Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Logi BFB Późno wstająca turbina


Ecio

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od niedawna jestem posiadaczem B6 BFB, (z tym że wgrana została mapa od bex'a i wymienione potrzebne elementy aby osiągnąć 190km)
I mam problem z późno załączającą się turbina od około 2800 obr/min. Wymieniony został IC ponieważ wcześniejszy był nieszczelny, w niedalekiej przyszłości zamierzam założyć dodatkowo ic z 2.5tdi. Co mogłoby być przyczyną tak późnego ładowania turbiny? Czy możliwe jest że zostało coś zmienione w mapie aby później ładowało turbo?
Poniżej załączam Logi (na LPG) które zrobił znajomy

http://vaglog.pl/log_255631.html

Friday,20,November,2015,19:17:50:10074

VCDS Version: Beta 11.6.0
Data version: 20111008
Address 01: Engine (038 906 012 C)
19:17:46 Group 003: EGR
903 /min Engine speed 870-950 rpm
275.0 mg/str MAF (specified) 230-370 mg/H
290.0 mg/str MAF (actual) 230-370 mg/H
64.1 % EGR duty cycle 40-75%
19:17:46 Group 010: Air system (See label file for #1)
270.0 mg/str MAF Sensor 230-370 mg/H
979.2 mbar Atmos. Pressure Sensor-f96-
979.2 mbar Manifold Pressure MAP sensor-G71-
0.0 % Throttle %Throttle
19:17:46 Group 011: Charge Pressure Control **Done at WOT**(See label file)
903 /min Engine speed rpm
999.6 mbar Specified MAP 1850-1950 mbar
979.2 mbar Actual MAP 1700-2080 mbar
24.7 % D.cycle MAP v. 45-95%
Saturday,13,February,2016,17:35:34:10074
VCDS Version: Beta 11.6.0
Data version: 20111008
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Adaptation Channel 002:
Stored value 0
Front Driver Airbag Deactivation
D.F. Airbag Front Driver Airbag
Enabled Current Status
00000 Work Shop Code
-
Thursday,24,March,2016,16:06:59:10074
VCDS Version: Beta 11.6.0
Data version: 20111008
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine (8E0 909 518 AA)
16:06:55 Group 033
0.0 % Lambda
1.500 V Voltage
16:06:55 Group 115
760 /min RPM
17.3 % Load
990.0 mbar Absolute Pres.
990.0 mbar Absolute Pres.
16:06:55 Group 118
760 /min RPM
72.0°C Temperature
0.0 % Load
990.0 mbar Absolute Pres.
Edytowane przez Ecio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznijmy od tego że masz zrobiony program na swoim sterowniku.

Nie ma on wiele wspólnego z BEX, chociażby w tym temacie, że BEX ma doładowanie 0,65 Bara. A u ciebie jest 1,2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznijmy od tego że masz zrobiony program na swoim sterowniku.

Nie ma on wiele wspólnego z BEX, chociażby w tym temacie, że BEX ma doładowanie 0,65 Bara. A u ciebie jest 1,2.

Jestem kompletnie zielony w tym temacie :/ Jest w ogóle szansa na to, żeby turbina łapała wcześniej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób reszte logów, 002+033, 003+020 na pb po skasowaniu błędów, prawdopodbnie coś z przepływką jest nie tak lub masz dziure w dolocie. Po za tym temp. w dolocie przy starcie loga koło 50 st i pod koniec pona 60 st to napewno nie pomaga w szybkim osiągnięciu zadanego doładowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, ale z tego loga ciężko coś powiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdejmij kata, albo dolot i wsadź tam palce i zobacz czy są luzy na turbinie...

Przy dolocie uważaj, aby Ci się piachu nie nasypało z kąś inno...

Sprawdź datę produkcji katalizatora... u mnie była wybita na katalizatorze... Potem zadaj sobie pytanie ile masz na blacie przejechane... i porównaj z opinią mechaników i forumowiczów... ja słyszałem że katy spełniają swoją role do ok 150tyś km, ale pogłoski chodziły różne 100-200tyś, potem już nie poprawiają jakości spalin, a tylko utrudniają ich wydostawanie się... U mnie jeszcze pojawił się efekt duszenie silnika i nadmiernego ciśnienia między silnikiem, a katem (na turbinie) co spowodowało wypychanie wirnika do dolotu i tak właśnie mam zajechaną turbinę ;-)))

Reasumując, sprawdź luzy wzdłużny i poprzeczny na turbinie (palcami), dodatkowo i tak zdejmij rurę(co idzie do inter coolera) od turbiny i zobacz czy z niej olej nie płynie...

PS: zrób logi na PB i na LPG (osobno) te same co koledzy podali... czasami warto je porównać ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu udało mi się zrobić logi na nowo zrobiłem logi dla grupy 033/115/118 na pb/lpg (ponieważ dołożyłem ic z 2,5 tdi i sprawdziłem szczelność dolotu, okazało się ze była nieszczelność miedzy turbina a przepływomierzem i to naprawiłem wyczyściłem przepustnice, zawór n75 oraz przeczyściłem przepływomierz (psikając go samym preparatem do czyszczenia przepływomierzy {nie rozbierałem go na części pierwsze}, ponieważ przepływa była cala ubrudzona tak jakby od oleju) Kata nie mam, jest tak jakby tłumik przelotowy

002/033 pb/lpg oraz 003/020 pb/lpg

Logi :

033/115/118
PB: http://vaglog.pl/log_258384.html
LPG: http://vaglog.pl/log_258383.html

002/033
PB: http://vaglog.pl/log_258444.html
LPG: http://vaglog.pl/log_258446.html

003/020
PB: http://vaglog.pl/log_258449.html

LPG: http://vaglog.pl/log_258450.html

Z góry dziękuje za pomoc :)

Edytowane przez Ecio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro nic nie działa to możesz wyjaśnić po czym tak stwierdzasz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry mój błąd po pracy wstawię jeszcze raz :-/

nic nie działa

Linki do logów poprawione, przepraszam za nie dopatrzenie ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logi w 1.8t powinno robic sie do troche wyzszych obr. Z tych co zrobiles to raczej nic niepokojacego nie widac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przepływomierz dobrze działa według logów? Zrobić nowe logi do np 6tys obr /min. Co może być przyczyną tak późnego doładowania y turbiny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wyczytałem przy 1.8t powinno wstawać około 2.2tys/2.4 tys, a u mnie jest dużo później bo powyżej 2.8tys a to chyba dużo za późno. Co do przepływomierza to powinny zafalowac silnik po jego odłączeniu? Bo u mnie nie ma reakcji dlatego też pytam czy coś wykazały logi. Ja jestem zielony z odczytywania logów :-/

Na LPG W grupie 115, przy 2320 wartość 101,5% oznacza w pełni naładowane turbo? Czyli że turbo wstaje od 2320obr /min? Próbuje sam jakiś odczytać te logi :-)

Edytowane przez Ecio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Seryjne doladowanie w bfb to maks kolo 0.6 bar, a takie masz juz osiagniete przy 2200. Przeplywka wyglada ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Seryjne doladowanie w bfb to maks kolo 0.6 bar, a takie masz juz osiagniete przy 2200. Przeplywka wyglada ok.

Dziękuję Ci za szybką pomoc. W tym aucie podobno wgrana jest oryginalna mapa od bexa. Warto by było może zrobić jeszcze jakieś logi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie da się przegrywać map między sterownikami, dlatego stwierdzenie że masz mapę z bex jest nieprawdą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie da się przegrywać map między sterownikami, dlatego stwierdzenie że masz mapę z bex jest nieprawdą.

Jak to nie? można robić klony map :) Chodzi mi o wgranie tak jakby "softu" od bexa. W każdym bądź razie jest na pewno zmienione coś w sofcie ponieważ rożni się on od ori bfb

Edytowane przez Ecio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...