radoslaw.cwiok Opublikowano 30 Listopada 2008 Opublikowano 30 Listopada 2008 (nie wiem czy dobry prefix dałem) Mam do Was pytanie. Niedawno kupiłem Audi A4 19,9 TDi z 2000 roku Avanti. Niedługo po zakupie okazało się, iż najprawdopodobniej a teraz już raczej na pewno, samochód był "bity". Problem jest z jego prowadzeniem, byłem na ustawieniu zbieżności w stacji kontroli pojazdów, co się dało ustalili, tam okazało się, iż jest nieśladowy, pojechałem do mechanika "samouka" ten ustawił mi kont kół, w jaki sposób nie wiem nie znam się Ale jaki mam problem, samochów zachowuje się jakby pływał po drodze, na wgłębieniach drogi lub wybrzuszeniach zachowuje się jakby był na łóżku wodnym. Nie jest to problem związany z tym, żecały samochów wedruje z jednej strony na drugą, ale nadwozie w ten sposób się zachowuje. Stąd mam do Was pytanie z czego to może wynikać, czy to problem tej nieśladowości, czy tak zachowują się te podwójne wahacze w Audi, czy może problem jest w amortyzatorach czy tez w czymś innym? Będę bardzo wdzieczny za pomoc:)
slaweq Opublikowano 30 Listopada 2008 Opublikowano 30 Listopada 2008 Sprawdz stan wahaczy i amortyzatorów
Kocky Opublikowano 30 Listopada 2008 Opublikowano 30 Listopada 2008 Wg mnie zużyte amortyzatory. Ps. kod silnika jest niezgodny z tym jak masz uzupełniony profil
kepasa Opublikowano 30 Listopada 2008 Opublikowano 30 Listopada 2008 ciężko powiedzieć tak z opisu... jak miałem walnięty łącznik stabilizatora auto też biegało w koleinach na boki... ale najpierw zacznij od poprawienia geometrii... niektórzy mechanicy potrafią cofnąć jedno koło, tak aby auto trzymało geometrię, ale kosztem tak jakby skrócenia rozstawu osi, skutkiem ubocznym jest nieodbijająca kierownica np. lepiej zabierz się do tego uczciwie, bo na śliskiej nawierzchni Ci odda z nawiązką
radoslaw.cwiok Opublikowano 30 Listopada 2008 Autor Opublikowano 30 Listopada 2008 Dzięki za info:) Sprawdze, amorki i wahacze:) Napisze jak zadziałało. Pozdrawiam
KrzyHo Opublikowano 1 Grudnia 2008 Opublikowano 1 Grudnia 2008 O ile sie nie mylę w Audi na wielo wachaczowym nie da sie za bardzo kątów ustawić, reguluje sie tylko zbieżność. Chyba że kombinować coś z całą ławą. A na pomiarze geometrii nic nie wyszło?? Powinno być widać jakieś odchyłki od normy, jeśli wszystko jest ok to masz nie sprawne zawieszenie lub co niektórzy uznają za głupotę masz coś nie tak z kołami i dlatego lata ci po drodze. Kolega ma Mercedesa W211 i miał takie coś że po wpadnięciu w dziurę nie wiadomo było jak auto sie zachowa (jeździłem tym autem i proszę nie pisać że wiem coś ze słyszenia i to nie prawda). Sprawdzał amory, przekładnię, całe zawieszenie i wszystko było ok. Teraz zmienił koła na zimowe i auto prowadzi się jak po sznurku, dziur nawet nie czuć na kierownicy.
radoslaw.cwiok Opublikowano 1 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 1 Grudnia 2008 Ja juz wymieniłem na zimówki. Na ustawianiu zbieżności wyszło, że jest nieśladowy, ale nie wiem czy miałoby to wpływ na to, że samochód takby się zachowywało. On trzyma sie drogi, tylko samo zawieszenie tak dziwnie sie zachowywa Pozdrawiam
mega45 Opublikowano 2 Grudnia 2008 Opublikowano 2 Grudnia 2008 witam u mnie było podobnie pływał po drodze szczególnie odczuwalne na śliskiej drodze lub po przejechaniu po pasach potrafilo samochodem "zachustac" okazało się na geometrii komputerowej - na laserach nic nie wyszlo- że mam tylną belke lekko skrzywiona o kilka procent , jak powiedział mechanik jej się nie da ustawić - belka do wymiany .Po wymianie i ustawieniu zbieżności ból minął .
Młodzik Opublikowano 2 Grudnia 2008 Opublikowano 2 Grudnia 2008 bym obstawiał nie tyle wahacze co same amortyzatory aczkolwiek sprawdź to i to
boberek Opublikowano 3 Grudnia 2008 Opublikowano 3 Grudnia 2008 ja miałem tak jak amorki sie zaczęły sypać wymieniłem i problem zniknał
martin a4 Opublikowano 4 Grudnia 2008 Opublikowano 4 Grudnia 2008 mialem to samo w audi a6 c5 amorki z tylu do wymiany
grippen Opublikowano 5 Grudnia 2008 Opublikowano 5 Grudnia 2008 Pierwsze co do sprawdzenia to wahacze i amortyzatory miałem coś podobnego jak wymieniłem wahacze to problem znikł
boberek Opublikowano 5 Grudnia 2008 Opublikowano 5 Grudnia 2008 mozna tez sprawdzić powietrze w oponach ;P
grippen Opublikowano 5 Grudnia 2008 Opublikowano 5 Grudnia 2008 mozna tez sprawdzić powietrze w oponach ;P racja nie pomyślałem o tym
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się