Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.9 TDI AVF Odcina moc


martynnn

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem posiadaczem audi a4 b6 z silnikiem 1.9 TDI AVF 2004r

W samochodzie ostatnimi czasy pojawiły się problemy z turbiną więc postanowilem cos z tym zrobic

Samochód podczas jazdy na zimnym silniku pracował tak jak należy natomiast po rozgrzaniu się do 90 stopni oraz przekroczeniu 3,5 tys obrotów

przechodził w tryb awaryjny wyłączając turbine oraz wylapujac błąd 17964 - Ciśnienie doładowania-nie osiągnięta granica regulacji

Zacząłem wiec od wyczyszczenia przepływomierza oraz czujnika ciśnienia doładowania bez wiekszych rezultatów, następnie podmieniłem ów czujnik od kolegi lecz to również nie pomogło. Zająłem sie więc podciśnieniem sprawdzając wszystkie przewody

oraz zaworki, gdy stwierdziłem że wszystko jest ok postanowiłem podmienić zaworek sterowania turbina z zaworkiem egr odłączając całą reszte od podcisnienia pozostawiając tylko podmnieniony zaworek podłączony do turbiny, nadal nic.... odkrecilem gruszke turbiny chcac rozruszac lopatki. Machalem nią chyba z pol godziny lecz to nie wiele pomogło w dalszej kolejnosci sprawdzilem dolot, okazalo sie ze ktos zle zamontowal węża wychodzacego z turbiny ktory wypadal przy dodawaniu gazu. Wąż byl troche przetarty, zamontowalem go poprawnie lecz nadal nic.

Aktualnie komputer nie pokazuje zadnych bledow a samochod na zimnym silniku sprawuje sie tak jak powinien lecz ZAWSZE po rozgrzaniu do 90 stopni

traci moc na 3 biegu przy 3,7 tys obrtow oraz na 4 przy 4,2 a komputer nie pokazuje zadnych bledow

zamiast puszki z filtrem powietrza ktos zamonotowal jakis beznadziejny stozek

Prosze o pomoc gdyz juz nie mam wiecej pomyslow co moglo by byc nie tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może pompa siada, czytałem że polewają pompę wodą tak żeby ją schłodzić, jak pojedziesz normalnie, masz winowajcę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbina do czyszczenia zapieczone kierowniczki zapewne, a to zme ty sobie ryszałeš sztangą godzine czy pół to tego nie uleczy, pompe vacum masz bosha? Czy luk? Jak luk to popatrz czy kruciec wychodzący z vacum niejest luźny (czy sie nie rusza). Jak sie rusza to trzeba go oklepać tak by sie nie ruszał i zakleić klejem do metalu, albo szukaj uzywki bosha albo nowszego luka z wkrecanym krućcem końcówka N

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbina do czyszczenia zapieczone kierowniczki zapewne, a to zme ty sobie ryszałeš sztangą godzine czy pół to tego nie uleczy, pompe vacum masz bosha? Czy luk? Jak luk to popatrz czy kruciec wychodzący z vacum niejest luźny (czy sie nie rusza). Jak sie rusza to trzeba go oklepać tak by sie nie ruszał i zakleić klejem do metalu, albo szukaj uzywki bosha albo nowszego luka z wkrecanym krućcem końcówka N

pompe vacum mam bosha.Po podmiance czujnika cisnienia doladowania pojawila sie migajaca sprezynka swiec zarowych. przeczyscilem wtyczke problem zniknal na chwile i wrocil. Sprobuje wyczyscic turbine i napisze czy pomoglo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli jest problem z podcisnieniem to bardzo czesto pomaga samo wecowanie sztanga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy samochod nie powinien po spięciu turbiny na sztywno jechac normalnie lub poprostu nie tracic mocy przy sprawnych lopatkach na turbinie? umnie jakby wogole nie dzialala turbina a komputer pokazywal ze pompuje. Zmierzylem tez napiecie na zaworku n75 i na zaplonie jest 8v z groszem a po odpaleniu 10 napiecie na zaworku klapy gaszacje skakalo jak szalone na zaplonie a po odpaleniu normalnie 14v odkrylem ze akumulator jest uszkodzony gdyz dopiero po przegazowaniu gasla lampka ladowania na desce. turbina na pelym bucie pompuje 2.3 bar

Edytowane przez martynnn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.3 Bara??

Przyczyn szukałbym w sterowaniu zapieczonych kierownic turbiny. W benzynie WG otwiera sztangę i ciśnienie spalin omija turbinę, zapobiegając przeładowaniu i przekręceniu. A u ciebie przeładowuje bo kąt kierownic zapiekł się w położeniu maks.przy niskich obrotach i tym samym masz maks przy wysokich.

Edytowane przez gplaza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopie co ty piszesz,w dieslach turbina z WG to jedno a z VTG to drugie. Pierwsza wystepuje praktycznie tylko w pochodnych silnika 1Z a we wszystkich innych czyli od 110km w górę praktycznie tylko ze zmienna geometrią. AVF ma turbine ze zmienna geometrią, 2300 jednostek czyli ok 1,3bar rzeczywistego doładowania. Skoro auto nie ma mocy a w grupie 11 jest jednostajne doładowanie to uwalony jest czujnik doładowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacząłem wiec od wyczyszczenia przepływomierza oraz czujnika ciśnienia doładowania bez wiekszych rezultatów, następnie podmieniłem ów czujnik od kolegi lecz to również nie pomogło.

czytaj co Kolega pisze... :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co takie kombinacje, robisz logi 3,8,11 dynamicznie i jest po całej dyskusji. Wymieniać na próbę to można majtki z brudnych na trochę brudne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co takie kombinacje, robisz logi 3,8,11 dynamicznie i jest po całej dyskusji. Wymieniać na próbę to można majtki z brudnych na trochę brudne.

Dynamiczne

003 http://vaglog.pl/log_257065.html

008 http://vaglog.pl/log_257064.html

011 http://vaglog.pl/log_257063.html

rpowinny byc dobre

zmienilem stozek na oryginalną puszke z filtrem oraz znalazlem jakiegos boxa chiptunigowego podpietego do wiazki, nie zauwazylem go poniewaz byl w takim pokrowcu schowany . Odpialem go od akumulatora i jak narazie autko sprawuje sie dobrze ,zobaczymy co bedzie dalej

Edytowane przez martynnn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logi już po zmianie filtra i odpięciu boxa?

Box to badziew, kumpel miał to w pasku to auto wariowało ( raz miało moc raz nie czasami nie odpalało, albo telepało na postoju a przy gazowaniu wydawało sie ze silnik wyjdzie, z auta tak drgał)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw sprawdź pompę vacum czy kruciec z dużym wężem nie lata w pompie, możesz też poznać po tym czy hamulec nożny jest miękki czy twardy, jak.twardy to napewno masz kruciec luzny. A druga sprawa to miałem tak samo, przy prędkości wyższej niż 100 przy rozpędzaniu auto wchodziło w tym awaryjny i wina było u mnie luźny kruciec na vacum i zawalona turbina, vacum kruciec skleilem i później na autostradę i kilkadziesiąt kilometrów po 160 -180 km i wszystko teraz gra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...