edi_nt Opublikowano 29 Listopada 2008 Opublikowano 29 Listopada 2008 Koledzy mam taki problem!!!po wypadku mechanik nie wymienił mi wiskozy, tylko zrobił wentylator na sztywno, tak że cały czas chodzi wentylator i przez to chłodził mi cały czas silnik. Nie powiedział mi jakie mogą być tego konsekwencje więc przyznam się że trochę odpuściłem temat ze względu na ciągły brak czasu. Teraz po przejechaniu jakiś 3 000km okazało się że silnik wziął sobie ok 0.75l oleju i zaczął kopcić. Czy może to być efektem jazdy na niedogrzanym silniku?? (podejrzewam że do wymiany może być też termostat bo auto z Włoch). Obawiam się czy czasem nie zepsułem sobie silnika... Temperatura praktycznie nie dochodziła do 90stopni, nawet jak jeździłem po placu na śniegu...
andrzej_1970 Opublikowano 29 Listopada 2008 Opublikowano 29 Listopada 2008 Nie dogrzany silnik to większe spalanie paliwa i jednocześnie komputer zwiększa dawkę paliwa co może być powodem kopcenia.Koniecznie wymień wisko i termostat, co do oleju to zobacz dokładnie może masz jakieś wycieki od spodu.
edi_nt Opublikowano 29 Listopada 2008 Autor Opublikowano 29 Listopada 2008 co do oleju to zobacz dokładnie może masz jakieś wycieki od spodu. wycieków brak na pewno:)
Dev Opublikowano 29 Listopada 2008 Opublikowano 29 Listopada 2008 jaką masz temperaturę na blacie podczas jazdy?
edi_nt Opublikowano 29 Listopada 2008 Autor Opublikowano 29 Listopada 2008 jaką masz temperaturę na blacie podczas jazdy? jak jade na trasie to i pewnie nie osiaga 60, po miescie moze 70. szczerze mówiąc nie przyglądałem się aż tak dokładnie ale wiem że zawsze była niska.
Dev Opublikowano 29 Listopada 2008 Opublikowano 29 Listopada 2008 najpierw termostat do wymiany jezzeli to nie pomoże wtedy czujnik
edi_nt Opublikowano 29 Listopada 2008 Autor Opublikowano 29 Listopada 2008 najpierw termostat do wymiany jezzeli to nie pomoże wtedy czujnik a nie jest tak że jeśli wiskoza jest spięta na stałe to silnik nie może osiągnąć temp??
sloma7d Opublikowano 29 Listopada 2008 Opublikowano 29 Listopada 2008 Kolego przy tylu stopniach co osiągasz to podstawa do wymiany jest termostat. Ubytek może być spowodowany na skutek nie dogrzania silnika na twoim miejscu jak najszybciej bym to zrobił tym bardziej że temperatura otoczenia jest dość niska
endriuu Opublikowano 30 Listopada 2008 Opublikowano 30 Listopada 2008 koledzy tematow o tym czy wisko czy termostat czy czujnik jest masa na forum. nie ma sensu sie o tym rozwodzic. pytanie bylo o skutki jazdy. przede wszystkim szybsze zuzycie silnika z racji bogatszej mieszanki paliwowo-powietrznej. wiecej paliwa w mieszance oznacza nadmierne splukwanie oleju z gladzi cylindra i szybsze zuzycie. z tego samego powodu nie wolno zapalic silnika, grzac go na jalowym, a samemu skrobac szybki. zanim motor nagrzeje sie w takich warunkach mija znacznie wiecej czasu, niz w przypadku odpalenia i natychmiastowej jazdy (bez przeciazania naturalnie).
morwa76 Opublikowano 30 Listopada 2008 Opublikowano 30 Listopada 2008 gorsze jest przechłdzenie silnika niż dowrotność tego zjawiska skutki- szybsze zużycie silnika,większe wydatki na paliwo zimno w aucie pozdrzwiam
endriuu Opublikowano 30 Listopada 2008 Opublikowano 30 Listopada 2008 gorsze jest przechłdzenie silnika niż dowrotność tego zjawiska skutki- szybsze zużycie silnika,większe wydatki na paliwo zimno w aucie pozdrzwiam a o czym my tu piszemy? wlasnie o przechlodzeniu!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się