Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[b5 AHU vs AFN]


woj-o

Rekomendowane odpowiedzi

Wiem ze pomiędzy 1Z a AHU sa "kosmetyczne różnice".

Wiem tez że AFN "dostał" mocniejszy wał korbowy i same korby (inne średnice czopów głownych na wale na przykład).

I tutaj pojawia się pytanie.

Czy w ramach tych "kosmetycznych" zman AHU oprócz koła dwumasowego dostał również

zmieniony wał i korby od AFN'a ? czy to zostało z 1Z?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem ze pomiędzy 1Z a AHU sa "kosmetyczne różnice".

Wiem tez że AFN "dostał" mocniejszy wał korbowy i same korby (inne średnice czopów głownych na wale na przykład).

I tutaj pojawia się pytanie.

Czy w ramach tych "kosmetycznych" zman AHU oprócz koła dwumasowego dostał również

zmieniony wał i korby od AFN'a ? czy to zostało z 1Z?

1Z i AHU to "prawie" identyczne motory ..... i z tego co wiem flaki tez maja takie same ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no własnie z tego co czytam na forum to niestety ma.

A czy ktoś potrafi mi wskazać w takim razie jakeiś przewagi AHU nad AFN?

palą tyle samo - katalogowo afn nawet o 0,1 mniej.

afn jeździ zdecydowanie lepiej - brak dziury do 2 tys obr i ciągnie wyzej.

koszty utrzymania - czesci - chyba praktycznie te same - kola dwumas jest, roznica zostaje wtryski i turbina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no własnie z tego co czytam na forum to niestety ma.

A czy ktoś potrafi mi wskazać w takim razie jakeiś przewagi AHU nad AFN?

nie ma .... :wink:

p.s ale na odwrót mogę Ci napisać :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe spanky w tą drugą stronę to we wtorek już porównywałem.

Co prawda AFN był na nie polskiej ropie i jeździł znacznie lepiej niż na polskiej to jednak mimo wszystko nie ma co porównywać ;). Ciągnie z nizszych i kończy na wyższych ;) przy okazji szybciej się wkręcając.

Jedyne minusy to jak widze przejściowe problemy z kierownicami spalin.

Jeszcze coś zapytam. Kiedyś gdzieś czytałem

że 1Z/AHU na autostradzie na dużej prędkości spali znacznie więcej niż AFN.

Czy ktoś może to potwierdzić/zaprzeczyć??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze coś zapytam. Kiedyś gdzieś czytałem

że 1Z/AHU na autostradzie na dużej prędkości spali znacznie więcej niż AFN.

Czy ktoś może to potwierdzić/zaprzeczyć??

co rozumiesz znacznie wiecej .... moze i sa jakies roznice ale mozna je zaakceptowac .... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój AFN na 4900 obrotów kończy :twisted:

Damianus ma chyba AHU bo 90KM po drugim lifcie :smile: no i mu spala 5,5l :eek: a mnie przed cipem poniżej 6 nigdy nie zszedł :exclaim:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Damianus ma chyba AHU bo 90KM po drugim lifcie

jezeli po drugim lifcie to bedzie juz 90 kucowrów ale AHH .... a temu to juz bardzo blisko do AFN/AVG .... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Damianus ma chyba AHU bo 90KM po drugim lifcie

jezeli po drugim lifcie to bedzie juz 90 kucowrów ale AHH .... a temu to juz bardzo blisko do AFN/AVG .... :wink:

Mam po drugim lifcie i silnik AHU, spala mi 5,5l. a nie jeżdżę oszczędnie.

Te silniczki wychodziły do 06.2000r. według Etki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Damianus ma chyba AHU bo 90KM po drugim lifcie

jezeli po drugim lifcie to bedzie juz 90 kucowrów ale AHH .... a temu to juz bardzo blisko do AFN/AVG .... :wink:

Mam po drugim lifcie i silnik AHU, spala mi 5,5l. a nie jeżdżę oszczędnie.

Te silniczki wychodziły do 06.2000r. według Etki

masz racje ... AHH wychodziły po 06.2000 roku ... wtedy juz zminieono cala wiazke i ECU ....

p.s az sie nie chce wierzyc ze stare kondony AHU (czyli 1Z :wink: ) wsadzali do 2000 roku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AHH wychodziły od 04/97 do 09/01 info z Etki :a4fan:

to ja juz sam nie wiem ... :rolleyes:

kiedys czytałem ze byly od 1999 roku,potem ze razem z wymiana wiazki i ECU, ETKA mowi jeszcze inaczej....

w kazdym badz razie jest to 90 konne TDI "prawie" takie same jak AFN/AVG .... (turbulum sterowane podcisnieniem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już pisze - nie siedziałem przy kompie przez weekend.

Dużo więcej jest że 1Z/AHU przy jeździe pod Vmax podobno potrafi zjeść 9-10 l a AFN przy podobnej prędkości jest liter 1.5 oszczędniejszy.

Ale jak mówie takie opinie słyszałem tylko i nie iwem czy to w ogóle ma potwierdzenie.

A w sobotę mój AHU przy powrocie do domu dymił jak ruski czołg na 500m zasłonę dymną robił. Moc dopiero od 3 rpm ponizej nie jedzie w ogole.

Przez weekend nie ruszałem trupa. Jutro musze go ruszyć - zobaczę czy mu przejdzie czy nie.

Nic więcej nie potrafie powiedziec - nie zaglądałem do niego.

Przy okazji - gdzie we Wrocku poleciacie (i za ile) robic wymiane pasków wszelkich i rolek ?? RS-serwis ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w sobotę mój AHU przy powrocie do domu dymił jak ruski czołg na 500m zasłonę dymną robił. Moc dopiero od 3 rpm ponizej nie jedzie w ogole.

Przez weekend nie ruszałem trupa. Jutro musze go ruszyć - zobaczę czy mu przejdzie czy nie.

samo chyba nie przejdzie .... :rotfl:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...