Janusz72 Opublikowano 3 Kwietnia 2016 Opublikowano 3 Kwietnia 2016 Witam! Pacjent to Ibiza 1.2 12V 2003r. W związku z tym że nie mogę ustalić usterki, internet też nie daje odpowiedzi i że zaglądają ty tęgie umysły, postanowiłem zasięgnąć porady, chociaż to nie ta marka samochodu ale z tej samej rodzinki. Więc problem jest taki że wywala błąd i zaświeca się kontrolka silniczka , po skasowaniu , znowu się pojawia po przejechaniu jakieś 60- 80km , podłączyłem kompa i pojawiają się błędy - 16555 , 17811 , 16804 i znowu 16555. Z tym że 16555 pojawia się za każdym razem chciaż pozostałe nie zawsze. Tydzień wcześniej po podłączeniu kompa pojawiły się tylko jak zawsze 16555, 17811 EGR System,. EGR sprawdziłem , jest wyczyszczony i bez problemu się otwiera. Do tej pory zrobione - świece nowe, wtyczki wszystkie sprawdzone , cewki zapłonowe też, zamieniałem i to samo, czytałem o lewym powietrzu na dolocie , ale jest dobrze, wczoraj zaślepiłem EGR i zobaczę co dalej. Może ktoś z was miał jakieś doświadczenia z tymi błędami, więc proszę o pomoc! Mam nadzieje że administrator mnie tu zaraz nie prześwięci z tym tematem .
Janusz72 Opublikowano 3 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 3 Kwietnia 2016 (edytowane) Dev szybki jesteś , tak na oko to nic się jedynie to czasmi czuć lekkie pooszarpywanie jak się jedzie niższych obrotach na biegu jałowym nierówno pracuje, al. ja się doda gazu już jest dobrze. Nie chcę żeby coś zaszkodziło silnikowy przez te usterki! Edytowane 3 Kwietnia 2016 przez Janusz72
Dev Opublikowano 3 Kwietnia 2016 Opublikowano 3 Kwietnia 2016 (edytowane) Rozrzad do sprawdzenia, w tych silnikach czesto sie zdarza ze przeskakuje. Edytowane 3 Kwietnia 2016 przez Dev
SotoM Opublikowano 3 Kwietnia 2016 Opublikowano 3 Kwietnia 2016 sprawdź w jakim stanie jest katalizator - czy czasem nie jest przytopiony... tam bodajrze jest od góry sonda labda - moze po odkreceniu jej cos dojrzysz ale watpie...
Janusz72 Opublikowano 6 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 6 Kwietnia 2016 Posiedziałem ostatnio grubo w necie , i znalazłem cos takiego , że może katalizator już umiera, druga sonda dostaje zły sygnał i dlatego wywala błąd , dzisiaj sobie dotoczyłem w trymiga przedłużkę do sondy i zobaczę czy to przyniesie jakiś efekt, podobno oddalenie sondy od spalin pomoże, zobaczymy. Znalazłem na forum VW opis testu katalizatora , ale nie mogę zrobić testu pierwszej sondy , a co za tym idzie , katalizatora, bo wywala mi komunikat TEST OFF. Przy drugiej sondzie nie ma problemu! Wrzucę opis testu, może tam jest błąd i ktoś to wykryje! 1. Test pierwszej sondy LambdaSamochód musi być nagrzany, tzn wskazówka temperatury wody musi być na 90stC.VAGiem wchodzimy w Basic Setting (04) (pol. Nastawy podstawowe)Wybieramy tylko jedną grupę 34. (Ważne aby była tylko jedna wybrana)Nagrzewamy katalizator (pole drugie musi się znaleźć w zakresie, czyli temp powyżej 350st C) (swoją drogą to nie wiem czy tutaj nie ma błędu, bo ja zawsze te testy robie powyżej 500st C i dopiero wtedy chcą się wykonać)Wciskamy pedał gazu tak aby obroty utrzymywać powyżej 2000 rpm ( i tutaj też jest kilka wersji w sieci, niektórzy piszą że powyżej 3000 rpm) Trzeba utrzymywać te obroty cały czas identyczne w bardzo zbliżonym zakresie (przykład tzn. 2000 - 2200). Jeżeli obroty są odpowiednie i inne warunki też to w polu 4 pokaże się się TEST ON. Trzymamy obroty nadal aż do zakończenia testu. Jeżeli test nie chce się wykonać to delikatnie zwiększamy obroty.Na zakończenie testu w polu 4 mamy B1-S1 OK lub B1-S1 not OK lub TEST OFFDwa pierwsze oznaczają wynik testu, trzecie oznacza że test został przerwany i trzeba go powtórzyć. 2. Sprawdzenie drugiej sondy LambdaPodobnie jak dla pierwszej sondy, lecz test przeprowadzamy w grupie 36.Czyli wybieramy Basic Setting (04) (pol. Nastawy podstawowe) i grupa 36. (Ważne aby była tylko jedna wybrana)Podnosimy obroty do ustalonej wartości - powyżej 2000 rpm, patrzymy czy jest TEST ON w polu 2, czekamy aż się wykona i oglądamy wynik: B1-S2 OK lub B1-S2 not OK.Ten wynik może już tam być, bo test wykonał się przy okazji testu pierwszej sondy lambda. Aby wykonać go jeszcze raz - bo mamy taką chęć - to musimy wyłączyć silnik i odpalić go jeszcze raz - czyli zresetować komputer. 3. Test katalizatora.Test ten można wykonać jeżeli zostały przeprowadzone testy sond lambda i w obu przypadkach wynik był pozytywny.I znowu test wykonujemy w Basic Setting (04) (pol. Nastawy podstawowe)Wybieramy grupę 46 i tylko tę jedną.Wchodzimy na obroty i czekamy na pole 4 z wynikiem. Ten test jest dużo dłuższy od poprzednich. Wynik jest w polu 4 : Cat B1 OK lub Cat B1 not OK.W polu 3 mamy zarzucie katalizatora. Tzn 1.00 oznacza, że katalizator jest zużyty i trzeba go wymienić. Od wartości 0,75 w sterowniku silnika zapisywany jest błąd katalizatora. Sprawny nowy katalizator ma wynik od 0,1 do 0,3. Trzeba powiedzieć że to jest wynik sprawności na podstawie wyników pomiarów dwu sond lambda - może być obarczony błędem.
Janusz72 Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Hejka! Dzisiaj przejrzałem wartości w grupach i zadziwiło mnie takie coś jak w silnik , bloki - Gr 32 są pokazane 2 wartości lambda i w pierwszym okienku jest cały czas 00, a w drugim okienku po dodaniu gazu wartości się zmieniają, czy to znaczy że pierwsza sonda jest uszkodzona? Druga dziwna wartość , nie pamiętam na którym kanale to jest -60 *C temperatura oleju! Możliwe że naprawdę uszkodzona jest pierwsza sonda, bo nie mogłem zrobić jej testu , jak sprawdzałem stan katalizatora. Na pewno są tu znawcy VAG i będą wiedzieli co jest grane! Wykręciłem tą sonde bo chciałem podmienić na inną , ale niestety jest to sonda 6 pinowa , 5 przewodów i jakiś dziwny opornik czy bimetal przy wtyczce , coś w tym stylu! To są numery sond które pasują FAE75357 i 0258007357
xork Opublikowano 21 Kwietnia 2016 Opublikowano 21 Kwietnia 2016 (edytowane) a sprawdź g28, właśnie podobny problem w skodzie ,co prawda 1.4 16v ale ja bym to sprawdził czujnik pręd./położenia wału korbowego błędu nawet może nie wywalać Edytowane 21 Kwietnia 2016 przez xork
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się