Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Kopci na niebiesko przy odpalaniu


maxii

Rekomendowane odpowiedzi

podczas odpalania, ale tylko na zimnym silniku tylko jak samochód postoi noc na zimnie, gdy zapalam moja A4 puszcza chmurkę niebieskiego dymu, jeszcze nie odpala nigdy za pierwszym razem zawsze kręci od drugiego strzału- poza tym nie ma problemu z kopceniem. Jak go odpalam nawet parę godzin później to również nic nie dymi.

Mam auto od około pół roku nie wiem może tak mają diesle, wcześniej miałem benzyniaka i zawsze palił od pierwszego sporadycznie od drugiego razu. Mam wrażenie, że może olej ma na to wpływ niedawno wymieniałem olej na castrola edge 5w40 505.01 i dopiero po tym zauważyłem kopcenie, ale nie mam pewności 100% że wcześniej też tak nie było. Czasami w silniku słychać takie dziwne cykanie zgłosiłem to podczas wizyty w ASO ale akurat wtedy pracował idealnie i nic nie zdiagnozowali do tego był podpinany pod kompa, ale na protokole VAS nie pokazało żadnych błędów. Zastanawiam się nad wymianą świec żarowych czy to może mieć z tym powiązanie? Chodzi mi o ciężkie odpalanie i kopcenie, bo cykanie w silniku to na pewno jest inna przyczyna.

Ps.Wcześniej jak były ciepłe dni samochód chodził bez zarzutów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli, nie pije oleju. jezeli zuzycie paliwa jest w normie. plyn chlodzacy nie ubywa. niech sobie kopci przy starcie... to diesel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podczas odpalania, ale tylko na zimnym silniku tylko jak samochód postoi noc na zimnie, gdy zapalam moja A4 puszcza chmurkę niebieskiego dymu, jeszcze nie odpala nigdy za pierwszym razem zawsze kręci od drugiego strzału- poza tym nie ma problemu z kopceniem. Jak go odpalam nawet parę godzin później to również nic nie dymi.

Skąd wiesz,że to niebieski dym?? Diesel zawsze gorzej reaguje na niską temperaturę jak benzyniak.Jeśli nadmiernie nie bierze oleju to lekkie pufnięcie z rana to raczej norma, .Sprawdź świece i aku. :hi:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój jakoś nie kopci na niebiesko po odpaleniu :gwizdanie: . Niebieski dymek może wynikać z paru rzeczy. Jeśli chcesz się dowiedzieć dokładnie czy coś mu nie dolega, to zrób pełne logi. Wtedy będziemy mogli ocenić stan motorowni :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ko na zimnym silniku tylko jak samochód postoi noc na zimnie, gdy zapalam moja A4 puszcza chmurkę niebieskiego dymu, jeszcze nie odpala nigdy za pierwszym razem zawsze kręci od drugiego strzału- poza tym nie ma problemu z kopceniem. Jak go odpalam nawet parę godzin później to również nic nie dymi.

Mam auto od około pół roku nie wiem może tak mają diesle, wcześniej miałem benzyniaka i zawsze palił od pierwszego sporadycznie od drugiego razu. Mam wrażenie, że może olej ma na to wpływ niedawno wymieniałem olej na castrola edge 5w40 505.01 i dopiero po tym zauważyłem kopcenie, ale nie mam pewności 100% że wcześniej też tak nie było. Czasami w silniku słychać takie dziwne cykanie zgłosiłem to podczas wizyty w ASO ale akurat wtedy pracował idealnie i nic nie zdiagnozowali do tego był podpinany pod kompa, ale na protokole VAS nie pokazało żadnych błędów. Zastanawiam się nad wymianą świec żarowych czy to może mieć z tym powiązanie? Chodzi mi o ciężkie odpalanie i kopcenie, bo cykanie w silniku to na pewno jest inna przyczyna.

Ps.Wcześniej jak były ciepłe dni samochód chodził bez zarzutów.

Jedynym problemem jest to, że auto nie pali od pierwszego razu. Moim zdaniem, musisz sprawdzić świece żarowe. "Cykanie", to standard. Jeżeli nie masz problemów z brakiem mocy i auto nie pobiera oleju, wszystko jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za opinie, dzisiaj temperaturka sporo na plusie zapalił od pierwszego- silnik pracuje jak osa bez dziwnego cykania, ale dymka puścił.

Przymierzam się do wymiany świec jakie najlepiej kupić? Jakie polecacie? Czy wymienić wszystkie 6 szt? Czy ewentualnie tylko padnięte?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za opinie, dzisiaj temperaturka sporo na plusie zapalił od pierwszego- silnik pracuje jak osa bez dziwnego cykania, ale dymka puścił.

Przymierzam się do wymiany świec jakie najlepiej kupić? Jakie polecacie? Czy wymienić wszystkie 6 szt? Czy ewentualnie tylko padnięte?

Ustaw prawidłowo swój profil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też miałem takie objawy-po odpaleniu na zimnym puszczał chmurki siwo-niebieskiego dymu. Po rozgrzaniu nie dymił.

diagnoza-turbina straciła szczelność. Zdjołem wąż (od strony ssącej) z turbiny i sprawdziłem luzy-niestety był duży ok.2mm luz wzdłużny. Zdjołem wąż od strony tłoczącej i podłożyłem czystą szmatkę, druga osoba odpaliła silnik i okazało się, że na szmatce pojawił się olej. Wymieniłem turbinę i problem zniknął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też miałem takie objawy-po odpaleniu na zimnym puszczał chmurki siwo-niebieskiego dymu. Po rozgrzaniu nie dymił.

diagnoza-turbina straciła szczelność. Zdjołem wąż (od strony ssącej) z turbiny i sprawdziłem luzy-niestety był duży ok.2mm luz wzdłużny. Zdjołem wąż od strony tłoczącej i podłożyłem czystą szmatkę, druga osoba odpaliła silnik i okazało się, że na szmatce pojawił się olej. Wymieniłem turbinę i problem zniknął.

Sprawdz turbo właśnie w taki sposób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te

ż miałem takie objawy-po odpaleniu na zimnym puszczał chmurki siwo-niebieskiego dymu. Po rozgrzaniu nie dymił.
diagnoza-turbina straciła szczelność. Zdjołem wąż (od strony ssącej) z turbiny i sprawdziłem luzy-niestety był duży ok.2mm luz wzdłużny. Zdjołem wąż od strony tłoczącej i podłożyłem czystą szmatkę, druga osoba odpaliła silnik i okazało się, że na szmatce pojawił się olej. Wymieniłem turbinę i problem zniknął.

od razy trzeba turbo wymieniać, nie da się tego naprawić?

Ps.sam tego nie sprawdzę nie mam pojęcia gdzie się znajdują te elementy w silniku. Liczę na to że to tylko świece :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te

ż miałem takie objawy-po odpaleniu na zimnym puszczał chmurki siwo-niebieskiego dymu. Po rozgrzaniu nie dymił.
diagnoza-turbina straciła szczelność. Zdjołem wąż (od strony ssącej) z turbiny i sprawdziłem luzy-niestety był duży ok.2mm luz wzdłużny. Zdjołem wąż od strony tłoczącej i podłożyłem czystą szmatkę, druga osoba odpaliła silnik i okazało się, że na szmatce pojawił się olej. Wymieniłem turbinę i problem zniknął.

od razy trzeba turbo wymieniać, nie da się tego naprawić?

Ps.sam tego nie sprawdzę nie mam pojęcia gdzie się znajdują te elementy w silniku. Liczę na to że to tylko świece :)

zanim wymienisz świece, sprawdź je.Sposób jest prosty :szukaj:

one napewno nie mają nic wspólnego z dymieniem na niebiesko. Podjedź do mechanika i sprawdź świece i turbo. To jest 30 min roboty.Powtarzam najpierw sprawdź nie wymieniaj :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za opinie, dzisiaj temperaturka sporo na plusie zapalił od pierwszego- silnik pracuje jak osa bez dziwnego cykania, ale dymka puścił.

Przymierzam się do wymiany świec jakie najlepiej kupić? Jakie polecacie? Czy wymienić wszystkie 6 szt? Czy ewentualnie tylko padnięte?

wszystkie 6szt w AVF??????? :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podlacze sie pod topic mam podobnie kopci po odpaleniu kiedy postoji czasami bardzo mocno czasami lzej, niestety u mnie ubywa oleju i lapie notlaufy, co myslicie dawac do mechanika czy rozgladac sie za nowym motorkiem :wallbash:

pozdrawiam easy :hi:[br]Dopisany: 01 Grudzień 2008, 20:59_________________________________________________a na rozgrzanym silniku z reguly nie kopci ale zdarza mu sie, sprawdzam to czasami trzymajac go na obrotach raz nie pusci chmurki a raz wali ostro na niebiesko nie ma na to reguly.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podlacze sie pod topic mam podobnie kopci po odpaleniu kiedy postoji czasami bardzo mocno czasami lzej, niestety u mnie ubywa oleju i lapie notlaufy, co myslicie dawac do mechanika czy rozgladac sie za nowym motorkiem :wallbash:

pozdrawiam easy :hi:[br]Dopisany: 01 Grudzień 2008, 20:59_________________________________________________a na rozgrzanym silniku z reguly nie kopci ale zdarza mu sie, sprawdzam to czasami trzymajac go na obrotach raz nie pusci chmurki a raz wali ostro na niebiesko nie ma na to reguly.

W Twoim przypadku dobrze by było zobaczyć logi :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli, nie pije oleju. jezeli zuzycie paliwa jest w normie. plyn chlodzacy nie ubywa. niech sobie kopci przy starcie... to diesel

mam to samo :P

a żadnych innych obajwów nie mam :) oleju nie pije :P płyn chłodzący git :P

widocznie tak ma być to TDI :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli, nie pije oleju. jezeli zuzycie paliwa jest w normie. plyn chlodzacy nie ubywa. niech sobie kopci przy starcie... to diesel

mam to samo :P

a żadnych innych obajwów nie mam :) oleju nie pije :P płyn chłodzący git :P

widocznie tak ma być to TDI :P

zdrowe TDI nie kopci przy starcie :evil:

ale na pewne niedomagania można przymknąć oko, z tym, że prędzej czy później trzeba będzie otworzyć portfel :tongue4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm no nie wiem :)

tata miał nową Toyote Avensis i za kazdym razem rano puszczała bąka biało siwego

teraz ma nowego passata przejechane ma moze z 8 kkm i tez rano puszcza takiego bąka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...