M3I Opublikowano 24 Listopada 2008 Opublikowano 24 Listopada 2008 Witam , Mam problem z nierówną pracą silnika 2,8 30v. Przewody nowe NGK , świece nowe NGK . Przepustnica wyczyszczona i zaadaptowana. Instalacja gazowa 2 razy była regulowana i wg speców jest wszystko OK. Ostatnio na kompie nie było żadnych błedów. No i samochodzik po jeździe na gazie i na PB po pewnym czasie zaczyna nierówno pracować . W wydechu słyachć że co jakiś czas nie pali na jeden czy drugi gar. Albo po zatrzymaniu na biegu jałowym , po 5 sekundach obroty zaczynają skakać 600-1100 . To samo na gazie i na PB . Po zdjęciu klem z akumulatora na 15 minut i ponownym podłączeniu i zrobieniu ręcznej adaptacji jest OK . Silnik pracuje równo , brak skoków obrotów. Jednak za kilka/kilkanaście dni motyw znowu napewno powróci . Gdzie szukać problemu??[br]Dopisany: 24 Listopad 2008, 20:12_________________________________________________Instalacja DIEGO KME.
musti Opublikowano 24 Listopada 2008 Opublikowano 24 Listopada 2008 Tak myślę hmm... a parownik patrzyłaś koleżanko ? Może czas go wymienić i dlatego takie objawy się dzieją ?
Korzeń Opublikowano 24 Listopada 2008 Opublikowano 24 Listopada 2008 na 99% problem gazu. Ja bym zaadaptowal przepustnice na benzynie i nie ruszal kilka dni jezdzac tylko na benzynie. Najlepiej jakby wyjac bezpiecznik od gazu i nie korzystac z instalacji. Najprawdopodobniej masz zle dobrane wtryski lub zle wywiercone dysze w instalacji gazowej. Gazownicy zawsze mowia ze jest ok jak nie wiedza co zrobic. PS. uzupelnij w profilu informacje o Gazie. ps. Musti - ten kolega to Weronika Jeny. Weronika. Jestem pełny podziwu dla wiedzy o samochodach majac tyle lat co ja. Normalnie przeczytalem kilka Twoich postow i mi kopara opadla. To ja nawet nie wiem tyle. Szacunek
M3I Opublikowano 25 Listopada 2008 Autor Opublikowano 25 Listopada 2008 Tak myślę hmm... a parownik patrzyłeś koleżanko ? Może czas go wymienić i dlatego takie objawy się dzieją ? Parownik??? wydaje mi się że brak w instalacji takiego elementu .. Na instalacji zrobione jest około 20 -25 tys. Wtryski wkręcone w kolektor dosłownie zaraz przy cylindrach ( miałem kiedyś inne A4 2,8 30v , i tam wtryski były wkręcone około 10 cm wyżej) na 99% problem gazu. Ja bym zaadaptowal przepustnice na benzynie i nie ruszal kilka dni jezdzac tylko na benzynie. Najlepiej jakby wyjac bezpiecznik od gazu i nie korzystac z instalacji. Najprawdopodobniej masz zle dobrane wtryski lub zle wywiercone dysze w instalacji gazowej. [br]Dopisany: 25 Listopad 2008, 17:41_________________________________________________ Robiłem , adaptacje na benzynie . Instalacja wyłączona była przez kilka dni. Samochodzik śmigał bezproblemowo , idealnie . Po czym pojechałem na benzynie do Gazownika , aby ten ustawił mape wtrysku . Ustawił i mówi że jest dobrze. No fakt chodzi (-ł ) dobrze przez np 2-3 tygodnie. Po czym łapie chyba błędów i wówczas i na benzynie i na gazie zaczynają sie dziać cuda. ..ps. od zawsze interesowały mnie samochody :>
Korzeń Opublikowano 26 Listopada 2008 Opublikowano 26 Listopada 2008 Parownik czyli tzw. Reduktor musi byc. To jak samochod bez silnika Mam pomysł. Uzywasz gg?
wiissnia Opublikowano 26 Listopada 2008 Opublikowano 26 Listopada 2008 Jak dla mnie to wtryski gazowe przelewają na wolnych obrotach. Komp skraca czas wtrysku co by mieszanka nie była za bogata, wtedy czasy wtrysku są bardzo krótkie, wtryski benzynowe i gazowe nie wyrabiają się i stąd falowanie obrotów. Parownik na 100% jest, wszystkie sekwencje mają parowniki. Parownika nie ma wtrysk gazu w fazie ciekłej.
M3I Opublikowano 26 Listopada 2008 Autor Opublikowano 26 Listopada 2008 Parownik czyli tzw. Reduktor musi byc. To jak samochod bez silnika Mam pomysł. Uzywasz gg? używam GG . nr 1155035 Jak dla mnie to wtryski gazowe przelewają na wolnych obrotach. Komp skraca czas wtrysku co by mieszanka nie była za bogata, wtedy czasy wtrysku są bardzo krótkie, wtryski benzynowe i gazowe nie wyrabiają się i stąd falowanie obrotów. Parownik na 100% jest, wszystkie sekwencje mają parowniki. Parownika nie ma wtrysk gazu w fazie ciekłej. Faktycznie ostatnio jak byłem na regulacji gazu to na obrotach do 2 tys mieszanka byłą zbyt bogata. Efekt był taki że gdy odpuściło się pedał gazu przy np 3 tys obrotów i silnik zwalniał , nagle przy 2 tys i potem przy około 1,2 tys były takie lekkie szarpnięcia do przodu. Po tym jak skorygowali mape w tym przedziale obrotów i zubożyli miesznake poszarpywania przy zejściach praktycznie zanikły . Czy w związku z tym jeszcze raz mam jechać do nich żeby jeszcze przykręcili go na wolnych obrotach? [br]Dopisany: 26 Listopad 2008, 18:40_________________________________________________ Po tym jak mi przykręcili na wolnych obrotach spalanie spadło. Trasą E7 do Gdańska i powrót . średenio spalił 10 litrów gazu ( 4 osoby , powrót sam. I prędkości od 100-160) .
wiissnia Opublikowano 26 Listopada 2008 Opublikowano 26 Listopada 2008 Gaz masz na gwarancji?? Bo jeśli tak to niech oni rzeźbią. Jeśli nie to spróbuję Ci coś doradzić (sam gazowałem swoje ALG i trochę perypetii przeszedłem z gazem)
M3I Opublikowano 26 Listopada 2008 Autor Opublikowano 26 Listopada 2008 NIee , gdyby była gwarancja to bym gnębił gazowników . Miałem kiedyś A4 98 z ALG i identyczną instalacje Jak teraz w ACK. Dokładnie wszystko to samo. I tam w ALG oprucz podobnego efektu poszarpywania podczas jazdy po odpuszczeniu gazu NIE BYŁO WIĘCEJ PROBLEMÓW. poradź co możesz . Bo już powoli mam dość tej zabawy .
wiissnia Opublikowano 26 Listopada 2008 Opublikowano 26 Listopada 2008 NIee , gdyby była gwarancja to bym gnębił gazowników . Miałem kiedyś A4 98 z ALG i identyczną instalacje Jak teraz w ACK. Dokładnie wszystko to samo. I tam w ALG oprucz podobnego efektu poszarpywania podczas jazdy po odpuszczeniu gazu NIE BYŁO WIĘCEJ PROBLEMÓW. poradź co możesz . Bo już powoli mam dość tej zabawy . Gdy u mnie się tak zrobiło jak u Ciebie to właśni wtryski gazowe mi przelewały. Komp skracał dawkę i obroty szalały. Jeśli wcześniej było dobrze to proponuję wyciągnąć szyny wtryskowe i dać je do kalibracji, możliwe że gumki się wystukały, ewentualnie zasyfiły. Dysze raczej powinny być ok. Szarpanie przy odpuszczeniu gazu to bardzo często wina "wąskiego" gardła w podciśnieniu do parownika. Czasem trzeba zwiększyć średnicę wkrętki w kolektor, ewentualnie tego cycka przy parowniku gdzie podpięte jest podciśnienie. Załóż filtr fazy lotnej typu MATRIX duży czarny z wymiennym wkładem i koniec syfu w szynach (wiem to z autopsji).
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się