darokaudi Opublikowano 25 Marca 2016 Opublikowano 25 Marca 2016 Witam, od jakiegoś czasu zauważam niepokojące odgłosy z komory silnika. Dokładniej pisząc chodzi o odgłos "wirującego chrobotania". Pojawia się on podczas jazdy w momencie załączania turbiny (~2 tys. obrotów) oraz zdejmowania nogi z pedału gazu. Objawy nie występują zawsze, ale ich częstotliwość jest dosyć spora. Dodatkowo przy szybszej jeździe na trasie potrafi mi odciąć turbinę tj. następuje jej wyłączenie i już się nie załącza do momentu wyłączenia i ponownego włączenia silnika. Czasami, w 1 przypadku na 10, zapala się kontrolka check engine i z tego co znajomy odczytał logi chodzi o "przeładowanie turbiny". W pozostałych nie pojawia się żadna kontolkaCo polecacie zrobić w takiej sytuacji? Zastanawiam się nad regeneracją turbiny, ale może to zbyt pochopne działanie i trzeba jeszcze zdiagnozować inne przyczyny?
wrclaguna Opublikowano 25 Marca 2016 Opublikowano 25 Marca 2016 http://a4-klub.pl/index.php?/topic/353863-problem-z-turbina/#entry4791235
lukasz51237 Opublikowano 25 Marca 2016 Opublikowano 25 Marca 2016 Zrób logi 11bs, 03 i 11 dynamiczne. Co do chrobotania to sprawdź jak wielki luz ma wirnik. Dużo oleju pije?
darokaudi Opublikowano 25 Marca 2016 Autor Opublikowano 25 Marca 2016 Zrób logi 11bs, 03 i 11 dynamiczne. Co do chrobotania to sprawdź jak wielki luz ma wirnik. Dużo oleju pije? Ok. Logi zrobię po Świętach. Jak mam sprawdzić wielkość luzu na wirniku skoro turbina zamontowana? Oleju nie bierze, brak jakichkolwiek wycieków.
lukaszooo Opublikowano 25 Marca 2016 Opublikowano 25 Marca 2016 Turbo pracuje odrazu po uruchomieniu silnika a nie od 2000rpm. Na 70% masz lekko przybrudzone kierownice turba, jesli nic z tym nie zrobisz to skonczy sie na czyszczeniu turba
darokaudi Opublikowano 25 Marca 2016 Autor Opublikowano 25 Marca 2016 Turbo pracuje odrazu po uruchomieniu silnika a nie od 2000rpm. Na 70% masz lekko przybrudzone kierownice turba, jesli nic z tym nie zrobisz to skonczy sie na czyszczeniu turba Ale co z tym zrobić?
lukaszooo Opublikowano 25 Marca 2016 Opublikowano 25 Marca 2016 Trzeba sprawdzic podcisnienie zeby na gruszke wychodzilo przynajmniej -0,60 bar nastepnie bardzo gietkimi rekami odpiac sztange i recznie wecowac kierownicami przez jakies 15min, jesli na testach nie wskoczy awaryjny to dla utrwalenia traska z 50km katowania i powinno byc ok. Jesli problem bedzie nadal trzeba wyciagac turbo.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się