Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Falujące obroty i skoki mocy - 1.9 TDI


Lisek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Dziś pojawił się problem w moim autku. To 1.9 TDI 115@150 KM. Uruchomiłem silnik, a ten zaczął bardzo dziwnie klekotać na niższych obrotach niż standardowe.

Brak reakcji na pedał gazu. Metoda wyłączyć i włączyć pomogła, ale nie na długo. Silnik zaczął pracować w miare normalnie - poza falowaniem na obrotach jałowych.

Prócz tego podczas jazdy moc jest raczej pełna, kłopot w tym że nie wiadomo kiedy się zjawi. Raz nacisnę gaz, a samochod wyrywa do przodu, a innym razem czekam 5-10 sekund i dopiero jest reakcja.

Dzień wcześniej zatankowałem autko do pełna, zrobiłem jakieś 30-40 km do momentu awarii i nie było żadnych niepokojących objawów. Więc raczej nie jest tego wina. No i filtr paliwa był zmieniany całkiem niedawno.

Może ktoś już to przerabiał? I czy jest szansa, gdzie taką usterkę zdiagnozują i od ręki usuną? Cholernie zależy mi na czasie, bo w piątek mam dalszy wyjazd tym autkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszym serwisie podłączyli do VAG-a i powiedzieli, że wszystko jest OK, więc oni tego nie zrobią, bo nie wiedzą co "ale pewnie coś z pompą".

W drugim serwisie też podłączyli do VAG-a i wyszło, że jeden pompowtryskiwacz odmówil posluszeństwa. Prócz tego są jakieś przedmuchy na silniku i dziś będą go rozkręcać. Zobaczymy.

Póki co przesiadłem się na samochód zastępczy - na Solarisa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy serwis omijaj z daleka jak takiej ustrki VAGiem nie potrafili zdiagnozować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy serwis omijaj z daleka jak takiej ustrki VAGiem nie potrafili zdiagnozować.

Znowu nie tak łatwo diagnozuje się pompowtryski. Skąd mieli wiedzieć w jakiej grupie wartości mierzonych ma być wskazanie 0 :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że to nastawnik

czego ..... :question: .... :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasadniczo bylo wiecej niz sie spodziewalem do roboty. W sumie m.in. napinacz + rolka, sprzeglo, wal, pierscienie, planowanie bloku/glowicy, prowadnice + uszczelniacze zaworow i tak dalej... Sporo kasy w plecy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasadniczo bylo wiecej niz sie spodziewalem do roboty. W sumie m.in. napinacz + rolka, sprzeglo, wal, pierscienie, planowanie bloku/glowicy, prowadnice + uszczelniacze zaworow i tak dalej... Sporo kasy w plecy.

Czy znasz prawdziwy przebieg Twojego autka. Powyżej 300 tysięcy czy poniżej?? Mój znajomy ma A6 1.9 TDI PD 130 KM i przy pierwszych 275 tysiącach posypało się podobnie... Lecz jego auto jest większe i cięższe ale z fabrycznym ustawieniem - 130 KM, pytam bo jestem ciekaw na ile soft wpłynął na trwałość Twojej A4. I jak długo Twój silniczek jeździł "podrasowany". Z góry dziękuję za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma jakies 250 tysiecy na liczniku, a na chipie jezdzi od okolo 50. Sadze jednak ze ktos mu dobrze zrobil jeszcze przed chipem, a to tylko go dobilo. Tak czy inaczej teraz silnik wyglada jakby wlasnie opuscil fabryke :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma jakies 250 tysiecy na liczniku, a na chipie jezdzi od okolo 50. Sadze jednak ze ktos mu dobrze zrobil jeszcze przed chipem, a to tylko go dobilo. Tak czy inaczej teraz silnik wyglada jakby wlasnie opuscil fabryke :)

Prosimy jeszcze o koszty tej naprawy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...