Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Avant by Nowak


Nowak50

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :)

Stałem się szczęśliwym posiadaczem Audi A4 B6 1.9 TDI PD 131km AWX z 02.2002r. Auto kupione w lipcu 2015 z przebiegiem 222tys. Km. Po śladach użytkowania widać że auto służyło rodzinnie, dzieci dały o sobie znać. Aktualnie zrobiłem nim 12tyś. Km i nie było problemów z eksploatacją. Po zakupie był wymieniony olej na Motula i filtry Boscha oraz termostat z czujnikiem temperatury. Rozrządu nie miałem potrzeby wymieniać gdyż był robiony w ASO. Na sezon letni posiadam oponki Dunlop Sport BluResponse a na zimę Goodyear UltraGrip8.

Wyposażenie:

klimatyzacja dwustrefowa

podgrzewane i elektryczne lusterka

elektryczne szyby x4

Alufelgi 15'

6x poduszek powietrznych

podłokietnik x2,przód podświetlony

domykanie szyb z kluczyka

pakiet chrom

3-ramienna skórzana kierownica

pełny pakiet oświetlenia z ambiente

Plany:

Podniesienie mocy

Większe hamulce z przodu i z tyłu

Usunięcie katalizatora

Układ wydechowy od 2.5tdi

Oklejenie dekorów folią 3M

Podświetlenie dekorów z osobnym włącznikiem

Regeneracja przycisków

Pranie tapicerki [Zrobione]

Usunięcie skrzypienia plastików klapy

Naprawa zamka klapy (nie zawsze zamknie się za pierwszym razem)

Wycieraczki aero + wycieraczka z tyłu + spryskiwacze mgiełkowe

Czujniki cofania Valeo lub ori

Nagłośnienie bose + wyciszenie drzwi

Dorobienie kompletu kluczyków

Składanie lusterek

Naprawa kompresora klimatyzacji

Pełny FIS

49648e85fddf.jpg

Pozdrawiam :)

Edytowane przez Nowak50
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koniecznie w dół i jakies koło..:) od tego bym zaczął :) ogólnie ładna a4 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze wzgledu na polskie drogi wolałbym zostać przy serii :-)

Jeszcze mam pytanie dotyczące modułu komfortu a mianowicie czy można określić na podstawie mojego wyposażenia bo nie mam jak podłączyć do Vag'a

Wczoraj wpadł oto taki zestaw

02f112110fdb.jpg

Jakiś czas temu wyprałem całe wnętrze a oto efekty pracy

f9b43ac7fe57.jpg

595228779252.jpg

ee2860832bc3.jpg

b1633dac075a.jpg

2e04caf21629.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem zamiar zrobić pełną regeneracje przycisków razem z tunelem ale pogoda nie dopisała już podczas prania tapicerki i musze odłożyć to na wiosnę. Niestety nie mam garazu żeby zrobić to jeszcze w tym roku

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czas na małą aktualizacje tematu

W tym roku wpadł zestaw świec żarowych BERU od kolegi @dzik 

6fbc1508bc82.jpg

dodatkowo wpadły oryginalne ramiona pod aero przód + tył z q5 i tu znowu kolega @dzik spisał się na medal 

bdd03490ebd9.jpg

367a40e4b2ef.jpg

370d9c66bfe5.jpg

Długo nie nacieszyłem się tylnią wycieraczką bo los tak chciał ze silniczek padł ale szybka akcja i od kolegi z forum trafiła się dobra sztuka :)

No i po ostatniej trasie niedaleko domu pękła rurka bagnetu i cały silnik zasyfiony od oleju, na szczęście wożę olej ze sobą i jakoś dojechałem. Poszedłem za ciosem i postanowiłem wymienić wszystkie wężyki podciśnienia, wyczyścić cały układ dolotowy oraz wymienić egr trafiła mi się używka w dobrym stanie, wszystkie uszczelnienia zamówiłem w aso. 

c43aec0994c2.jpg

Przewody o średnicach 3,2mm oraz 4mm 

8292cb799984.jpg

Po rozkręceniu wszystkiego ukazał się nagar grubości około 3mm więc chyba tak źle nie było. Rury dolotu były pokryte mgiełką z oleju a z IC wyleciało z 30 ml oleju. Tutaj fotki z pracy

 c16a3c07a9c9.jpg

8399c3ad4861.jpg

cd57f40cfc71.jpg

d148fa3ab126.jpg

45b29b8de72e.jpg

def87da57986.jpg

14963d8f0695.jpg

376fdb2717d8.jpg

78aec0f7e850.jpg

201261057883.jpg

Przy okazji sprawdziłem turbinke i nie ma żadnego luzu wzdłużnego i minimalny, ledwo wyczuwalny luz poprzeczny 

aa225eec6049.jpg

Następnie silnik od góry i dołu został wymyty 

483dc541d4ac.jpg

d72187a614f0.jpg

0dedd991b736.jpg

Na koniec wpadła wymiana oleju wraz ze wszystkimi filtrami od kolegi @dzik

51aa61b401c0.jpg

Dodatkowo kilka dni temu kupiłem dwa komplety żarówek Tungsram megalight ultra 120 i wziąłem się za wyczyszczenie lamp od środka i soczewek przy pomocy IPA i wody demineralizowanej ale niestety chrom wokół soczewki miejscami zszedł a odbłyśniki posiadają pierwsze oznaki wypalenia tzn takie male punkty się na nich porobiły i teraz nie wiem czy regenerować czy pójść jeszcze dalej i przerobić lampy na bihalogen na soczewce hella 3. Może pomożecie podjąć decyzje i może ktoś wie jak to świeci. Tak to na dzień dzisiejszy świeci 

980448df4999.jpg

Moim zdaniem warto było poświecić czas i nerwy na cały ten zabieg bo silnik ma teraz lepsza kulturę pracy i chętniej wkręca się na obroty:D:D

 

Panowie macie może pomysł jak dorobić te trzpienie mocujące pokrywę silnika ? 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odbłyśniki  do wymiany. Skontaktuj się z QWERTY na forum , on zajmuje się profesjonalnie regeneracją lamp. Zapoda bihalogen i będzie o wiele lepiej :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już się z nim kontaktowałem ale nie wiem czy różnica w świetle jest warta inwestowania w lampy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:hi:polecamy się i niech graty służą :)

Wieśka Tico nie ma szans :P

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prace idą w dobrym kierunku :thumbup1:, stan techniczny to dla mnie podstawa - najpierw ma jeździć, potem wyglądać ;) 

Trochę masz czarny ten wirnik po stronie zimnej, możliwe, że lekko popuszcza... luz poprzeczny i tak kasuje się samoczynnie po odpowiednim ciśnieniu oleju w turbo... Wtedy ośka pracuje na tzw. poduszce olejowej ;) Ważne ze wzdłużnego nie ma... 

Te węże z tymi zielonymi uszczelniaczami, to im nie wyszły niestety... z czasem się robią luzy i przez to puszczają olej, ja zrobiłem teraz u siebie mały patent i będę testował czy się sprawdzi z usztywnieniem tych połączeń... 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kamil-vag napisał:

Prace idą w dobrym kierunku :thumbup1:, stan techniczny to dla mnie podstawa - najpierw ma jeździć, potem wyglądać ;) 

Trochę masz czarny ten wirnik po stronie zimnej, możliwe, że lekko popuszcza... luz poprzeczny i tak kasuje się samoczynnie po odpowiednim ciśnieniu oleju w turbo... Wtedy ośka pracuje na tzw. poduszce olejowej ;) Ważne ze wzdłużnego nie ma... 

Te węże z tymi zielonymi uszczelniaczami, to im nie wyszły niestety... z czasem się robią luzy i przez to puszczają olej, ja zrobiłem teraz u siebie mały patent i będę testował czy się sprawdzi z usztywnieniem tych połączeń... 

 

Daj znać czy się to sprawdziło :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, kamil-vag napisał:

Te węże z tymi zielonymi uszczelniaczami, to im nie wyszły niestety... z czasem się robią luzy i przez to puszczają olej, ja zrobiłem teraz u siebie mały patent i będę testował czy się sprawdzi z usztywnieniem tych połączeń... 

No trochę im nie wyszło pomimo ze uszczelniacze wymienione na nowe z aso to i tak jedno połączenie podczas jazdy się rozsuwa na jakieś 2mm 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...