bartez80 Opublikowano 8 Maja 2016 Opublikowano 8 Maja 2016 o widzisz nauczylem sie czegos nowego bo byłem przekonany ,ze tylko korek to reguluje.
karol190 Opublikowano 9 Maja 2016 Opublikowano 9 Maja 2016 Dzień dobry! Mam podobny objaw. Wywala cały płyn ze zbiornika, odprowadzeniem/odpowietrzeniem zbiornika, przy dużej prędkości ok. ~160 km/h. Co ciekawe to zjawisko występuje jak robi się ciepło, wysokie temperatury. Obawiam się, że to problem z uszczelką głowicy. Dzisiaj zrobiłem następujący test: - rozgrzałem silnik do 90 stopni (sprawdzone za pomocą climatronic na kanale 51) - ruszam z jedynki na prostej drodze, gazuję do 3000 obrotów na minutę - zmieniam bieg na dwójkę, robię to samo co przy jedynce: 3000 i zmiana biegu - chwilkę przejadę na trójce, zatrzymuje się - sprawdzam poziom płynu - poziom płynu się podniósł Powtórzyłem opisany scenariusz raz jeszcze i niestety poziom płynu się podniósł jeszcze wyżej. Następnie okręciłem korek od zbiornika płynu chłodniczego, ale nic nie bulgotało, dopiero jak przygazowałem to pojawiły się bąbelki powietrza. Uszkodzona uszczelka pod głowicą? Karol
DefSquad Opublikowano 12 Maja 2016 Opublikowano 12 Maja 2016 A czy ktoś może mi powiedzieć gdzie jest jakiś odpowietrznik w chłodnicy? Ściągnałem kratkę po lewej stronie stojąc przodem do auta jak wyczytałem w jednym poscie ale nic tam takiego nie znalazłem...chyba, że wygląda jak zwykła śruba których pełno. Hmmm ktoś coś wie?
marasekm Opublikowano 12 Maja 2016 Opublikowano 12 Maja 2016 A czy ktoś może mi powiedzieć gdzie jest jakiś odpowietrznik w chłodnicy? Ściągnałem kratkę po lewej stronie stojąc przodem do auta jak wyczytałem w jednym poscie ale nic tam takiego nie znalazłem...chyba, że wygląda jak zwykła śruba których pełno. Hmmm ktoś coś wie? W B5 był odpowietrznik na chłodnicy?? Ja odpowietrzam układ wężem od nagrzewnicy (tym z dziurką). Dzień dobry! Mam podobny objaw. Wywala cały płyn ze zbiornika, odprowadzeniem/odpowietrzeniem zbiornika, przy dużej prędkości ok. ~160 km/h. Co ciekawe to zjawisko występuje jak robi się ciepło, wysokie temperatury. Obawiam się, że to problem z uszczelką głowicy. Dzisiaj zrobiłem następujący test: - rozgrzałem silnik do 90 stopni (sprawdzone za pomocą climatronic na kanale 51) - ruszam z jedynki na prostej drodze, gazuję do 3000 obrotów na minutę - zmieniam bieg na dwójkę, robię to samo co przy jedynce: 3000 i zmiana biegu - chwilkę przejadę na trójce, zatrzymuje się - sprawdzam poziom płynu - poziom płynu się podniósł Powtórzyłem opisany scenariusz raz jeszcze i niestety poziom płynu się podniósł jeszcze wyżej. Następnie okręciłem korek od zbiornika płynu chłodniczego, ale nic nie bulgotało, dopiero jak przygazowałem to pojawiły się bąbelki powietrza. Uszkodzona uszczelka pod głowicą? Karol A próbowałeś podmienić korek od zbiorniczka na jakiś inny?
DefSquad Opublikowano 12 Maja 2016 Opublikowano 12 Maja 2016 (edytowane) No właśnie dlatego pytam bo....cytuję "d) Po tym manewrze nasunąć wąż z powrotem i to samo z korkiem spustowym chłodnicy (wystarczy zdjąć plastykową osłonę w zderzaku z lewej str. stojąc z przodu auta przodem do niego, u mnie taki czerwony, średnicy ok. 1 cm na śrubokręt krzyżowy ) spuścić powietrze, trochę płynu i zamknąć." A temat to ten - http://a4-klub.pl/index.php?/topic/41253-problemy-z-ogrzewaniem-odpowietrzenie-ukladu-chlodzenia/ Więc jak to wygląda w rzeczywistości? Pozdrawiam A czy to, że posiadam LPG może wpłynąć na odpowietrzenie układu? Edytowane 12 Maja 2016 przez DefSquad
marasekm Opublikowano 12 Maja 2016 Opublikowano 12 Maja 2016 Może tu nie chodzi o odpowietrznik tylko raczej o korek spustowy. Pomysłodawca w tamtym poście pisze żeby go odkręcić, ucieknie trochę płynu z powietrzem (niby) i zakręcić znowu. Nie wiem co ma mieć to na celu, skoro powietrze lżejsze jest od wody i idzie do góry. 6 cylindrówki nie przerabiałem, ale literatura podaje, że odpowietrznik układu jest na wężu wodnym pod zbiorniczkiem wyrównawczym.
DefSquad Opublikowano 12 Maja 2016 Opublikowano 12 Maja 2016 Powiadasz pod zbiorniczkiem wyrównawczym...hmmm a możesz to bardziej przybliżyć? Górny wąż jest twardy prawie jak kamień a inne potrafię zgiąć z użyciem siły oczywiście...to na rozgrzanym silniku. Na zimnym, wszystkie miękkie...a mimo to jak odkręcę korek, choćby auto stało tydzień bez odpalania to zrobi sssssssssss i płyn wraca pod korek...czyli gdzieś jest jakieś powietrze ale już nie wiem skąd je wytrzepać...dodam iż jak kupiłem to auto pare lat temu to miało przewiercony korek...nic się nie działo przez rok a potem musiałem zrobić uszczelkę pod głowicą...ale teraz powinno być wszystko ok i co...i szkoda słów...
marasekm Opublikowano 12 Maja 2016 Opublikowano 12 Maja 2016 Na wężu pod zbiorniczkiem wyrównawczym. Takie info znalazłem w książce Audi A4 b5 sam naprawiam. Jest na necie, polecam ściągnąć, bo się przydaje
eltom Opublikowano 13 Maja 2016 Opublikowano 13 Maja 2016 Korek spustowy chłodnicy znajduje się po stronie kierowcy tak w razie czego.
marasekm Opublikowano 13 Maja 2016 Opublikowano 13 Maja 2016 Korek spustowy chłodnicy znajduje się po stronie kierowcy tak w razie czego Przyznaję rację. Źle zerknąłem na rysunek. W 6 cyl też jest z lewej Dzięki za poprawienie mnie
a4b5rs4 Opublikowano 14 Maja 2016 Autor Opublikowano 14 Maja 2016 Chłopaki i niestety uszczelka jest uszkodzona chyba bo dostaje die kompresja do układu chłodzenia. Teraz pytanie czy moge tak jezdzic bo mechanik ma czas dopiero za 2 tygodnie , a może jest ktoś kto by mi to ogarnął z dolnego śląska? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Sprawdzane testerem z alkegro Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Allegro Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
bartez80 Opublikowano 14 Maja 2016 Opublikowano 14 Maja 2016 Teoretycznie można śmigać od biedy , ale istnieje możliwość , ze jak węże są stare , to mogą pękać , jeden po drugim.
a4b5rs4 Opublikowano 15 Maja 2016 Autor Opublikowano 15 Maja 2016 Czyli raczej jazda spokojna Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pytanie jeszcze jest takie czy można spróbować dokręcić głowice i ewentualnie jaki moment Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
bartez80 Opublikowano 16 Maja 2016 Opublikowano 16 Maja 2016 (edytowane) Pytasz, czy tylko dokręcając głowicę istnieje prawdopodobieństwo zlikwidowania nieszczelności ??? Jeżeli właśnie o to pytasz , to odpowiedź brzmi , nie. Edytowane 16 Maja 2016 przez bartez80
a4b5rs4 Opublikowano 16 Maja 2016 Autor Opublikowano 16 Maja 2016 No tak o to pytam bo wiem ze przy małej nieszczelności w niektórych silnikach to pomaga Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk A druga sprawa juz mi płyn nie ucieka wogole bo jeżdzę z butelka ale odczynnik zmienił kolor po 15 min na obrotach 2000 Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Na testerze nieszczelności uszczelki glowicy Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Juz sam nie wiem co robic Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
DefSquad Opublikowano 17 Maja 2016 Opublikowano 17 Maja 2016 No jak zmienił kolor to znaczy, że masz jakiś przedmuch. Oby to była tylko uszczelka a nie pęknięta głowica lub blok...ja mam to samo ale narazie jestem daleko od domu a tu nie będę tego robił bo się po prostu nie opłaca...więc jeżdżę na spokojnie dolewając od czasu do czasu wody do zbiornika...a z tego co czytałem tu i ówdzie to nie dokręca się już śrub głowicy. Jeśli dysponujesz kluczem dynamometrycznym możesz spróbować na własną odpowiedzialność...wszak i tak będzie do roboty. Sprawdź po prostu czy śruby są dokręcone z odpowiednim naciskiem.
bartez80 Opublikowano 19 Maja 2016 Opublikowano 19 Maja 2016 Powiem tobie co masz zrobić , glowica do góry ,napewno jej planowanie ,a najlepiej cały kompletny remoncik głowicy ,plus sprawdzenie jej szczelności ,do tego nowa uszczelka . Tylko uszczelke kupuj dopiero po tym jak odbierzesz glowicę od fachowca po planowaniu ,bo w dieslach jest kilka grubosci uszczelek pod głowicą ,w zależności właśnie od tego ,jak mocno została splanowana głowica ,stosuje sie gróbszą uszczelkę . W twoim przypadku ,nie ma co kombinować jak koń pod górę ,bo już sporo faktów świadczy o wydmuchanej uszczelce pod czapką.
a4b5rs4 Opublikowano 19 Maja 2016 Autor Opublikowano 19 Maja 2016 Powiem tak ze to bardzo ciekawe bo sprawdziłem u mojego kolegi tym odczynnikiem i jemu tez zmienił kolor a uszczelkę ma dobra wiec ja juz nie wiem a płyn mi nie wywala wogole Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Po zmianie korka Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
bartez80 Opublikowano 19 Maja 2016 Opublikowano 19 Maja 2016 te tanie testery maja to do siebie ,ze przeklamuja wynik , bo latwo do odczynnika moze sie dostac ,plyn chlodniczy ,z tad moga byc takie wyniki ,profesjonalne testery maja inna konstrukcje i wyniki sa bardziej wiarygodne. Skoro po wymianie korka na nowy jest wszystko ok , to jest ,nie wywala plynu ,nie ma bulgotania pod deska i weze nie sa twarde jak kamień ,to znaczy ,że on był winowajcą. . Dobrze ,że posłuchałeś mojej rady na samym poczatku i zainwestowałeś w nowy korek
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się