giovanideo Opublikowano 24 Marca 2016 Opublikowano 24 Marca 2016 Witam. Od wczorajszego wieczora silnik stracił moc i chodzi na 3 cylindry, strasznie szarpie. Zdjąłem pokrywę maskującą i po kolei odłączałem wtyczki od cewek. Przy 1, 2 i 3 cylindrze silnik zaczynał się jeszcze bardziej telepać, więc tam wszystko jest ok. Przy 4 cylindrze nie było różnicy, więc tam jest uszkodzenie. Od razu wymieniłem wszystkie 4 świece na NGK PFR6Q. Nie pomogło. Zamieniłem więc cewkę 4 cylindra z pierwszym i dalej czwarty cylinder nie ma iskry! Wygląda na to, że po prostu nie ma prądu w kablu idącym do czwartej cewki. Czy to możliwe? Sprawdziłem na zewnątrz świecę z czwartego cylindra (dotykając do masy)i nie było iskry a na pozostałych cylindrach była, przy stosowaniu tej samej cewki. Ktoś miał podobny przypadek? Skąd biegnie prąd do cewek? Dodam, że na VAG występuje sporadyczny błąd 16705 - czujnik G28 - nietypowa wartość, ale ten błąd wskakuje już od roku czasu. Pomocy!
liquid8p Opublikowano 24 Marca 2016 Opublikowano 24 Marca 2016 A może zawór w głowicy się wypalił. Od razu po odpaleniu telepie ci silnikiem i nie ma mocy?
giovanideo Opublikowano 24 Marca 2016 Autor Opublikowano 24 Marca 2016 Od razu telepie i cały czas. Ale nie ma iskry na 100%. Wziąłem jedną cewkę ze świecą i podłączałem po kolei do wtyczek a świecę do masy. Na 4 cylindrze nie było iskry a na pozostałych była.
liquid8p Opublikowano 24 Marca 2016 Opublikowano 24 Marca 2016 U mnie jest błąd na 3 cylindrze i również podmieniałem cewki i na 3 cylindrze nie było żadnej reakcji, tak jakby nie było iskry. Sprawdzałem to nową cewką, świece też są nowe i po sprawdzeniu kompresji na 3 garze przycinało się, a więc zawór nie pracuje tak jak powinien.
giovanideo Opublikowano 24 Marca 2016 Autor Opublikowano 24 Marca 2016 Można jakoś samemu sprawdzić czy zawory działają poprawnie? Wzrokowo da się to ocenić po zdjęciu pokrywy zaworów? Czy konieczny jest pomiar kompresji przyrządem?
liquid8p Opublikowano 24 Marca 2016 Opublikowano 24 Marca 2016 Ja myślę że warto sprawdzić kompresję, dużo to nie kosztuje 40/50zł. Wiele ona powie o stanie silnika. Wzrokowo pewnie mechanik też oceni zawory w głowicy, ale kompresją można to sprawdzić bez rozbierania górnej części silnika. U mnie kompresja przycinała się na 2 barach, potem na 6 i dobijało do końca. Jak kompresja pokaże zero, to znaczy że zawór wypalony.
giovanideo Opublikowano 24 Marca 2016 Autor Opublikowano 24 Marca 2016 Dla pewności postaram się jutro zrobić pomiar kompresji. Ale może ktoś ma jeszcze coś podpowie? Głównie w temacie: skąd leci prąd do złączek cewek? Chciałbym sprawdzić całą drogę tego prądu, przeczyścić styki a nie chcę pruć wiązki, żeby szukać po kablu. Znalazłem na forum jeszcze jeden trop: moduł wzmacniania zapłonu. Ten w okolicy filtra powietrza. Też go sprawdzę. Pamiętam jak kiedyś nie wiedziałem co to jest i zdziwiłem się, że jak go odkręciłem to silnik momentalnie gasnął.
House Opublikowano 24 Marca 2016 Opublikowano 24 Marca 2016 Jak wygladała świeca na ostatnim cylindrze? Była zalana olejem lub benzyną? Porównywałeś ją z innymi świecami?
giovanideo Opublikowano 24 Marca 2016 Autor Opublikowano 24 Marca 2016 Świece na pracujących cylindrach miały czarny osad ale końcówki elektrod były szare od iskry. Czwarta świeca miała taki sam osad ale jednolicie czarny, bez zmian w miejscu gdzie normalnie przeskakuje iskra. Była lekko wilgotna, ale nie od oleju.
kresek Opublikowano 24 Marca 2016 Opublikowano 24 Marca 2016 moduł wzmacniania zapłonu Bardzo dobry trop. Wymień i spokój
giovanideo Opublikowano 24 Marca 2016 Autor Opublikowano 24 Marca 2016 W książce "Sam naprawiam" znalazłem sposób jak sprawdzić moduł i stronę pierwotną zasilania przy pomocy próbówki elektrycznej z diodą świecącą i miernika. Jutro posprawdzam wszystko i napiszę jaki jest efekt.
House Opublikowano 24 Marca 2016 Opublikowano 24 Marca 2016 No to jeśli świeca była mokra, to znaczy, że nie jest to wina kompresji ani zaworu tylko tak jak w pierwszym przypadku napisałeś brak iskry wiesz przynajmniej gdzie szukać.
giovanideo Opublikowano 25 Marca 2016 Autor Opublikowano 25 Marca 2016 Dzięki za dzisiejsze podpowiedzi. Dam znać jak coś będę wiedział. Dzisiaj robiłem sprawdzenie układu zapłonowego według instrukcji z "Sam naprawiam": Oporność cewek - prawidłowa 0,6 Ohm. Połączenie: wtyczka modułu wzmacniania (wyjście 4 pin) do wtyczek cewek - jest. Dalej potrzebny jest próbnik z diodą LED (nie z żarówką żarzącą) i sprawdza się sygnały przychodzące z ECU do wtyczki 5 pin modułu: końcówka próbnika do masy a na wtyczce wejścia modułu, na pinach 1,2,4 i 5 powinny być krótkie sygnały (dioda miga) podczas kręcenia rozrusznikiem. Pin 3 musi mieć dobre przejście do masy. Potem próbnikiem sprawdzamy wyjście modułu: końcówka do zacisku + akumulatora i badamy po kolei 4 piny wyjścia modułu podczas kręcenia rozrusznikiem. Oczywiście wtyczka 5 pin zapięta. U mnie na 4 pinie lampka nie migała i to jest przyczyną braku iskry na 4 cylindrze. Walnięty moduł wzmacniania zapłonu. Nowy moduł 4D0 905 351 kosztuje ok 400 zł, poszukam używki i na pewno będzie śmigać.
giovanideo Opublikowano 4 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 4 Kwietnia 2016 Wymieniłem moduł i śmiga. Sorry Dev, nie zauważyłem posta i ściągałem część aż spod granicy z Ukrainą nad nasze Pomorze. Ale działa!
Pij1973 Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Nowy moduł 4D0 905 351 kosztuje ok 400 zł, poszukam używki i na pewno będzie śmigać. Tylko oryginał zakładać, u mnie dziś padł zamiennik po 1,5 roku Co z tego że tani jak by trzeba drugi wozić na podmianę w razie W.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się