Dev 1476 Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Tyle co drugi silnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mjetek 0 Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2016 (edytowane) To mnie pocieszyłeś. Dziękuje za wszystkie rady paną: Dev i Cezaremu. Edytowane 26 Kwietnia 2016 przez Mjetek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CzarekJ 2 Opublikowano 27 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2016 (edytowane) Spokojnie. Zmierz ciśnienie sprężania. Wybadaj lokalny rynek mechaników pod kątem naprawy głowicy z pogiętymi zaworami. Jak pogięły się zawory to utrzymasz kompresję palcem przyciśniętym do otworu po świecy żarowej. Edytowane 27 Kwietnia 2016 przez CzarekJ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev 1476 Opublikowano 27 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2016 taaaa... niech jeszcze swiece pourywa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mjetek 0 Opublikowano 27 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2016 taaaa... niech jeszcze swiece pourywa No panie dev wymienialem świece zadnej nie urwałem, zresztą jak ustawiałem luz na pompkach to tez z wykreconymi świecami http://allegro.pl/tester-miernik-cisnienia-sprezania-diesel-diesla-a-i5833486557.htmlzmierzy tym kompresje? Prosze o jaki link do jakiego urzadzenia do mierzenia tak raz może dwa w życiu użyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev 1476 Opublikowano 27 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2016 Ten może byc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CzarekJ 2 Opublikowano 27 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2016 Po co od razu wydawać kasę na ciśnieniomierz. Zdążysz ją jeszcze wydać, zwłaszcza że inne koszty prawdopodobnie przed tobą. Sprawdź ustawienie znaków na kole zamachowym i kole od rozrządu. To pierwszy najprostsze sprawdzenie. Jak masz wprawne ucho to wyczujesz po pracy silnika że nie ma kompresji. Z drugiej strony nie wiem, czy jest możliwe by od kręcenie rozrusznikiem pogięły się zawory na wszystkich cylindrach tak za jednym razem. w takiej sytuacji przy rozruchu powinien się zblokować silnik i powinieneś to odczuć. Co innego jak pęka pasek podczas jazdy. Ja jestem jeszcze optymistą. Według mnie powinien odpalić przynajmniej na jednym cylindrze i nie wszystko się pogięło.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mjetek 0 Opublikowano 27 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2016 Dziękuje Czarku za dobre słowo, nie odpalil na plaka mimo duzej ilości prób, dawałem tu loga z dwóch prób a było ich duzo więcej, calego plaka wypsikałem i aku dedło. Spróbuje w sobote z tą swiecą popatrzeć czy dźwiga palca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CzarekJ 2 Opublikowano 27 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2016 Możesz ewentualnie podnieść pokrywę zaworów i sprawdzić czy zawory i sprężyny dopychają popychacze do wałka rozrządu. Jak popychacze nie wracają i nie dotykają wałka to znaczy że trzonki zaworów pogięte. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mjetek 0 Opublikowano 27 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2016 Szklanki dotykaja walka i sie ruszają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CzarekJ 2 Opublikowano 27 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2016 Czyli podgięcie zaworów jeżeli jest to niewielkie, ale jednocześnie na tyle duże że cylinder jest nieszczelny. Nie kręć więcej rozrusznikiem aby tłoków nie poniszczyć. Bez sprawdzenia kompresji niestety się nie obędzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mjetek 0 Opublikowano 27 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2016 Mam takie pytanie, to jezeli przy -8.8 pogieło zawory to równie dobrze jak ktoś synchro ustawia i robi to nieumiejętnie to też uwali zawory? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CzarekJ 2 Opublikowano 27 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2016 Przestawiając koło rozrządu zmieniamy fazy w zakresie od ok. +3 do -3 stopni. Od kręcenia kołem w zakresie dopuszczalnym "fasolkami" zawory nie pogną się. Niestety moje wyliczenia powyżej są nieoszacowane. Jak przeliczymy to na przeskok na kole od wału wyjdzie 360/22 = aż 16 stopni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mjetek 0 Opublikowano 6 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2016 (edytowane) Przestawiając koło rozrządu zmieniamy fazy w zakresie od ok. +3 do -3 stopni. Od kręcenia kołem w zakresie dopuszczalnym "fasolkami" zawory nie pogną się. Niestety moje wyliczenia powyżej są nieoszacowane. Jak przeliczymy to na przeskok na kole od wału wyjdzie 360/22 = aż 16 stopni. Czyli jak przeskoczy na dolnym kole to 16 stopni ajak na górnym na wałka to tylko 8?Jezeli tylko 3 jest regulacji to jak ja z -8.8 skorygowłem na+1. A miałem nawet +5. Nic teraz nie rozumiem Ta tarcza co czyta z niej impulsy to ona jest przymocowana do koła czy do wałka? Czyli podgięcie zaworów jeżeli jest to niewielkie, ale jednocześnie na tyle duże że cylinder jest nieszczelny. Nie kręć więcej rozrusznikiem aby tłoków nie poniszczyć. Bez sprawdzenia kompresji niestety się nie obędzie. Kompresja po 20 na kazdym garku, mechanik mowi ze zawory mogły minimalnie oberwać i sie delikatnie nie domykają,, ale samochód niezapali do tego z dolotu obok filtra paliwa miesza powietrze ciągnie i wraca. Rozrząd na znakach. Czy mogło przestawić na klinach wałka albo wału? Wyrobić? Dodam ze samochod wczesniej palił od strzała, w zimie sie zapowietrzał- tylko w zimie jak temp spadały na -10 tzreba było na 3 podejscia palić.Moze być tak ze kompresja 20 bo nie w tym momencie sie zamyka zawór? I niema pełnego sprężenia. Mowie tu o przestawionym rozrządzie czy to na pasku czy na kole którymś. Edytowane 6 Maja 2016 przez Mjetek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
C4NC3R 7 Opublikowano 6 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2016 Takie minimum to 30, Zdrowy motor 33-35. 20 to niestety ale silnik do remontu/wymiany. Dziwna akcja jak znaki są dobrze a doszło do kolizji zaworów z tłokami. Kiedy rozrząd był wymieniany? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mjetek 0 Opublikowano 6 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2016 Według poprzedniego właściciela i jego kartki to 65 k temu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CzarekJ 2 Opublikowano 9 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2016 Prawdopodobnie zerwałeś gumowe sprzęgło na kole od rozrządu, ewentualnie został ścięty klin na wałku rozrządu. Głowica do roboty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadekM 1 Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Podepnę się pod temat. Zmieniałem uszczelki na pompkach. Wszystko zgodnie z książką. Ale nijak nie chce odpalić. Na plaku chodzi czyli rozrząd raczej ok. Możliwe że przy montażu uszkodziłem oringi i paliwo wywala. Smarowałem oringi olejem ale nie mogłem wsadzić ręką więc je troszkę podbijałem żeby weszły na miejsce. Da się jakoś wizualnie sprawdzić czy paliwo ucieka z pompki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CzarekJ 2 Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Da się sprawdzić wzrokowo, najlepiej jednak manometrem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev 1476 Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2017 1 godzinę temu, dziadekM napisał: Podepnę się pod temat. Zmieniałem uszczelki na pompkach. Wszystko zgodnie z książką. Ale nijak nie chce odpalić. Na plaku chodzi czyli rozrząd raczej ok. Możliwe że przy montażu uszkodziłem oringi i paliwo wywala. Smarowałem oringi olejem ale nie mogłem wsadzić ręką więc je troszkę podbijałem żeby weszły na miejsce. Da się jakoś wizualnie sprawdzić czy paliwo ucieka z pompki? co robiłeś z gniazdami pompek ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się