Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B7 1.8T [BFB] AVANT / 345MM / DP+320CC / STAGE 205KM-326NM / DSMIC / STP k6s/ scq


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam! :hi::hi::hi:

 

Trochę o przeszłości, teraźniejszości i niedalekiej przyszłości. Cała zabawa z Audi zaczęła się od B3 1.8 PM, poprzez A4 1.8T AJL [b5], 1.9 AFN [b5], 1.9 AWX [b6]. Przyszedł czas na zmiany i dokupienie kolejnego wozidła (po wcześniejszej rozbudowie garażu) :grin: . Celem było A6 C6 2.4 w avancie, jednak szukanie igły w stogu siana było zbyt nudne. Takim sposobem udało się upolować A4 B7 1.8T [bFB] w pełnym oryginale z pewnych rąk, co mnie niezmiernie cieszy, oczywiście jak wszystkie pozostałe w avancie. Zakup luty 2016 :wink:

Generalnie szukałem przede wszystkim stanu, stanu i jeszcze raz bardzo zadbanego auta, stąd poszukiwania trwały grubo ponad rok czasu. Z racji tego, że miałem czym jeździć nie był to priorytet. Jednak każde auto po czasie zaczyna się nudzić i trzeba znaleźć kolejny projekt.

Wcześniejszych aut nie było na forum, prawdopodobnie nie będzie, po nabyciu nowego A4, skupię się na niej i wątek w 100% będzie o B7 :wink:

 

_________________________________________

_________________________________________

 

PODSTAWOWE INFO:

 

  • Produkcja: 2005, model 2006
  • Przebieg w dniu zakupu 117 000km
  • Silnik: 1.8T 163HP [bFB]
  • Napęd: FWD
  • Skrzynia: manual [5]
  • Kolor: LY7G
  • Zawieszenie sportowe 1BE
  • Felga 17" 225x45x17
  • Pełen S-line w środku
  • Bi-xenon skrętny + samopoziom + spryski
  • Fotele pół-skóry S-line z materiałem SPEED + elektryczne lędźwie
  • Kierownica multifunkcyjna
  • Dekory w szczotkowanym aluminium
  • PDC przód + PDC tył
  • ABS
  • ESP
  • Światła do jazdy dziennej DRL
  • FIS wielofunkcyjny [czerwony]
  • Air-bag kierowca, pasażer, fotele, kurtyny
  • Elektryczne szyby domykane z pilota + korbkominator tył
  • Grzane lusterka
  • Roleta bagażnika
  • Klimatronik dwustrefowy
  • Bluetooth z SDS
  • Podłokietnik przód + tył

_________________________________________

_________________________________________

 

 

Krótkie info dot. dalszych modyfikacji, autko jest w oryginale, więc wszelkie modyfikacje będą robione wyłącznie w oparciu o oryginalne elementy, bez wielkiego spinania na przysłowiowy "MEGA WYPAS", chociaż z czasem nie wiadomo gdzie projekt się zakończy :wink:

 

Auto sukcesywnie w miarę możliwości czasowych będzie doposażone w następujące elementy:

 

  • LPG - STAG QBOX+ | Barracuda | RC01 250KM | Miedź 8 mm| Zbiornik 67L | Wlew klapa | AC LED - ZROBIONE :good:
  • Tempomat - ZROBIONE :good:
  • Eksploatacja - olej, filtry, rozrząd - ZROBIONE :good:
  • Hebel min. 320mm - ZROBIONE 
  • Swap na 345 mm Rotinger GT ZROBIONE :good:
  • Kataliza OUT, wtrysk BEX, wirus ca. 210 KM 320NM -- ZROBIONE (z prognozą prawie trafiłem: wynik 205KM/326NM) :good:
  • Prawy intercooler - ZROBIONE :good:
  • Komplet opon letnich - ZROBIONE :good:
  • QUATTRO :slina:
  • Exteurier S-line :eusathink:
  • Schowki foteli - ZROBIONE :good:
  • Pakiet światło środek + drzwi
  • Lusterko wewnętrzne fotochrom - ZROBIONE :good:
  • Czujnik zmierzchu - ZROBIONE :good:
  • Czujnik deszczu - ZROBIONE :good:
  • Światło CLH - ZROBIONE :good:
  • Lodówka w schowku - ZROBIONE :good:
  • Wygłuszenie drzwi matami bitumicznymi - ZROBIONE :good:
  • Elektryka szyb tył
  • Podgrzewane, mgłowe spryskiwacze przód - ZROBIONE :good:
  • Kolorowy FIS [nie jest to priorytet]
  • Mocowanie bagażu z A6 C6 - ZROBIONE :good:
  • Zmieniarka CD - ZROBIONE :good:
  • Nagłośnienie BOSE [o ile jakość pomiędzy OEM/BOSE mnie przekona]
  • Oświetlenie LED w środku - ZROBIONE :good:
  • Oświetlenie LED w postojówkach- ZROBIONE :good:
  • Oświetlenie LED w DRL- ZROBIONE :good:

 

_________________________________________

_________________________________________

 
  •  
  • Kilka zdjęć aktualnego stanu 03-2016
  •  

 

tjvekjrk.jpg

 

 

c8negwj5.jpg

 

hxpyhrpr.jpg

 

9jyfdxmv.jpg

 

ol67c3w7.jpg

 

 

4x262md3.jpg

 

n6rd7y92.jpg

 

Zdjęcia robione na szybko kalkulatorem, w szaro burej aurze więc proszę o wyrozumiałość :wink:

 

Wszelkie sugestie, propozycje, rady, porady itp. mile widziane! :wink:

 

_________________________________________

 

AKTUALIZACJA 23-04-2016

 

Tempomat + obudowa kolumny pod tempo - dzięki siemian :hi:

 

lu5wxrd4.jpg

 

Nowe Philips D1S 4850K - dzięki H4mm3R :hi:

vpnbpkcv.jpg

 

Schowki foteli przód - dzięki Mario :hi:

 

azpm48gv.jpg

 

ahvwyksj.jpg

 

Wycieraczki Bosch AeroTwin

 

q9ouajj4.jpg

 

AKTUALIZACJA 06-05-2016

Kompletny rozrząd z pompą wody, napinaczem hydraulicznym i płynem wspomagania - wsio w oryginale, ponownie dzięki H4mm3R :hi:

uzbcbpr5.jpg

 

Nowy komplet opon letnich Dunlop SP SportMAXX RT 225/45R17 94Y XL :decayed:

 

kfdbg2k5.jpg

 

AKTUALIZACJA 12-05-2016

 

Dotarł komplet wtrysków od BEX`a 06A 906 031 BA pod planowaną moc ;)

 

4xgmlfi6.jpg

 

Przy okazji TRW na przód

 

uk9oyop4.jpg

 

Dyfuzor s-line w kolorze. Choroba postępuje bo szukam już kompletu listw na drzwi :grin:

 

n5grqzzf.jpg

 

AKTUALIZACJA 06-06-2016

 

Montaż downpipe i wtrysków z BEX`a

 

moeljhgq.jpg

 

Wizyta w R-PERFORMANCE u Witka

 

vcpjven9.jpg

 

Na koniec wizyty wykres i zadowolenie na twarzy :decayed:

 

a5okxnll.jpg

 

 

AKTUALIZACJA 28-06-2016

 

Wymiana oleju Motul X-CESS 8100 + płukanka Liquid Moly, wymiana zaworu regulacji skrzyni korbowej

 

le9afuq6.jpg

 

AKTUALIZACJA 18-07-2016

 

Wymiana uszczelki pokrywy zaworów Ehrling + wymiana kompletnego termostatu Behr

 

k7x6bcqm.jpg

 

AKTUALIZACJA 05-10-2016

 

CLH + CZUJNIK DESZCZU + FOTOCHROM + ŚWIATŁA AUTO + MOCOWANIE A6 C6 + SZYBA CZOŁOWA ACOUSTIC

 

2jyaz8r5.jpg

 

oiktghkt.jpg

 

8kgor2rz.jpg

 

9sdwv8an.jpg

 

6wwajlev.jpg

 

AKTUALIZACJA 08-04-2017

 

HEBEL 320 MM + TRW + PRAWY INTERCOOLER (DSMIC)

 

a4fn6syq.jpg

 

vcyoy2tz.jpg

 

4fk6hfqx.jpg

 

diiudty8.jpg

 

AKTUALIZACJA 12-04-2017

 

Schowek z lodówką i miejscem na zmieniarkę CD

 

veglf8fb.jpg

 

AKTUALIZACJA 24-04-2017

 

Zmieniarka CD w schowek + reduktor KME R2 TWIN 

 

c3bnqarw.jpg

 

jmfckqi6.jpg

 

AKTUALIZACJA 28-04-2017

 

LED w DRL 

 

hxrejr66.jpg

 

AKTUALIZACJA 03-06-2017

 

Kompleksowe wygłuszenie wszystkich drzwi maty bitumiczne STP iSilver 1,8mm + pianka akustyczna K6s 6mm

 

j3kpgg5m.jpg

 

z2mzp2zu.jpg

 

AKTUALIZACJA 05-08-2017

 

829oyox2.jpg

 

Proces in progresssss :naughty:

Edytowane przez scq
Opublikowano

widać ze bardzo zadbana i dobra baza do rzeźbienia. Powiedz jak jest z kosztami eksploatacji ? jak spalanie, koszta instalacji, zastanawiam się nad własnie taka ale jak pisałeś znaleźć coś takiego jak ty wyrwałeś graniczy z cudem .. :/

Opublikowano

Mam taka sama i myślę o założeniu LPG :) Powiedz jaki koszt instalacji, jak długo Ci robili? Jak autko pracuje na LPG?

Opublikowano (edytowane)

Siema! Eksploatacja i jej koszta są na mega przystępnym poziomie, całe mnóstwo części zamiennych, ori, zamienniki, szeroki wachlarz cen i jakości co za tym idzie.

Generalnie są części, na których nie warto oszczędzać wg mnie tak jak zawieszenie, rozrząd, olej itp. Zawsze kładłem części z górnej bądź najwyższej półki, bo autka służą mi do pracy, poza tym musisz mieć pewność, że wsiadasz, odpalasz i jedziesz. Reasumując eksploatacja na BARDZO, ale to bardzo przyzwoitym poziomie, wszystkie stereotypy na temat wadliwego zawieszenia itp. można odłożyć na bok. Zgodnie z zasadą jak kupujesz auto to musisz mieć kilka złotych żeby je serwisować. Sprawdź ceny rozrządu kompletnego, pompy wody, wtryskiwaczy itd., nie zwiniesz się z krzykiem, gwarantuję :wink:

Spalanie w moim przypadku w zakresie 10,5 – 15 litrów / 100 km.

Bajki na temat spalania 7-8 litrów, eee nie dla mnie. Chyba, że stylem żółwika, bo przy energicznej [nie mylić z żyłowaniem] jeździe, nawet do 15 litrów sobie łyknie.

Jednak przy cenie litra LPG to i tak jeździsz za przysłowiowe frytki. :wink:

Instalacje LPG możesz już od 2300 zł podobno wrzucić.

Ja ten pakiet, który u siebie zamontowałem [mając na uwadze przyszłe wirusowanie] sterownik STAG QBOX+ [zdecydowałem się na tę elektronikę przez możliwość montażu adaptera bluetooth i podglądu pracy instalacji „online” smartfonie], wtryski Barracuda [polecone przez Darek995], reduktor AC R01 czerwony [mam z nim dobre doświadczenia w B5], podobno poprawili już materiał króćców płynu chłodniczego, rurka w miedzi 8mm [zamiast 6mm], butla w kole wyższa 67 litrów [wchodzi na spokojnie w miejsce koła, podłoga nie odstaje!], wlew w klapie PB + pstryczek od STAG`a LED z autokalibracją i automatycznym dostosowaniem jasności świecenia sygnalizacji LED. Do tego profi montaż u znajomego w Poznaniu [trwał ok. 10 godzin], nie widać w ogóle instalacji pod maską [pokrywa silnika nie odstaje nad wtryskami, kto montował ten wie o co chodzi] – całość 3000 pln. Silnik idealnie znosi LPG, więc nie zastanawiałem się ani jednej sekundy. Frajda z jazdy za frytki niesamowita, a mity o obniżeniu żywotności czy mocy auta odkładamy do szafy. Podstawa to dobrze dobrane komponenty LPG, zestrojenie instalki i uśmiech na twarzy gwarantowany przy tankowaniu do pełna za 80 pln :wink:

Co do znalezienia zadbanej A4, A6, ogólnie Audi to chyba wszyscy koledzy z forum potwierdzą, że jest to droga przez mękę, ale ja miałem ten komfort, że było czym jeździć, więc szukałem na spokojnie.

Jednak jak widać jest to wykonalne, najważniejsze żeby się nie podpalać na konkretne auto. Osobiście szukałem bez założenia, że musi być mega wypasiona na zewnątrz i w środku, bo to dodatkowo zawęża pole poszukiwań, najważniejszy był stan techniczny i historia wozidła. Udało się upolować coś takiego, więc musisz uzbroić się w nerwy i na spokojnie szukać, nie zrażać się [handlarze wiedzą, że klienta na 1.8T znajdą w mgnieniu oka, ale ich lepiej omijać, takie moje zdanie]

Edytowane przez scq
Opublikowano

Witaj! Ja też mam od niedawna avanta 2005 (model 2006) z takim samym silnikiem BFB 1,8T. Powiedz mi jakie konkretne "materiały" użyłeś w punkcie eksploatacja - olej, filtry, rozrząd (pasek tylko czy komplet). Jesteś z doświadczeniem w tym autku a ja początkujący, szukający różnych informacji, poznaję dopiero moje audi. Może masz jakieś informacje wynikające z doświadczeń a mógłbyś się nimi podzielić z ignorantem bym umiał dobrze eksploatować samochodzik.

Pozdrawiam

Opublikowano

witamy w gronie b7 :) czy ja dobrze widzę masz aż cztery a4? :)

Opublikowano

No w końcu jakiś temat od Norberta :grin:

Ładnie się prezenci a trafiło w dobre ręce :hi: Już bałem się że quattro na listę modów nie wpisałeś :decayed:

Opublikowano

Witaj! Ja też mam od niedawna avanta 2005 (model 2006) z takim samym silnikiem BFB 1,8T. Powiedz mi jakie konkretne "materiały" użyłeś w punkcie eksploatacja - olej, filtry, rozrząd (pasek tylko czy komplet). Jesteś z doświadczeniem w tym autku a ja początkujący, szukający różnych informacji, poznaję dopiero moje audi. Może masz jakieś informacje wynikające z doświadczeń a mógłbyś się nimi podzielić z ignorantem bym umiał dobrze eksploatować samochodzik.

Pozdrawiam

Olej Castrol EDGE 5W-30, wcześniej lałem też Motul, filtr powietrza Bosch, oleju Knecht

Rozrząd kompletny Conti + pompa wody Hepu. Jednak widziałem w dziale sprzedam propozycję ORI komponentów od kolegi H4mm3R, next time wiem gdzie kupię ;)

Odnośnie samej eksploatacji na forum znajdziesz wszystkie info, wystarczy trochę posiedzieć i pogrzebać w tematach.


witamy w gronie b7 czy ja dobrze widzę masz aż cztery a4?

Również witam! Tak się ułożyło, że aktualnie do dyspozycji są 4 sztuki :D


No w końcu jakiś temat od Norberta

Ładnie się prezenci a trafiło w dobre ręce Już bałem się że quattro na listę modów nie wpisałeś

W końcu, to racja, trzeba było wyjść z ukrycia :D

Quattro muss sein, nie widzę innej możliwości, w trakcie roku zbieram klamoty i następna zima 4x4 :wink:

Opublikowano

Witaj! Ja też mam od niedawna avanta 2005 (model 2006) z takim samym silnikiem BFB 1,8T. Powiedz mi jakie konkretne "materiały" użyłeś w punkcie eksploatacja - olej, filtry, rozrząd (pasek tylko czy komplet). Jesteś z doświadczeniem w tym autku a ja początkujący, szukający różnych informacji, poznaję dopiero moje audi. Może masz jakieś informacje wynikające z doświadczeń a mógłbyś się nimi podzielić z ignorantem bym umiał dobrze eksploatować samochodzik.

Pozdrawiam

Olej Castrol EDGE 5W-30, wcześniej lałem też Motul, filtr powietrza Bosch, oleju Knecht

Rozrząd kompletny Conti + pompa wody Hepu. Jednak widziałem w dziale sprzedam propozycję ORI komponentów od kolegi H4mm3R, next time wiem gdzie kupię ;)

Odnośnie samej eksploatacji na forum znajdziesz wszystkie info, wystarczy trochę posiedzieć i pogrzebać w tematach.

witamy w gronie b7 czy ja dobrze widzę masz aż cztery a4?

Również witam! Tak się ułożyło, że aktualnie do dyspozycji są 4 sztuki :D

No w końcu jakiś temat od Norberta

Ładnie się prezenci a trafiło w dobre ręce Już bałem się że quattro na listę modów nie wpisałeś

W końcu, to racja, trzeba było wyjść z ukrycia :D

Quattro muss sein, nie widzę innej możliwości, w trakcie roku zbieram klamoty i następna zima 4x4 :wink:

Kolego nie lej tego oleju , polecam millers albo LM 5W40

Opublikowano (edytowane)

Nie miałem z nim wcześniej najmniejszego problemu, ale z chęcią poczytam o tym co zaproponowaleś. Poza tym powiedz coś więcej o swoich propozycjach?

Przed zimą na 100% czeka mnie wymiana, więc okazja jak się patrzy do przetestowania nowej oliwy.

Edytowane przez scq
Opublikowano

Dużo pozytywnych opinii o LM + płukanka. Chyba się skuszę next time! Dzięki za sugestię :-)

Opublikowano

Dużo pozytywnych opinii o LM + płukanka. Chyba się skuszę next time! Dzięki za sugestię :-)

:thumbup1:

Opublikowano (edytowane)

Czas zacząć z większym rozmachem.

Konkretnie co pod zestaw 300HP?

Może w tym kierunku z projektem?

Pytanie jakie turbo, konkretnie bo opinie są różne? :-) :-) :-)

Pozatym można się zastanowić nad pomysłem stworzenia galerii narzędzi, którymi sie posługujemy przy modzeniu? :-) Taka luźna myśl.

Edytowane przez scq
Opublikowano

Czytałem, w koncu 4 lata na forum z 1.8T.

Jestem ciekaw innych opinii w temacie, każda wskazówka jak widać jest dobra - LM :-)

Opublikowano

I jak z ta mocą? Robisz te użytkowe ponad 250KM ? :)

Opublikowano (edytowane)

To będzie 2 mod, w sumie 3 do zrobienia.

Właśnie zebrałem graty pod fotochrom wew [lustro z czujnikiem światła], włącznik AUTO, czujnik deszczu, włącznik CLH+DRL - jak tylko dołożę ten pakiet to zabieram się za motor :)

Mała aktualizacja w poście nr 1 o tempomat, nowe D1S, schowki foteli, fotochrom i inne :wink:

Wjechał komplet rozrząd i komplet nowych gum na lato.

Tak zerkam, że jakiś dystans na tył by się nadał, pod ET 43 13mm pyknie czy dać większy?

Edytowane przez scq
Opublikowano

To będzie 2 mod, w sumie 3 do zrobienia.

Właśnie zebrałem graty pod fotochrom wew [lustro z czujnikiem światła], włącznik AUTO, czujnik deszczu, włącznik CLH+DRL - jak tylko dołożę ten pakiet to zabieram się za motor :)

Mała aktualizacja w poście nr 1 o tempomat, nowe D1S, schowki foteli, fotochrom i inne :wink:

Wjechał komplet rozrząd i komplet nowych gum na lato.

Tak zerkam, że jakiś dystans na tył by się nadał, pod ET 43 13mm pyknie czy dać większy?

Jak masz 13 mm dystans to będzie ok

Opublikowano

Chwilę mnie nie było tutaj a tu gratów nawrzucane z ASO, coś się dzieje :hi:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...