mi o takie powiedzmy, najbardziej kosztowne Jutro odstawiam samochód do mechanika, więc chciałbym zrobić sobie taki mały kosztorys ;D Regeneracja turbiny tak +/- 1k
robert449 Opublikowano 20 Marca 2016 Autor Opublikowano 20 Marca 2016 Tak też myślałem, a koszt wymiany uszczelnień ile może mnie wynieść? Przypuszczając, że chciałbym wymienić wszystkie 4.
nik23 Opublikowano 20 Marca 2016 Opublikowano 20 Marca 2016 (edytowane) Popatrz. Czy kruciec nie luźny na vacum. Obejrzyj prace sztangi turbiny Tak też myślałem, a koszt wymiany uszczelnień ile może mnie wynieść? Przypuszczając, że chciałbym wymienić wszystkie 4.Zawsze wymienia sie 4 zeby już tam niezaglądać, koszt to 30+ zł/sztuke na 1pd to x4 sruba mocująca pd chyba 10+złx4 i robota 150-300Gdzie 150-200 to bardzo fajna cena apowyżej 300 to rozbój w biały dzień. Niedawaj do zadnego mechanika ze stodoły uszczelnienia pd to trudna i bardzo precyzyjna robota naprawde jest tam co zepsuć. Edytowane 20 Marca 2016 przez nik23
robert449 Opublikowano 22 Marca 2016 Autor Opublikowano 22 Marca 2016 (edytowane) Cześć!Jutro jadę wymienić uszelki pod pompkami, przy okazji ktoś kumaty obejrzy mi turbo fachowym okiem, bo ostatnio zaglądając pod spód zauważyłem że jest trochę oleju na dolocie powietrza przy samej turbince (przy samym wejściu rurki do dmuchawki)Mam jeszcze jedno pytanie do was, byłem wczoraj u znajomego mechanika, no i zauważył, że podczas pracy silnika z korka wlewu paliwa wydobywa się dymek/mgiełka, z resztą z bagnetu też. No i jego stwierdzenie, że wszystkie moje problemy z kopceniem i słabym odpalaniem wiążą się ze zużytymi, jak stwierdził, pierścieniami. Przeraża mnie to zwłaszcza, że nie mam aż takich funduszy, żeby robić remont silnika. Sam już nie wiem, czy takie dymienie z korka i bagnetu jest normalne, bo niektórzy piszą, że silniki z PD tak już mają. Powie mi ktoś czy w AWX jest to dopuszczalne?Dodam też, że z odmą jest wszystko ok. Edytowane 22 Marca 2016 przez robert449
lukasz51237 Opublikowano 23 Marca 2016 Opublikowano 23 Marca 2016 U mnie w AVF też dymi, znajomemu w Ajm też dymi. Zresztą silniki VP mają podobnie, każdy tdi ma jakiś tam lekki przedmuch, ale to nic groźnego, no chyba że leci Ci z bagnetu jak z komina po konklawe to może coś być na rzeczy. Nagraj filmik jak to kopci i wrzuć.
robert449 Opublikowano 23 Marca 2016 Autor Opublikowano 23 Marca 2016 Ok, dzisiaj albo jutro wstawię tu jakiś filmik. Dzisiaj jade wyregulowac pd i wymienic uszczelnienia.
wodz Opublikowano 23 Marca 2016 Opublikowano 23 Marca 2016 Zresztą silniki VP mają podobnie, każdy tdi ma jakiś tam lekki przedmuch Mi też troszkę dymi Zacznij od tego jak Ci kolega Nik23 podpowiada. Pozdrawiam i życzę szybkiego i bez stresowego usunięcia usterki.
nik23 Opublikowano 23 Marca 2016 Opublikowano 23 Marca 2016 (edytowane) Mam jeszcze jedno pytanie do was, byłem wczoraj u znajomego mechanika, no i zauważył, że podczas pracy silnika z korka wlewu paliwa wydobywa się dymek/mgiełka, z resztą z bagnetu też. No i jego stwierdzenie, że wszystkie moje problemy z kopceniem i słabym odpalaniem wiążą się ze zużytymi, jak stwierdził, pierścieniami Unikaj takich znajomych mechaników, dymienie z korka oleju jest normalne oczywiście w granicach normy ale jezeli sie boisz jedź na pomiar ciśnienia do mechanika nieduży koszt. A i jeszcze jedno "korka wlewu paliwa"? Jakby ci już z baku dymił to bym uważał zeby nie wybuchło:) To twoje ubywanie oleju mnie troche zastanawia jedź do mechanika na ten pomiar ciśnienia i przy okazji jakby był jakiś odbieg od normy to próbe olejową niech zrobi zeby wiedzieć czy pierścienie czy może coś z głowicą. Ubywanie oleju może być także związane z głowicą z uszczelniaczami zaworowymi ale może lepiej niebede ci za dużo pisał bo kręćka do głowy dostaniesz. Nieprzejmuj sie wymieñ uszczelnienia pd zmierz kompresje i lej ON i jeździj jak najwięcej Edytowane 23 Marca 2016 przez nik23
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się