scq Opublikowano 30 Marca 2016 Opublikowano 30 Marca 2016 (edytowane) Witam! Trochę o przeszłości, teraźniejszości i niedalekiej przyszłości. Cała zabawa z Audi zaczęła się od B3 1.8 PM, poprzez A4 1.8T AJL [b5], 1.9 AFN [b5], 1.9 AWX [b6]. Przyszedł czas na zmiany i dokupienie kolejnego wozidła (po wcześniejszej rozbudowie garażu) . Celem było A6 C6 2.4 w avancie, jednak szukanie igły w stogu siana było zbyt nudne. Takim sposobem udało się upolować A4 B7 1.8T [bFB] w pełnym oryginale z pewnych rąk, co mnie niezmiernie cieszy, oczywiście jak wszystkie pozostałe w avancie. Zakup luty 2016 Generalnie szukałem przede wszystkim stanu, stanu i jeszcze raz bardzo zadbanego auta, stąd poszukiwania trwały grubo ponad rok czasu. Z racji tego, że miałem czym jeździć nie był to priorytet. Jednak każde auto po czasie zaczyna się nudzić i trzeba znaleźć kolejny projekt. Wcześniejszych aut nie było na forum, prawdopodobnie nie będzie, po nabyciu nowego A4, skupię się na niej i wątek w 100% będzie o B7 _________________________________________ _________________________________________ PODSTAWOWE INFO: Produkcja: 2005, model 2006 Przebieg w dniu zakupu 117 000km Silnik: 1.8T 163HP [bFB] Napęd: FWD Skrzynia: manual [5] Kolor: LY7G Zawieszenie sportowe 1BE Felga 17" 225x45x17 Pełen S-line w środku Bi-xenon skrętny + samopoziom + spryski Fotele pół-skóry S-line z materiałem SPEED + elektryczne lędźwie Kierownica multifunkcyjna Dekory w szczotkowanym aluminium PDC przód + PDC tył ABS ESP Światła do jazdy dziennej DRL FIS wielofunkcyjny [czerwony] Air-bag kierowca, pasażer, fotele, kurtyny Elektryczne szyby domykane z pilota + korbkominator tył Grzane lusterka Roleta bagażnika Klimatronik dwustrefowy Bluetooth z SDS Podłokietnik przód + tył _________________________________________ _________________________________________ Krótkie info dot. dalszych modyfikacji, autko jest w oryginale, więc wszelkie modyfikacje będą robione wyłącznie w oparciu o oryginalne elementy, bez wielkiego spinania na przysłowiowy "MEGA WYPAS", chociaż z czasem nie wiadomo gdzie projekt się zakończy Auto sukcesywnie w miarę możliwości czasowych będzie doposażone w następujące elementy: LPG - STAG QBOX+ | Barracuda | RC01 250KM | Miedź 8 mm| Zbiornik 67L | Wlew klapa | AC LED - ZROBIONE Tempomat - ZROBIONE Eksploatacja - olej, filtry, rozrząd - ZROBIONE Hebel min. 320mm - ZROBIONE Swap na 345 mm Rotinger GT ZROBIONE Kataliza OUT, wtrysk BEX, wirus ca. 210 KM 320NM -- ZROBIONE (z prognozą prawie trafiłem: wynik 205KM/326NM) Prawy intercooler - ZROBIONE Komplet opon letnich - ZROBIONE QUATTRO Exteurier S-line Schowki foteli - ZROBIONE Pakiet światło środek + drzwi Lusterko wewnętrzne fotochrom - ZROBIONE Czujnik zmierzchu - ZROBIONE Czujnik deszczu - ZROBIONE Światło CLH - ZROBIONE Lodówka w schowku - ZROBIONE Wygłuszenie drzwi matami bitumicznymi - ZROBIONE Elektryka szyb tył Podgrzewane, mgłowe spryskiwacze przód - ZROBIONE Kolorowy FIS [nie jest to priorytet] Mocowanie bagażu z A6 C6 - ZROBIONE Zmieniarka CD - ZROBIONE Nagłośnienie BOSE [o ile jakość pomiędzy OEM/BOSE mnie przekona] Oświetlenie LED w środku - ZROBIONE Oświetlenie LED w postojówkach- ZROBIONE Oświetlenie LED w DRL- ZROBIONE _________________________________________ _________________________________________ Kilka zdjęć aktualnego stanu 03-2016 Zdjęcia robione na szybko kalkulatorem, w szaro burej aurze więc proszę o wyrozumiałość Wszelkie sugestie, propozycje, rady, porady itp. mile widziane! _________________________________________ AKTUALIZACJA 23-04-2016 Tempomat + obudowa kolumny pod tempo - dzięki siemian Nowe Philips D1S 4850K - dzięki H4mm3R Schowki foteli przód - dzięki Mario Wycieraczki Bosch AeroTwin AKTUALIZACJA 06-05-2016 Kompletny rozrząd z pompą wody, napinaczem hydraulicznym i płynem wspomagania - wsio w oryginale, ponownie dzięki H4mm3R Nowy komplet opon letnich Dunlop SP SportMAXX RT 225/45R17 94Y XL AKTUALIZACJA 12-05-2016 Dotarł komplet wtrysków od BEX`a 06A 906 031 BA pod planowaną moc Przy okazji TRW na przód Dyfuzor s-line w kolorze. Choroba postępuje bo szukam już kompletu listw na drzwi AKTUALIZACJA 06-06-2016 Montaż downpipe i wtrysków z BEX`a Wizyta w R-PERFORMANCE u Witka Na koniec wizyty wykres i zadowolenie na twarzy AKTUALIZACJA 28-06-2016 Wymiana oleju Motul X-CESS 8100 + płukanka Liquid Moly, wymiana zaworu regulacji skrzyni korbowej AKTUALIZACJA 18-07-2016 Wymiana uszczelki pokrywy zaworów Ehrling + wymiana kompletnego termostatu Behr AKTUALIZACJA 05-10-2016 CLH + CZUJNIK DESZCZU + FOTOCHROM + ŚWIATŁA AUTO + MOCOWANIE A6 C6 + SZYBA CZOŁOWA ACOUSTIC AKTUALIZACJA 08-04-2017 HEBEL 320 MM + TRW + PRAWY INTERCOOLER (DSMIC) AKTUALIZACJA 12-04-2017 Schowek z lodówką i miejscem na zmieniarkę CD AKTUALIZACJA 24-04-2017 Zmieniarka CD w schowek + reduktor KME R2 TWIN AKTUALIZACJA 28-04-2017 LED w DRL AKTUALIZACJA 03-06-2017 Kompleksowe wygłuszenie wszystkich drzwi maty bitumiczne STP iSilver 1,8mm + pianka akustyczna K6s 6mm AKTUALIZACJA 05-08-2017 Proces in progresssss Edytowane 6 Sierpnia 2017 przez scq
michu10 Opublikowano 30 Marca 2016 Opublikowano 30 Marca 2016 widać ze bardzo zadbana i dobra baza do rzeźbienia. Powiedz jak jest z kosztami eksploatacji ? jak spalanie, koszta instalacji, zastanawiam się nad własnie taka ale jak pisałeś znaleźć coś takiego jak ty wyrwałeś graniczy z cudem .. :/
reganajax Opublikowano 30 Marca 2016 Opublikowano 30 Marca 2016 Mam taka sama i myślę o założeniu LPG Powiedz jaki koszt instalacji, jak długo Ci robili? Jak autko pracuje na LPG?
scq Opublikowano 30 Marca 2016 Autor Opublikowano 30 Marca 2016 (edytowane) Siema! Eksploatacja i jej koszta są na mega przystępnym poziomie, całe mnóstwo części zamiennych, ori, zamienniki, szeroki wachlarz cen i jakości co za tym idzie. Generalnie są części, na których nie warto oszczędzać wg mnie tak jak zawieszenie, rozrząd, olej itp. Zawsze kładłem części z górnej bądź najwyższej półki, bo autka służą mi do pracy, poza tym musisz mieć pewność, że wsiadasz, odpalasz i jedziesz. Reasumując eksploatacja na BARDZO, ale to bardzo przyzwoitym poziomie, wszystkie stereotypy na temat wadliwego zawieszenia itp. można odłożyć na bok. Zgodnie z zasadą jak kupujesz auto to musisz mieć kilka złotych żeby je serwisować. Sprawdź ceny rozrządu kompletnego, pompy wody, wtryskiwaczy itd., nie zwiniesz się z krzykiem, gwarantuję Spalanie w moim przypadku w zakresie 10,5 – 15 litrów / 100 km. Bajki na temat spalania 7-8 litrów, eee nie dla mnie. Chyba, że stylem żółwika, bo przy energicznej [nie mylić z żyłowaniem] jeździe, nawet do 15 litrów sobie łyknie. Jednak przy cenie litra LPG to i tak jeździsz za przysłowiowe frytki. Instalacje LPG możesz już od 2300 zł podobno wrzucić. Ja ten pakiet, który u siebie zamontowałem [mając na uwadze przyszłe wirusowanie] sterownik STAG QBOX+ [zdecydowałem się na tę elektronikę przez możliwość montażu adaptera bluetooth i podglądu pracy instalacji „online” smartfonie], wtryski Barracuda [polecone przez Darek995], reduktor AC R01 czerwony [mam z nim dobre doświadczenia w B5], podobno poprawili już materiał króćców płynu chłodniczego, rurka w miedzi 8mm [zamiast 6mm], butla w kole wyższa 67 litrów [wchodzi na spokojnie w miejsce koła, podłoga nie odstaje!], wlew w klapie PB + pstryczek od STAG`a LED z autokalibracją i automatycznym dostosowaniem jasności świecenia sygnalizacji LED. Do tego profi montaż u znajomego w Poznaniu [trwał ok. 10 godzin], nie widać w ogóle instalacji pod maską [pokrywa silnika nie odstaje nad wtryskami, kto montował ten wie o co chodzi] – całość 3000 pln. Silnik idealnie znosi LPG, więc nie zastanawiałem się ani jednej sekundy. Frajda z jazdy za frytki niesamowita, a mity o obniżeniu żywotności czy mocy auta odkładamy do szafy. Podstawa to dobrze dobrane komponenty LPG, zestrojenie instalki i uśmiech na twarzy gwarantowany przy tankowaniu do pełna za 80 pln Co do znalezienia zadbanej A4, A6, ogólnie Audi to chyba wszyscy koledzy z forum potwierdzą, że jest to droga przez mękę, ale ja miałem ten komfort, że było czym jeździć, więc szukałem na spokojnie. Jednak jak widać jest to wykonalne, najważniejsze żeby się nie podpalać na konkretne auto. Osobiście szukałem bez założenia, że musi być mega wypasiona na zewnątrz i w środku, bo to dodatkowo zawęża pole poszukiwań, najważniejszy był stan techniczny i historia wozidła. Udało się upolować coś takiego, więc musisz uzbroić się w nerwy i na spokojnie szukać, nie zrażać się [handlarze wiedzą, że klienta na 1.8T znajdą w mgnieniu oka, ale ich lepiej omijać, takie moje zdanie] Edytowane 30 Marca 2016 przez scq
jpawlas Opublikowano 30 Marca 2016 Opublikowano 30 Marca 2016 Witaj! Ja też mam od niedawna avanta 2005 (model 2006) z takim samym silnikiem BFB 1,8T. Powiedz mi jakie konkretne "materiały" użyłeś w punkcie eksploatacja - olej, filtry, rozrząd (pasek tylko czy komplet). Jesteś z doświadczeniem w tym autku a ja początkujący, szukający różnych informacji, poznaję dopiero moje audi. Może masz jakieś informacje wynikające z doświadczeń a mógłbyś się nimi podzielić z ignorantem bym umiał dobrze eksploatować samochodzik. Pozdrawiam
instruktor83 Opublikowano 31 Marca 2016 Opublikowano 31 Marca 2016 witamy w gronie b7 czy ja dobrze widzę masz aż cztery a4?
darek995 Opublikowano 31 Marca 2016 Opublikowano 31 Marca 2016 No w końcu jakiś temat od Norberta Ładnie się prezenci a trafiło w dobre ręce Już bałem się że quattro na listę modów nie wpisałeś
scq Opublikowano 31 Marca 2016 Autor Opublikowano 31 Marca 2016 Witaj! Ja też mam od niedawna avanta 2005 (model 2006) z takim samym silnikiem BFB 1,8T. Powiedz mi jakie konkretne "materiały" użyłeś w punkcie eksploatacja - olej, filtry, rozrząd (pasek tylko czy komplet). Jesteś z doświadczeniem w tym autku a ja początkujący, szukający różnych informacji, poznaję dopiero moje audi. Może masz jakieś informacje wynikające z doświadczeń a mógłbyś się nimi podzielić z ignorantem bym umiał dobrze eksploatować samochodzik. Pozdrawiam Olej Castrol EDGE 5W-30, wcześniej lałem też Motul, filtr powietrza Bosch, oleju Knecht Rozrząd kompletny Conti + pompa wody Hepu. Jednak widziałem w dziale sprzedam propozycję ORI komponentów od kolegi H4mm3R, next time wiem gdzie kupię Odnośnie samej eksploatacji na forum znajdziesz wszystkie info, wystarczy trochę posiedzieć i pogrzebać w tematach. witamy w gronie b7 czy ja dobrze widzę masz aż cztery a4? Również witam! Tak się ułożyło, że aktualnie do dyspozycji są 4 sztuki No w końcu jakiś temat od Norberta Ładnie się prezenci a trafiło w dobre ręce Już bałem się że quattro na listę modów nie wpisałeś W końcu, to racja, trzeba było wyjść z ukrycia Quattro muss sein, nie widzę innej możliwości, w trakcie roku zbieram klamoty i następna zima 4x4
marcinch001 Opublikowano 31 Marca 2016 Opublikowano 31 Marca 2016 Witaj! Ja też mam od niedawna avanta 2005 (model 2006) z takim samym silnikiem BFB 1,8T. Powiedz mi jakie konkretne "materiały" użyłeś w punkcie eksploatacja - olej, filtry, rozrząd (pasek tylko czy komplet). Jesteś z doświadczeniem w tym autku a ja początkujący, szukający różnych informacji, poznaję dopiero moje audi. Może masz jakieś informacje wynikające z doświadczeń a mógłbyś się nimi podzielić z ignorantem bym umiał dobrze eksploatować samochodzik. Pozdrawiam Olej Castrol EDGE 5W-30, wcześniej lałem też Motul, filtr powietrza Bosch, oleju Knecht Rozrząd kompletny Conti + pompa wody Hepu. Jednak widziałem w dziale sprzedam propozycję ORI komponentów od kolegi H4mm3R, next time wiem gdzie kupię Odnośnie samej eksploatacji na forum znajdziesz wszystkie info, wystarczy trochę posiedzieć i pogrzebać w tematach. witamy w gronie b7 czy ja dobrze widzę masz aż cztery a4? Również witam! Tak się ułożyło, że aktualnie do dyspozycji są 4 sztuki No w końcu jakiś temat od Norberta Ładnie się prezenci a trafiło w dobre ręce Już bałem się że quattro na listę modów nie wpisałeś W końcu, to racja, trzeba było wyjść z ukrycia Quattro muss sein, nie widzę innej możliwości, w trakcie roku zbieram klamoty i następna zima 4x4 Kolego nie lej tego oleju , polecam millers albo LM 5W40
scq Opublikowano 31 Marca 2016 Autor Opublikowano 31 Marca 2016 (edytowane) Nie miałem z nim wcześniej najmniejszego problemu, ale z chęcią poczytam o tym co zaproponowaleś. Poza tym powiedz coś więcej o swoich propozycjach? Przed zimą na 100% czeka mnie wymiana, więc okazja jak się patrzy do przetestowania nowej oliwy. Edytowane 31 Marca 2016 przez scq
marcinch001 Opublikowano 31 Marca 2016 Opublikowano 31 Marca 2016 To sobie poczytaj http://a4-klub.pl/index.php?/topic/285436-jaki-olej-do-18-t/
scq Opublikowano 31 Marca 2016 Autor Opublikowano 31 Marca 2016 Dużo pozytywnych opinii o LM + płukanka. Chyba się skuszę next time! Dzięki za sugestię :-)
marcinch001 Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Dużo pozytywnych opinii o LM + płukanka. Chyba się skuszę next time! Dzięki za sugestię :-)
scq Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 1 Kwietnia 2016 (edytowane) Czas zacząć z większym rozmachem. Konkretnie co pod zestaw 300HP? Może w tym kierunku z projektem? Pytanie jakie turbo, konkretnie bo opinie są różne? :-) :-) :-) Pozatym można się zastanowić nad pomysłem stworzenia galerii narzędzi, którymi sie posługujemy przy modzeniu? :-) Taka luźna myśl. Edytowane 1 Kwietnia 2016 przez scq
marcinch001 Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Wystarczy poszukać a wszystko jest . http://a4-klub.pl/index.php?/topic/270907-etapy-budowy-i-podnoszenia-mocy-w-18t/
scq Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Wystarczy poszukać a wszystko jest . http://a4-klub.pl/index.php?/topic/270907-etapy-budowy-i-podnoszenia-mocy-w-18t/ Czytałem, w koncu 4 lata na forum z 1.8T. Jestem ciekaw innych opinii w temacie, każda wskazówka jak widać jest dobra - LM :-)
darek995 Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Opublikowano 10 Kwietnia 2016 I jak z ta mocą? Robisz te użytkowe ponad 250KM ?
scq Opublikowano 6 Maja 2016 Autor Opublikowano 6 Maja 2016 (edytowane) To będzie 2 mod, w sumie 3 do zrobienia. Właśnie zebrałem graty pod fotochrom wew [lustro z czujnikiem światła], włącznik AUTO, czujnik deszczu, włącznik CLH+DRL - jak tylko dołożę ten pakiet to zabieram się za motor Mała aktualizacja w poście nr 1 o tempomat, nowe D1S, schowki foteli, fotochrom i inne Wjechał komplet rozrząd i komplet nowych gum na lato. Tak zerkam, że jakiś dystans na tył by się nadał, pod ET 43 13mm pyknie czy dać większy? Edytowane 6 Maja 2016 przez scq
marcinch001 Opublikowano 6 Maja 2016 Opublikowano 6 Maja 2016 To będzie 2 mod, w sumie 3 do zrobienia. Właśnie zebrałem graty pod fotochrom wew [lustro z czujnikiem światła], włącznik AUTO, czujnik deszczu, włącznik CLH+DRL - jak tylko dołożę ten pakiet to zabieram się za motor Mała aktualizacja w poście nr 1 o tempomat, nowe D1S, schowki foteli, fotochrom i inne Wjechał komplet rozrząd i komplet nowych gum na lato. Tak zerkam, że jakiś dystans na tył by się nadał, pod ET 43 13mm pyknie czy dać większy? Jak masz 13 mm dystans to będzie ok
darek995 Opublikowano 17 Maja 2016 Opublikowano 17 Maja 2016 Chwilę mnie nie było tutaj a tu gratów nawrzucane z ASO, coś się dzieje
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się