tom2009 Opublikowano 13 Kwietnia 2016 Opublikowano 13 Kwietnia 2016 Witam Auto bierze mi coraz więcej oleju - pewnie ze 2-3 litry na 10 tyś. Silnik suchy wiec wycieki pomijam. Przy mocnym przy gazowaniu albo ostrej redukcji za autem czarny komin Po ostrej jeździe jak wysiadam z auta to czuje spalony olej. Chcąc zacząć od uszczelniaczy nagrałem filmik z porannego odpalania po nocy w temperaturze około -5 stopni. Wydaje mi się że tragedii nie ma. Zobaczcie sami i napiszcie co o tym myślicie.
kaczorvw Opublikowano 13 Kwietnia 2016 Opublikowano 13 Kwietnia 2016 Sugeruję zacząć od sprawdzenia stanu wirnika w turbinie - jak puszcza w wydech to wycieku nie zauważysz.
Awra Opublikowano 13 Kwietnia 2016 Opublikowano 13 Kwietnia 2016 za to chmurę za sobą na 100%...2-3L na 10 tys to na 100% by widział za sobą chmurę.
Hezen Opublikowano 13 Kwietnia 2016 Opublikowano 13 Kwietnia 2016 Sprawdz turbo jak koledzy pisali, do tego ilość oleju w dolocie. Może zawór odmy na pokrywie zaworów puszcza? Zrób "wolną" odme, przejedz kilka tys. km i sprawdz czy dalej tak ubywa olej. Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
Awra Opublikowano 13 Kwietnia 2016 Opublikowano 13 Kwietnia 2016 (edytowane) Właściwie czarny dym to bardziej pasuje że za mało powietrza a za dużo paliwa. Niebieskawy/biały to bardziej turbina, chyba że na co dzień jeździsz emerycko, to się te spaliny powoli zbierają a potem jak dasz z buta to cała sadza jest wyrzucana przez wydech. Turbo tak czy siak sprawdź, bo musisz po kolei wykluczać. Edytowane 13 Kwietnia 2016 przez Awra
tom2009 Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Właściwie czarny dym to bardziej pasuje że za mało powietrza a za dużo paliwa. Niebieskawy/biały to bardziej turbina, chyba że na co dzień jeździsz emerycko, to się te spaliny powoli zbierają a potem jak dasz z buta to cała sadza jest wyrzucana przez wydech. Turbo tak czy siak sprawdź, bo musisz po kolei wykluczać. Może ten dym nie jest aż tak czarny jak napisałem - siwo czarny, a czarny trochę może być bo auto po programie i jak mocniej depnę to zawsze troche czarnego leciało ale teraz jeszcze siwo jest. Po oględzinach wirnika stwierdziłem że luz poprzeczny wynosi około 1 mm a wzdłużny może ciut mniejszy albo taki sam. W rurze idącej do IC jest rzadki olej nie jak kiedyś była taka gęsta maź w bardzo małej ilości zostająca trochę na palcu po przetarciu. Turbo puszcza ?
Majkeltaker Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Kiedyś mechanik powiedział mi, że nie da się tak naprawdę sprawdzić turbiny bez ściągnięcia jej i obejrzenia jej od strony katalizatora. Ja też sprawdzałem turbo po luzie na wirniku ściągając trójnik i miał minimalny luz. Dopiero jak została w pełni ściągnięta doświadczyłem prawdziwego luzu na wirniku, który był w okolicach 3mm
Mario82A4 Opublikowano 3 Maja 2016 Opublikowano 3 Maja 2016 Podepne się do tematu , u siebie też zauważyłem problem z porannym dymieniem na biało . Auto ma na liczniku ponad 340000 i nie wiadomo ile cofnięte i tez zastanawiałem się czy nie wymienić uszczelniaczy zaworowych bo raczej nigdy nie były ruszane . Jest jakiś sposób na zdiagnozowanie czy to wina uszczelniaczy?
Mario82A4 Opublikowano 3 Maja 2016 Opublikowano 3 Maja 2016 ile bierze ci od wymiany do wymiany? około 1-1,5 w zależności od stylu jazdy . Jak wyjeżdżam z Bukowiny po dłuższym postoju to na rondzie puściła takiego białego bonka że pomyślałem że turbo padło ale puźniej już było ok i jakoś nie zauważyłem ubytków w oleju
Majkeltaker Opublikowano 3 Maja 2016 Opublikowano 3 Maja 2016 No to bardzo możliwe że uszczelniacze do wymiany
Mario82A4 Opublikowano 3 Maja 2016 Opublikowano 3 Maja 2016 J No to bardzo możliwe że uszczelniacze do wymiany jeszcze pobawię się z odmą a jak to nie pomorze to przy wymianie rozrządu wymieni uszczelniacze
Hezen Opublikowano 4 Maja 2016 Opublikowano 4 Maja 2016 W pierwszej kolejnosci sprawdzenie czy z silnika się leje. Potem odma, czasami zawór ciśnienia odmy na pokrywie zaworów, nie spełnia swojego zadania i dolot ciągnie olej. U mnie po wymianie tego zaworu zużycie oleju spadło z ponad litra na 300-350ml, wymiany oleju robie co 10-11tys. km Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
Mario82A4 Opublikowano 4 Maja 2016 Opublikowano 4 Maja 2016 W pierwszej kolejnosci sprawdzenie czy z silnika się leje. Potem odma, czasami zawór ciśnienia odmy na pokrywie zaworów, nie spełnia swojego zadania i dolot ciągnie olej. U mnie po wymianie tego zaworu zużycie oleju spadło z ponad litra na 300-350ml, wymiany oleju robie co 10-11tys. km Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka silniczek suchutki zawór odmy czyli to plastikowe ustrojstwo na pokrywie zaworów ? ten wąż od tego zaworu do turbo jest w środku mokry wiec zawór coś tam puszcza tylko ciekawe ile
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się