Skocz do zawartości
IGNOROWANY

zmiana kodowania ECU przekodowanie ostatnia cyfra


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam,

mam prośbę czy ktoś wie jak wygląda sprawa przekodowania ECU,czy jest to w ogóle możliwe,

a mianowicie rozchodzi się o ABS,chciałbym zmienić ostatnią cyfrę w moim kodowaniu 02013 napęd quattro,manual,bez ESP na 02015 z ESP .

co by się stało gdybym zamienił kodowanie na 02012 na napęd przedni,manual ESP obojętne

Opublikowano

Jak będzie nie takie kodowanie to będą błędy w Ecu i w Esp/ABS

A po co chcesz zmieniać te kodowania? Oczywiście sterownik może być nie do przekodowania bo niektóre wychodziły pod konkretną konfigurację.

Opublikowano

witam ponownie,

udało mi się zmienić kodowanie z 02013 na 02015 to jest na abs z ESP a dlatego chcę zmienić to kodowanie bo mam dostęp do sterownika z ESP natomiast sterownik bez ESP jest 5 krotnie droższy i ciężko go dostać,

ECU przyjął te kodowanie,zobaczę co będzie dalej po zmianie sterownika ABSu,

tak z ciekawości to co to za opcje ostatnia cyfra kodowania 7 i 8

pod 8 jest post shift

tak mi pokazał dymek z VCDL

Opublikowano

Hm..podaj numer sterownika tego ktorego teraz masz

Opublikowano

0273004284 pompa z literką A,

mam dostęp do sterownika 0273004286 lub ze Skody ,Passta 3B0 614 111 z ESP,

Opublikowano

Tylko że sterownik ABS do auta z ESP jest jakby w tandemie że sterownikiem ESP ( taki tryb SLAVE ) i nie ruszy samodzielnie

Opublikowano (edytowane)

no bo ja chcę żeby to działało w tandemie ABS razem z ESP,to wszystko jest w jednej aluminiowej obudowie,

jak to ugryźć?

na razie przekodowałem ecu,a na sterownik muszę poczekać nawet kilka dni więc narazi to teoretyczne rozważania

Edytowane przez Norbert_lux
Opublikowano

W systemie Bosch 5.3 sterownik ESP jest w kabinie , a sterownik na pompie wykonuje jego polecenia.

Dopiero w systemie Bosch 5.7 wszystko jest razem na pompie ABS w jednej obudowie.

Opublikowano (edytowane)

dziękuję za podpowiedź,

a w sprawie tego kodowania to ostatnia cyfra z pięciu czyli xxxx? może być od 1-8 ale różne fora podają że 1-3 lub 1-5,

nie znam tych dwóch ostatnich opcji 7 i 8,czego one dotyczą?

to może ujmę temat inaczej gdy kupiłem auto z Niemiec to było wyposażone w zepsuty sterownik 0273004284,

czy mogę zamontować sterownik 0273004283 ?

Edytowane przez Norbert_lux
Opublikowano

sprawdziłem to co chcesz zrobić i.... nie da rady

masz teraz pompę - 0273004284 8E0614111A - brak CAN , komunikacja z ECU po osobnych przewodach , masz tylko EDL bo w Quattro nie było ASR

Jedyny zamiennik wychodzi że to pompa 8E0614111E

to co chcesz założyć czyli 0273004284 3B0614111 / 8E0614111H - to sterownik z CAN , i jest to wersja ABS/EDL/ASR ( nie żaden ESP )

Nie zagada to w żaden sposób z twoim ECU , będzie wymagana zmiana pinologi itd......

Opublikowano

no dobra a sterownik 0273004283,ma taką samą ilość pinów i co też nie podejdzie?

były pompy z litrką P i M też z taką samą liczbą pinów,

z VW LT oaz sprinter to już na bank nie zagada(wnioskując z Twojego zapewnienia) ,tam jest 0273004311 ASR ,

znalazłem ten sterownik ESP o którym wspominałeś

http://allegro.pl/modul-sterownik-esp-passat-b5-audi-a4-8e0907637a-i5944747456.html

to chyba ten nie?

obecnie mam wstawiony sterownik z merivy,to kontrolki mi zgasły i mam komunikację z airbagiem,(bo zepsuty ABS odcina komunikację z jakimiś innymi sterownikami)ale gdy robię test na śliskiej nawierzchni to koła się i tak blokują a gdy wbijam wsteczny to wyskakuje czerwony wykrzyknik,ale tak poza tym jest ok,

tak z ciekawości zapytam,co znaczy że sprawdziłeś ? mam na myśli że nie montowałeś tego fizycznie chyba

przypuszczam że jestem niejedyny który walczy z tym przeklętym ABSem,

swoją drogą to idiotyczne rozwiązanie w tym modelu bo sterownik jest na 12 elektrozaworów a ESP i tak nie ma,

Opublikowano

Sprawdzalem po tym co jaki sterownik ma i był przygotowany , ilość pinów może być ta sama ale jedne mają can inne nie...przy quattro na innych pinach są czujniki kół itd.

Nie fizycznie tak nie kombinowałem , ale skoro masz taki dostęp do różnych sterowników to próbuj. Chciałem tylko żebyś nie narażał się na koszty.

Ten link co wrzuciłeś to czujnik przyspieszenia kątowego , jest zawsze pod kanapą tylną.

Opublikowano

dzięki za podpowiedzi,pomoc nieoceniona,

no to jedyne co mi się udało wskórać to że kontrolki mi nie mrygają po oczach na tym sterowniku od Merivy,

ale działania ABSu brak,

no nic pozostaje czekać na okazję kiedy mi wpadnie pompa z literką A lub E albo sterownik z końcówką 284,

Opublikowano (edytowane)

One tylko quattro były , w a6 c5 też.

Poszukam potem i wrzucę linka do tematu z a6klub - jeśli dobrze pamiętam kolegą miał włożoną inną pompę i zrobiony jakiś mostek między pinami i chodziło

Edytowane przez Banan
Opublikowano (edytowane)

fajnie by było,na innym forum właśnie pisałem czy jakiś magik ma jakiś pomysł w mojej sprawie,chyba na forum A6,ale nikt jak dotąd nic nie wymyślił,

znalazłem na OLX pompę z literką A ale sterownik nie był 284 więc wydało mi się to podejrzane,

można się jeszcze pokusić szukać w 4motion i syncro,

w Renault 4x4 też była Bosch 5.3 z końcówką numeru chyba 662 ale, i tu uwaga ,nawet można je dostać za 1/10 ceny tego z końcówką 284 tylko co z tego jak nie ma pewności że to zagada.

tych 3B0 614 111 jest na szrotach dużo więcej i w przyzwoitych cenach ,

myślałem też nad taką opcją żeby jakoś oszukać komputer i w kodowaniu ostatnią cyfrę dać 2 wtedy ECU będzie traktować auto jak z napędem tylko na przód ale nie wiem jak to wpłynie na całość,

co o tym myślisz?

Edytowane przez Norbert_lux
Opublikowano

witam ponownie w temacie abs,

zdobyłem niby właściwy sterownik,ale po zamontowaniu i podłączeniu wyskakuje błąd abs 65535 memory error coś takiego,

czy to poważne?

jakie jest zdanie forumowiczów?

Opublikowano

Kodowanie ABS prawidłowe? Chyba sterownik do d...

Opublikowano (edytowane)

no właśnie chciałem o tym pisać bo nie mogę się zalogować,nie wiem z jakiego auta pochodzi ten sterownik,a login to kombinacja cyfr w zależności od modelu,

więc mam dwa pomysły 1.aby zmienić kodowanie,co będzie trudne o ile w ogóle możliwe,a nawet jeśli się uda to nie wiadomo czy to jest przyczyną tego błędu,

2.na stronie ross-techa doczytałem się że przyczyną takiego błędu może być nieszczelność,nie wiem jaka,ale faktycznie sterownik ma uszczelkę silikonową,

ale co gorsze w mim sterowniku w dolnej części jest dziura w obudowie,uszkodzenie,jak się nalewa wody do spryskiwaczy to można zalać sterownik bo sąsiadują ze sobą ,

acha i trzecie rozwiązanie ,dalsze poszukiwanie właściwego i dobrego sterownika,na obecną chwilę jestem szczęśliwym posiadaczem trzech identycznie wyglądających pomp abs a koła się blokują jak się blokowały

no i przyszło mi jeszcze do głowy flaszowanie,

gdzieś czytałem że takie moduły się flasc**je

Edytowane przez Norbert_lux
Opublikowano

Loginu w przypadku ABS nie ma , A i E są niekodowalne na 99% - teraz mi się przypomniało.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...