Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Niska temperatura silnika...jakie skutki jeśli się z tym jeździ??


edi_nt

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy mam taki problem!!!po wypadku mechanik nie wymienił mi wiskozy, tylko zrobił wentylator na sztywno, tak że cały czas chodzi wentylator i przez to chłodził mi cały czas silnik. Nie powiedział mi jakie mogą być tego konsekwencje więc przyznam się że trochę odpuściłem temat ze względu na ciągły brak czasu. Teraz po przejechaniu jakiś 3 000km okazało się że silnik wziął sobie ok 0.75l oleju i zaczął kopcić. Czy może to być efektem jazdy na niedogrzanym silniku?? (podejrzewam że do wymiany może być też termostat bo auto z Włoch). Obawiam się czy czasem nie zepsułem sobie silnika... Temperatura praktycznie nie dochodziła do 90stopni, nawet jak jeździłem po placu na śniegu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dogrzany silnik to większe spalanie paliwa i jednocześnie komputer zwiększa dawkę paliwa co może być powodem kopcenia.Koniecznie wymień wisko i termostat, co do oleju to zobacz dokładnie może masz jakieś wycieki od spodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaką masz temperaturę na blacie podczas jazdy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najpierw termostat do wymiany

jezzeli to nie pomoże wtedy czujnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego przy tylu stopniach co osiągasz to podstawa do wymiany jest termostat. Ubytek może być spowodowany na skutek nie dogrzania silnika na twoim miejscu jak najszybciej bym to zrobił tym bardziej że temperatura otoczenia jest dość niska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy tematow o tym czy wisko czy termostat czy czujnik jest masa na forum. nie ma sensu sie o tym rozwodzic. pytanie bylo o skutki jazdy. przede wszystkim szybsze zuzycie silnika z racji bogatszej mieszanki paliwowo-powietrznej. wiecej paliwa w mieszance oznacza nadmierne splukwanie oleju z gladzi cylindra i szybsze zuzycie.

z tego samego powodu nie wolno zapalic silnika, grzac go na jalowym, a samemu skrobac szybki. :fool: zanim motor nagrzeje sie w takich warunkach mija znacznie wiecej czasu, niz w przypadku odpalenia i natychmiastowej jazdy (bez przeciazania naturalnie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gorsze jest przechłdzenie silnika niż dowrotność tego zjawiska

skutki- szybsze zużycie silnika,większe wydatki na paliwo

zimno w aucie

pozdrzwiam :hi:

a o czym my tu piszemy? wlasnie o przechlodzeniu!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...