dziend0bry Opublikowano 26 Marca 2016 Opublikowano 26 Marca 2016 (edytowane) Mam zwykła 4 biegową skrzynie, biegi od RND123 wchodza swietnie, nic sie nie dzieje, ale przy przejsciu z 2 na 3 wyczuwalne jest czasami delikatne szarpniecie, inne zmienia płynnie bez zadnych problemow. Na zimnym nie szarpie, bo rozgrzaniu się pojawia się ten problem. Wymienialem olej 2 tygodnie temu. Co to moze byc? Przy hamowaniu nie szarpie, pięknie redukuje biegi. VAG zadnych bledow skrzyni nie wykazuje, brak jakichkolwiek bledow w zasadzie Edytowane 26 Marca 2016 przez dziend0bry
choina91 Opublikowano 27 Marca 2016 Opublikowano 27 Marca 2016 Sprawdź czy przy 70km/h występuje falowanie obrotów jak tak to prawodopodobnie sprzęgło hydrokinetyczne inaczej konwerter . Sam mam teraz podobny problem, na mrozie samochód muli jak diabli i delikatne falowanie przy stałej prędkości od 60 do 80 tak gdzieś z 1800 na 1850 i z powrotem .
dziend0bry Opublikowano 27 Marca 2016 Autor Opublikowano 27 Marca 2016 (edytowane) Jakiś specjalista moze ocenic stosunek obroty-predkosc? Na FIS oraz 120C prosze nie zwracac uwagi, nie mam czasu czujnika wymienic. Edytowane 27 Marca 2016 przez dziend0bry
choina91 Opublikowano 27 Marca 2016 Opublikowano 27 Marca 2016 Jedź ze stałą prędkością na niskich obrotach czyli 70km/h jeżeli obroty będą się delikatnie zwiększać i zmniejszać to możliwy konwerter. Sprawdź to, to przynajmniej jedną rzecz wykluczysz.
Hezen Opublikowano 28 Marca 2016 Opublikowano 28 Marca 2016 Masz kabel vag? Jak jest problem tylko z zapięciem 3 biegu to wystarczy synchronizacja pedału gazu. Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
dziend0bry Opublikowano 28 Marca 2016 Autor Opublikowano 28 Marca 2016 No wlasnie jeszcze nie kupilem. Tylko problem z trzecim biegiem jest. Myslisz, zeby sprobowac z tą synchronizacja?
Hezen Opublikowano 28 Marca 2016 Opublikowano 28 Marca 2016 Tak, a jak problem wróci (może wracać stopniowo aż do punktu wyjścia) to jedynym wyjściem jest odwiedzenie zakładu zajmującego się ASB. Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
dziend0bry Opublikowano 28 Marca 2016 Autor Opublikowano 28 Marca 2016 (edytowane) Kupie w tygodniu kabel i sprobuje, ale tak czy siak wybieram się do jakichś specjalistów od skrzyn automatycznych na jakas diagnoze, zeby spac spokojnie. Cos we Wrocku mozecie polecic? Tak, aby nie powymyslali mi milion usterek Btw, mozna jakos kontrolowac stan oleju w skrzyni? Poprzednio wydmuchalo mi uszczelke i wywalilo prawie caly olej, stad mam cale podwozie zachlapane, musze podjechac na myjnie umyc spód i kontrolowac ewentualne wyciecki, ale czy jest jakas mozliwosc kontroli na biezaco? Jakis bagnet, sruba, cokolwiek? Edytowane 28 Marca 2016 przez dziend0bry
maciek513 Opublikowano 11 Kwietnia 2016 Opublikowano 11 Kwietnia 2016 (edytowane) podłącze sie pod temat. Mam podobny problem ale mi szarpie przy dynamicznym ruszaniu miedzy 1 a 2 biegiem a miedzy 2 i 3 oraz 3 i 4 biegiem wszystko jest delikatnie bez szarpania. Olej i filtr wymieniony. Moglby ktos mi opisać o co chodzi z tą synchronizacja pedału gazu ? nie słyszałem o tym nigdy wczesniej. Dodam ze gdy delikatnie ruszam tego problemu nie ma. Edytowane 11 Kwietnia 2016 przez maciek513
Hezen Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Opublikowano 12 Kwietnia 2016 (edytowane) Olej i filtr wymieniony a jak zwykle kaseta nie ruszana Jeśli szarpanie pojawia się w sytuacji: po cofaniu, wrzucasz D i próbujesz szybko ruszyć (wtedy szarpie i zaczyna jechać) to wina stoi po stronie użytkownika auta a nie skrzyni biegów, bo automat potrzebuje chwilę żeby załączyć bieg do przodu. Jeśli masz wrzucony bieg D przez kilka sek, trzymasz pedał hamulca, skrzynia ciągnie do przodu -> Puszczasz hamulec i gwałtownie ruszasz to nie powinno nic szarpać, moment obrotowy rozłoży sprzęgło hydrokinetyczne przez co zostaje ochroniona skrzynia przed "strzałem" momentu obrotowego. Jeśli w tym wypadku szarpie to masz luzy na przegubach albo zacina się zawór lock-up w kasecie (sterowniku hydraulicznym) powinna byc wyczyszczona przy wymianie oleju i filtra, a zawór lock-up wymieniony na nowy lub zregenerowany. Możesz spróbować, adaptacja pedału gazu jest pod (3) ]1) Kodowanie - wymuszenie trybu: -sportowego-ekonomicznego-DSP on/off ("uczenie" się sterownika do stylu jazdy)Wchodzimy w diagnostykę skrzyni - recode - i wpisujemy kodowanie:Coding000?x: DSP Mode (Dynamic Shift Points)0 = DSP active (uczenie się stylu jazdy włączone)1 = DSP inactive (uczenie się stylu jazdy wyłączone) 000x?: Transmission Mode (tryby skrzyni):0 = Factory Mode (Adaptive Transmission Mode) - fabryczne kodowanie1 = Force Economy Mode (lower Shift Points) - ekonomiczne2 = Force Sport Mode (higher Shift Points) - sportowe Common Settings (ustawienia wspólne, przykłady):00000 = Factory Mode00011 = Econonmy/Touring Mode (tryb ekonomiczny bez DSP)00012 = Sport Mode (tryb sportowy bez DSP) Jeśli chciałbyś tryb sportowy z włączonym DSP to musisz zmienić kodowanie na 00002 Wiedz że wtedy sterownik będzie zapamiętywał styl jazdy, jeśli masz ciężkiego buta to skrzynia będzie przełączać biegi dość wysoko - o ekonomicznym spalaniu zapomnij. 2) Po zakodowaniu skrzyni wejdź w Adaptację. Na kanale 00 klikasz "Test", a następnie Save (przywracanie ustawień fabrycznych sterownika skrzyni) 3) Adaptacja pedału gazu: Kluczyk w położenie włączenia, silnik WYŁĄCZONY. Nie dotykaj pedału gazu. [select][02 - Auto Trans][basic Settings - 04]Grupa kompletu do "000"[Go!]Pedał gazu do podłogi, przez 5 sekund.[Done, Go Back]Puść pedał gazu. (zauważ że dopiero po wyjściu z adaptacji puszczasz pedał gazu Edytowane 12 Kwietnia 2016 przez Hezen
maciek513 Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Dzieki za odpowiedz. Bede walczyl z tym !
Hezen Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Jakbyś miał jeszcze z czymś problem lub jakieś pytania to pisz PW lub załóż własny temat, żeby czyjegoś nie zaśmiecać. Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
dziend0bry Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Długa przerwa, ale nie mialem czasu na nic. Zaczelo szarpac bardziej, nie tylko z 3 na 4 bieg, oddalem auto do mechanika - znowu gdzies wyciek ze skrzyni (jakas uszczelka ktora byla wczesniej robiona), wiec miał za mało oleju, dobrze ze pomyslalem o lawecie, zawiozlem i mamy diagnoze. Teraz poprawiana jest ostatnia robota, uzupelnienie oleju i zobaczymy jak dalej się bedzie jezdzic.
Hezen Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Opublikowano 20 Kwietnia 2016 (edytowane) W automacie jedną z najważniejszych rzeczy to olej. W tych skrzyniach poziom oleju jest na przelew - po odkręceniu korka spustowego jest jeszcze plastikowa rurka (też można ją wykręcić), zostawiamy rurke -> temp. oleju skrzyni 35-40 stopni (do sprawdzenia temp. potrzebny jest kabel vag) -> odpalony silnik, lewarek w pozycji "P" -> olej ma się delikatnie sączyć. Za mało oleju może spowodować zatarcie pompy oleju skrzyni, popalenie pakietów sprzęgłowych. Za dużo oleju może spowodować że się spieni i wywali go odpowietrzeniem. Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka Edytowane 20 Kwietnia 2016 przez Hezen
dziend0bry Opublikowano 22 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 22 Kwietnia 2016 Olej jednak uciekał gdzieś po jakichś wężach, nie wchodziłem w szczegoly, ale zostało to uszczelnione, olej uzupełniony - skrzynia pracuje jak nowa, zrobilem sobie przejazdke, powoli, szybko, kickdown - zadnych zastrzezen. Ale dzieki temu nabieram sporo wiedzy, teraz wiem, ze jakakolwiek nieprawidlowa praca skrzyni - auto na bok, laweta i sprawdzamy stan oleju, nie ma co ryzykowac. Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się